Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در چهار ماه اخیر، از مرز 891 میلیون کیلووات ساعت عبور کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد جعفری، مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد گفت: مولدهای این نیروگاه تا پایان تیرماه سال جاری به میزان 891 میلیون و 902 هزار کیلووات ساعت انرژی برق تولید کرده‌اند که از این میزان تولید، رقمی بالغ بر 876 میلیون و 930 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تحویل شبکه سراسری برق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مولدهای نیروگاه یزد در این مدت توانسته‌اند بیش از 22 درصد از پیش‌بینی تولید خود در سال جاری را محقق کنند.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد با اشاره به این که تولید نیروگاه در مدت یاد شده در بخش واحدهای گازی بیش از 675 میلیون کیلووات ساعت و در بخش بخار نیز نزدیک به 217 میلیون کیلووات ساعت انرژی بوده است، اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی یزد دارای 2 مولد کرافت و 2 بلوک سیکل ترکیبی است و در مجموع با حدود 1005 مگاوات ظرفیت، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق جنوب شرق کشور ایفا می‌کند.

برچسب هاانرژی امروز ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) نیروگاه سیکل ترکیبی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایران نیروگاه سیکل ترکیبی وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نیروگاه سیکل ترکیبی یزد میلیون کیلووات ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا کریمی فرد افزود: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰کیلو وات در استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گفته کریمی فرد، افزون بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد پنج نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق فارس فعال هستند.
وی متوسط میزان تابش این استان را بین ۲ هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره شرایط راه اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.
انرژی خورشیدی یک منبع اساسی از انرژی تجدیدپذیر است و بسته به نحوه جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به برق خورشیدی، فناوری‌های آن به دو دسته خورشیدی غیرفعال و خورشیدی فعال تقسیم می‌شوند. تکنیک‌های خورشیدی فعال شامل استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک، انرژی خورشیدی متمرکز و گرمایش آب خورشیدی برای مهار انرژی است.


دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد