Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت فعالیت جمعیت هلال احمر گفت: حوزه علمیه آماده کمک به هلال احمر برای به صحنه آوردن جمعیت بیشتری از مردم و جوانان برای امدادرسانی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: 100 هزار نفر در بخش حوزوی و مراکز مرتبط با آن در قم در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قم در عرصه نشر و انتشارات دومین شهر کشور پس از پایتخت است، افزود: حضور بیش از 10 هزار استاد پژوهشگر در شهر قم ظرفیت بزرگ پژوهشی است، 100 هزار طلبه و دانش پژوه نه تنها از تمام نقاط کشورمان بلکه از بیش از 100 کشور جهان گرد هم آمده اند تا مبانی دینی و معارف الهی را تحصیل، تدریس و تبیین کنند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت فعالیت های جمعیت هلال احمر تصریح کرد: حوزه علمیه آماده کمک به هلال احمر برای به صحنه آوردن جمعیت بیشتری از مردم و جوانان برای امدادرسانی است.

آیت‌الله اعرافی: نماز جمعه پشتوانه‌ای مهم برای وحدت، همبستگی و عزت ‌کشور استآیت‌الله اعرافی: بار سنگینی بر دوش محرومان است/ مسئولان به توصیه مراجع توجه کنندآیت الله اعرافی: 10 هزار طلبه در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند

امام جمعه قم بیان کرد: هلال احمر در طول این مدت فعالیت و برکات زیادی داشته است اما باید جمعیت بیشتری از مردم در حوادث، پای کار بیایند و این افق بالایی است که شما مسئولین هلال احمر در کشور ایران با همه ظرفیت های عظیمش بر عهده دارید.

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید براینکه ظرفیت حوزه و روحانیت در سراسر کشور ظرفیت مهم و اثر بخشی است، افزود: می توان از این  ظرفیت برای به صحنه آوردن اقشار عظیمی از مردم و جوانان برای حماسه آفرینی در صحنه های گوناگون کشور به ویژه در حوادث و بلایا استفاده کرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اخلاق خدمت و گره گشایی مورد تاکید اسلام است، گفت: باید این ظرفیت عظیم معارف دینی و الهی را به جهان بشریت نیز عرضه کرد.

استاد حوزه علمیه حضور طلاب و روحانیون در حوادث غیرمترقبه در کنار مردم را نشان دهنده اجتماعی بودن حوزه های علمیه دانست و افزود: این موضوع در جریان اخیر و حضور طلاب و روحانیون در مقابله با ویروس کرونا در ضدعفونی کردن معابر، حضور در بیمارستان ها و همچنین تغسیل و تدفین اموات کرونایی خود را نشان داد.

مدیر حوزه های علمیه بخش جوانان هلال احمر را بسیار جذاب و اثر بخش دانست و خاطرنشان کرد: توقع می رود که این بخش روز به روز  قوی تر شود و جوانان بیشتری را به میدان کار و امداد رسانی بیاورد.

انتهای پیام/452/ ع

R7854/P/S6,62/CT11 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۳ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۴ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با قدیمی‌ترین امام جمعه کشور/ روایت آیت‌الله نورمفیدی از ‌نخستین نماز جمعه گرگان‌ ۵ گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیات ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهارزبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ ۶ آغاز برداشت برنج در گیلان؛ ۶۸درصد محصول امسال مکانیزه برداشت می‌شود ۷ پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر ۸ ریزش ‌معدن خاک نسوز باجیگران / حبس ‌کارگران در زیر آوار ‌صحت ندارد مهمترین اخبار استانها پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر بازخوانی سفر مقام معظم رهبری به اردبیل/ سفری که تا همیشه در ‌تاریخ ‌ماندگار شد + فیلم‌ نماز عید قربان در مصلی‌ها و مساجد گلستان اقامه نمی‌شود + فیلم ‌بی‌اخلاقی‌، نزاع و ضرب و شتم در بازی جنجالی بادران ـ گل ریحان / دیداری که ‌"فوتبال" نبود مهمترین اخبار تسنیم پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران: طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به‌دست خود نابود خواهد شد سی‌ان‌ان: اقدامات مأموران امنیتی آمریکا صحنه‌های غیرقابل‌باوری در خیابان‌ها به‌وجود آورده است بوشهر| وزیر نیرو: ۴۱ پروژه از طرح‌های پویش "الف ــ ب ــ ایران" افتتاح شده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر حوزه های علمیه آیت الله اعرافی ترین اخبار حوزه علمیه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است

مراسم عزاداری شهادت صادق آل محمد (ص) امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود و شب گذشته هم، در استان‌های کشور مراسم عزاداری برگزار شد.

یکی از مراسم‌هایی که قرار است امروز برگزار شود در میدان امام حسین علیه السلام تهران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی، مسئول برگزاری اجتماع طلاب و روحانیون استان تهران در برنامه «سلام خبرنگار» درمورد این اجتماع و عزاداری‌هایی که قرار است امروز در تهران برگزار شود، اظهار کرد: مراسمی در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود چراکه به مدت پنج سال است اجتماع روحانیون را داریم. ان شاءالله، امسال این مراسم با حضور طلاب و مردم پایتخت‌نشین با شکوه‌تر برگزار خواهد شد و آنها در این مراسم حضور خواهند داشت.

مسئول برگزاری اجتماع طلاب و روحانیون استان تهران مطرح کرد: چینش برنامه‌هایی که امسال در میدان امام حسین (ع) داریم به این شکل است که موکب‌هایی در سطح میدان امام حسین علیه‌السلام برقرار است و از مهمانان عزیز و عزاداران پذیرایی خواهیم داشت و علاوه بر این، بخش کلیپ و سخنرانی مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و مسئول مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) را داریم و هر سال، از مداحان مختلفی برای اقامه عزا استفاده می‌شود که امسال نیز، از بزرگوارانی مثل حاج حسین هوشیار و حاج مجید شعبانی و حاج روح الله بهمنی بهره می‌بریم. ان شاءالله، عموم مردم و طلاب از این برنامه فیض کامل را ببرند.

این مراسم از ساعت ۱۷ بعد از ظهر امروز، شنبه ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد و با نماز مغرب و عشاء به اتمام خواهد رسید. 

او درمورد احیای حوزه در نگاه امام جعفر صادق علیه السلام گفت: احیای حوزه علمیه توسط امام جعفر صادق (ع) صورت گرفته به این دلیل است که تأسیس حوزه علمیه با اولْ پیامبر بود و تکمیل آن توسط نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله وسلم، حضرت محمد مصطفی (ص) صورت گرفت و بعد از پیامبر اکرم (ص) که نیاز به احیای حوزه علمیه وجود داشت ائمه اطهار (ع) به فراخور زمان و شرایطی که داشتند این کار را انجام دادند و در زمان امام جعفر صادق علیه السلام با توجه به شرایطی که وجود داشت به تربیت شاگردانی مثل ابوحمزه ثمالی، محمد مسلم و... پرداختند که اگر فقهای ما بخواهند فتوایی دهند و حکم شرعی صادر کنند وقتی برای این دو شاگرد امام جعفر صادق علیهم باشد موردتأیید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی ادامه داد: امام جعفر صادق علیه السلام احیای حوزه علمیه را داشتند و کسانی که به شرف مذهب جعفری مشرف می‌شوند به این دلیل است که احیاء‌گر آن امام صادق علیه‌السلام بوده‌اند و به همین دلیل، خودشان را مدیون حضرت علیه‌السلام می‌دانند. این در حالی است که دشمنان در همه ادوار تلاش کردند حوزه علمیه را بر اساس شایعه‌ها و حوادث مختلف تخریب کنند و در این دوران نیز، این مسائل وجود دارد و اگرچه در زمان امام جعفر صادق علیه السلام فضا مهیا‌تر بود. اما امام جعفر صادق (ع) احیای حوزه علمیه را به نحو احسن انجام دادند. به همین دلیل، حوزه علمیه خودش را مدیون امام جعفر صادق (ع) می‌داند و قواعد و اصول و نکات و روایاتی که از طریق شاگردان امام جعفر صادق (ع) به دست ما رسیده است. 

مسئول برگزاری اجتماع طلاب و روحانیون استان تهران عنوان کرد: یکی از توصیه‌های خاصی که امام جعفر صادق (ع) در فرمایشات خود داشته‌اند و برای همه انبیاء است و اگر همه طلاب و آحاد مردم به این بُعد توجه کنند خیلی از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی ما حل خواهد شد و آن هم، بُعد عقل است. 

امام جعفر صادق (ع) فرمودند: «اکمل الناس عقلا أحسنهم خلقا» «عاقل‌ترین مردم خوش‌خلق‌ترین آنهاست.» 

او افزود: در روایت دیگری است که محمد بن سلیمان دیلمی از پدرشان نقل می‌کنند: پدرم خدمت امام جعفر صادق علیه السلام رسید و عرض کرد: فلانی در عبادتش، فضلش، نماز شب و درس حوزه علمیه خواندنش، دین داریش و... فلان درجات را رعایت می‌کند و بسیار هم، اهل رعایت کردن است.

امام جعفر صادق علیه السلام پرسیدند: عقلش چطور است؟ 

دلیل این بیانات امام جعفر صادق علیه السلام به این خاطر بود که یکی از درجه‌های عقل، خودش را در حُسن خلق نشان می‌دهد.

محمد سلیمان دیلمی گفت: از عقلشان خبر ندارم. 

امام جعفر صادق (ع) فرمودند: ثواب و پاداش عملی که 

خداوند متعال برای عبادات می‌خواهند بدهند به اندازه عقول است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر
  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند