Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست کمیسیون انجمن‌های علمی گفت: ضروری است انجمن‌های علمی به صورت ویژه به نهادهای تصمیم گیر و تاثیرگذار کشور معرفی شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی در نشست کمیسیون انجمن‌های علمی که امروز (یکشنبه) با حضور دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران و اعضای این کمیسیون برگزار شد، به نکاتی کلیدی جهت موفقیت و ادامه کار انجمن‌های علمی اشاره کرد و گفت: تحلیل و بررسی این موضوع که در میدان عمل واکنش نهادها از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حمایت از این انجمن‌ها تا چه اندازه و به چه نحوی است از نکات حائز اهمیت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انجمن‌های علمی باید در مسیر خود سعی کنند ماهیت غیردولتی‌شان را حفظ کنند و وابسته به دولت نباشند و در این میان باید رویکرد ما نسبت به انجمن‌ها مشخص شود که آیا رویکردی انقباضی داریم یا انبساطی و این موضوع باید مورد تحلیل قرار گیرد.


دکتر رحیمی در ادامه از اهمیت و تحلیل میزان حمایت نهادها و سازمان‌ها از انجمن‌های علمی به عنوان نکته مهمی در ادامه کار این انجمن‌ها یاد کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تصریح کرد: باید سعی شود انجمن‌های علمی را به شکل ویژه به نهادهای تصمیم‌ساز معرفی کنیم؛ به عنوان مثال می‌توانیم تعدادی از این انجمن‌ها را به مرکز پژوهش‌های مجلس برای انجام پروژه‌های کاری معرفی کنیم، زیرا این نهادها از اعتبارات خوبی برخوردار هستند و می‌توانند ماموریت‌هایشان را برعهده انجمن‌ها قرار دهند.

دکتر رحیمی افزود: وقتی پروژه‌ای به انجمن‌ها سپرده می‌شود، این حسن را دارد که تجربه کار تحقیقاتی در انجمن نهادینه می‌شود و در این راه کمک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند بسیار کارگشا باشد.


بر اساس اعلام وزارت علوم، دکتر رحیمی در پایان سخنان خود از اعضای انجمن‌های علمی خواست که لیست انجمن‌های شاخص را استخراج کنند و زمینه کاری هر انجمن را مشخص کرده تا بتوان برای انجمن‌های شاخص بودجه‌ای تعریف کرد و کارهایی را به آنها سپرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن های علمی وزارت علوم انجمن های علمی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد