Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@18:37:37 GMT

یک شرکت هندی دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۵۹۶۶

یک شرکت هندی دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد

صنایع رلاینس هند، تحت رهبری میلیاردر معروف موکش آمبانی، با جلو زدن از رقیبان دیگر خود پس از آرامکوی عربستان سعودی به دومین شرکت بزرگ انرژی جهان از لحاظ ارزش بازار تبدیل شده است.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از راشاتودی، صنایع رلاینس هند، تحت رهبری میلیاردر معروف موکش آمبانی، با جلو زدن از رقیبان دیگر خود پس از آرامکوی عربستان سعودی به دومین شرکت بزرگ انرژی جهان از لحاظ ارزش بازار تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سهام این شرکت کنگلومرایی هندی که بیشتر در زمینه انرژی و منابع و همچنین حوزه‌های دیگری مانند خرده‌فروشی و ارتباطات فعال است، در پایان معاملات هفته گذشته ۴ درصد به ارزش خود افزود. با این افزایش قیمت، ارزش کل سهام شرکت به ۱۴.۱۵ تریلیون روپیه، معادل ۱۸۹ میلیارد دلار، رسید. ارزش هیچ شرکت هندی‌ای تا به حال به این اندازه نبوده است.

این به صنایع رلاینس اجازه داد تا شرکت آمریکایی اکسون موبیل را پشت سر بگذارد. اکسون در معاملات روز جمعه بیش از ۱ درصد ضرر کرد و ۱ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد تا ارزش کل شرکت از ۱۸۴ میلیارد دلار کمتر شود.

به این ترتیب رلاینس هند پس از آرامکوی سعودی دومین شرکت بزرگ انرژی جهان شد. آرامکو که بزرگترین شرکت انرژی جهان است، از لحاظ ارزش بازار بزرگترین شرکت روی کره زمین هم به حساب می‌آید و در حال حاضر ۱.۷ تریلیون دلار می‌ارزد. اپل، آمازون، مایکروسافت و آلفابت (گوگل) شرکت‌های بعدی در رده‌بندی بزرگترین شرکت‌های جهان هستند و در این میان رلاینس هند در رتبه ۴۶ ام قرار دارد.

 

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: انرژی هند اکسون موبیل پول نیوز نفت رلاینس هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

دریافت 59 MB

نفت واژه‌ای موجز با داستانی پرایجاز، قهرمانانی شاخص و تاریخی بسیار شنیدنی‌ است… 

نفت در قاب خاطرات مردم این سرزمین هم غرورآفرین، هم پرجذبه، هم پررمزوراز، هم نمود نعمت، هم محل آرامش و هم محل پرسش است…

صنعتی که هرگاه توسعه یافته و با دانش روز همگام شده و رشد کرده، موجبات ترقی در مناظر دیگر صنعت و توسعه کشور را فراهم آورده است. 

اکنون نیز این قدیمی‌ترین صنعت ایران‌زمین، بخش مهمی از تاریخ روبه‌رشد صنعت و فناوری را شکل می‌دهد. آنچه در صنعت نفت در حال وقوع است می‌تواند درخشان‌ترین فصل آن باشد و این مهم بسته به توان و خواست همه‌ کسانی است که چراغ‌های روشن این صنعت را فراراه پیشرفت و توسعه‌ پایدار این بوم می‌شناسند.

شرح و بسط توانمندی‌ها، کارایی‌ها و کارگشایی‌های این منبع عظیم و تأثیرگذار انرژی در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست و در توصیف اهمیت برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز همین نکته بس که ممالک صاحب منابع طبیعی در جهان، همواره در تمام عرصه‌های مهم بین‌المللی تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده‌اند. 

تلاش و مطالعه، پژوهش و علم‌آفرینی و فعالیت مجدانه در این عرصه، بی‌تردید راه‌حلی دقیق و مستند برای رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای و ملی‌مان خواهد بود. 

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد