Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس استاندارد، وزارت امور خارجه چین با ابراز نارضایتی از اقدام روز گذشته آمریکایی‌ها در ورود غیرمجاز به کنسولگری پکن در هیوستون اعلام کرد این رفتار را تلافی خواهند کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه خود با اشاره به اینکه عده‌ای از آمریکایی‌ها که گفته می‌شود میانشان مقامات وزارت خارجه این کشور نیز حضور داشتند، به کنسولگری پکن در هیوستون حمله کردند، آورده است: «چین واکنشی متناسب با این اقدام خواهد داشت، زیرا این ساختمان از دارایی‌های ملی کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بنابر متن این بیانیه این اقدام واشنگتن ناقضِ مفاد «کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی و همچنین پیمان کنسولی میان چین و آمریکا» است.

روز گذشته اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن‌ها گفته می‌شود جمعه بعد از ظهر به وقت آمریکا و اندکی پس از اعلام تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون عده‌ای به آن حمله کرده و در پشتی آن را شکستند و وارد آن شدند.

مهلت تخلیه این کنسولگری ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه به وقت محلی به اتمام رسید و با بیرون رفتن افراد داخل آن، عده‌ای به در پشتی آن هجوم برده و وارد آن شدند.

روز چهارشنبه آمریکا از چین خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت ببندد.

این دستور پس از آن صادر شد که ادارات آتش نشانی هیوستون و اداره پلیس منطقه تأیید کردند که سه شنبه شب گزارش‌هایی مبنی بر آتش‌سوزی در کنسولگری چین در بلوار ۳۴۱۷ مونتروز دریافت کرده اند. پس از تماس‌های همسایگان، آتش نشانان جلوی ساختمان ایستادند، اما وارد مجتمع نشدند.

چین نیز در اقدامی متقابل دستور داد تا کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو بسته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنش چین و آمریکا روابط آمریکا و چین کنسولگری چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی

پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد.

ابتدای امسال معاون وزیر صمت اعلام کرده بود سازمان توسعه تجارت باید در خصوص استفاده از برند نوکیا و تایید نمایندگی نوکیا اظهارنظر کند.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده این سازمان به دعوای تولید نوکیای تقلبی در ایران خاتمه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی