Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@07:48:40 GMT

افزایش حق مسکن از ابتدای سال محاسبه شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۷۴۹۲

افزایش حق مسکن از ابتدای سال محاسبه شود

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، چنگیز اصلانی که مهمان این هفته برنامه کارگر ایرانی بود در ابتدا به بحث مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت و عنوان کرد: بر اساس قانون وقتی کارگری به کمیته‌های تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور مراجعه می‌کند ابتدا میزان آلودگی و سختی شغل سنجیده شده و فرض بر آن است که این موارد رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این اتفاق افتاد که دیگر شغل سخت و زیان‌آور نیست، اما در صورت عدم رفع مشکلات باید شغل سخت و زیان‌آور در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: کارگران با ۲۵ سال کار منقطع یا ۲۰ سال کار مداوم در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌توانند بازنشسته شوند. این وظیفه کارفرمایان است که سختی و زیان‌آوری مشاغل را به اطلاع ادارات کار و تامین اجتماعی برسانند و حق بیمه آن را بپردازند، اما برخی کارفرمایان از این مسئولیت که چیزی در راستای صیانت از نیروی انسانی شانه خالی می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان در ادامه به بحث بیمه از کارافتادگی اشاره و عنوان کرد: فردی که مستمری از کارافتادگی می‌گیرد در هر صورت نباید دریافتی اش از حداقل دستمزد کمتر باشد و بر اساس سوابق بیمه‌پردازی می‌تواند دریافتی بیشتری هم داشته باشد. اگر مشخص شود که از کارافتادگی فرد در ارتباط مستقیم با شغلش بوده، کارفرما موظف است جای یک ماه سنوات برای یک سال کار، دو ماه سنوات برای هر سال کار بپردازد.

او در جواب سوال مخاطبی که پرسید آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول بازنشستگان آینده نیز می‌شود، توضیح داد: آنچه امسال درباره بازنشستگان رخ داد اتفاق ویژه‌ای بود که سال‌هاست انتظارش را می‌کشیدیم. در واقع باید کف دریافتی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به حداقل حقوق برسد و مستمری آن‌ها بر اساس واقعیت‌های تورمی محاسبه و پرداخت شود. اکنون گام اول برداشته شده است. همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نه فقط برای بازنشستگان فعلی که برای کسانی که در آینده نیز بازنشسته می‌شوند، اجرا می‌شود.

افزایش حق مسکن موضوع دیگری بود که از طرف مخاطبان برنامه کارگر ایرانی مطرح شد. اصلانی در این باره تاکید کرد: افزایش حق مسکن باید از ابتدای سال پرداخت شود.

او همچنین به بیمه بیکاری متعاقب شیوع کرونا پرداخت و گفت: در قانون آمده است که بیکارانی که ناخواسته بیکار می‌شوند باید مستمری بیکاری بگیرند. فرقی نمی‌کند که دلیل این بیکاری حادثه‌ای طبیعی یا تعدیل بر اثر بحران اقتصادی باشد. بر این اساس شاغلانی که بر اثر کرونا کارشان را از دست داده‌اند در صورت داشتن بیمه تامین اجتماعی مشمول مستمری بیکاری می‌شوند و سازمان تامین اجتماعی موظف به پرداخت این مستمری است و ما معتقدیم آن کارگرانی که بیمه هم ندارند و اکنون بیکار شده‌اند باید از حمایت‌های دولتی بهره‌مند شوند.

اصلانی همچنین درباره قرارداد‌های موقت کار گفت: قرارداد‌های موقت کار نتیجه عدم تعیین تکلیف تبصره یک ماده هفت قانون کار و سوءتفسیر و سوءاستفاده از تبصره دو این ماده است. زمانی قرارداد‌های شش ماهه و یک ساله می‌بستند، اما الان شرایط به گونه‌ای است که از نیروی کار به محض آغاز کار امضا می‌گیرند و در واقع قرارداد‌ها سفید امضا و یک ماهه شده است. انتظار می‌رود این وضعیت ساماندهی شود، چراکه چنین اتفاقی امنیت شغلی را از بین برده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران بهروز بوچانی عملیات مرصاد همسان سازی حقوق بازنشستگان خانه کارگر افزایش حق مسکن مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران بهروز بوچانی عملیات مرصاد تامین اجتماعی سخت و زیان آور سال کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش ۱۸ درصدی سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار عباسعلی محمدیان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران به تشریح گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و در همین راستا نیز تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط نظیر مالخران و ... اتخاذ کردیم. در نهایت نیز خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی سرقت در پایتخت بودیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خود برای مقابله و مبارزه با سرقت را در سال ۱۴۰۳ نیز با قوت و جدیت ادامه دادیم، گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده نیز تا این لحظه شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و همچنین کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت موتورسیکلت هستیم. تعداد تماس‌ها با ۱۱۰ نیز در این مدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف موادمخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: دغدغه و اولویت دیگر ما موضوع موادمخدر است. در این راستا چندین اقدام را در دستورکار قرار دادیم و همزمان با برخورد با باند‌ها و قاچاقچیان دانه‌درشت، دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر را نیز در دستورکار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال جاری و صرفا در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته که این توفیق بدون شک با همراهی دستگاه قضایی استان و دادسرای عمومی و انقلاب و دادستان تهران حاصل شده است.

محمدیان در پایان گفت: اگر توفیقی حاصل شده بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون سیاست گذاری و تدابیر ابلاغی توسط مدیریت و مسئولان دستگاه قضایی در استان تهران است که به‌رغم تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مساعدت و همکاری صورت گرفت که به همین دلیل نیز از مجموعه قضایی تهران تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت