Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حبیب شریف مدیر عامل مجمع خیران نخبه پرور استان فارس،گفت: یکی از زمینه‌های فعالیت این مجمع، حمایت از ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز فعالیت مستعدان و نخبگان در استان بوده که با توجه به این موضوع از ابتدای تشکیل مجمع، پیگیری‌های متعددی در حوزه تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی، به عنوان مهمترین بستر رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: این اقدامات در ۲ حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تعریف شد که تاکنون در بخش نرم افزاری با برگزاری ۴ دوره تربیت مربی خلاقیت و نوآوری در سطح استان فارس، حداقل ۹۰ معلم در زمینه آموزش مفاهیم خلاقیت و نوآوری به دانش آموزان در بستر پژوهش سراها، توانمند شده‌اند که در بخش سخت افزاری نیز با تامین امکانات مورد نیاز پژوهش سراهای دانش آموزی از جمله تجهیزات، کتب و لوازم آزمایشگاهی به ارزش یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون ریال با کمک خیران نیک اندیش اقداماتی انجام شده است.

حبیب شریف،  تصریح کرد: حسن ممتحن به نمایندگی از خانواده و به پاسداشت یاد و خاطره پدر بزرگوار خود، زنده یاد حاج محمد ممتحن، از پیشکسوتان و پیشگامان صنعت دوزندگی فارس، با اهدای ۶۵۰ میلیون ریال به مجمع، اقدام به تعریف بورس تحصیلی و توانمندسازی، ویژه صاحبان استعدادهای درخشان در حوزه طراحی و دوخت لباس به نام پدر مرحوم خود کرده است.

مدیر عامل مجمع خیران نخبه پرور استان فارس ادامه داد: با امضا تفاهم نامه میان بنیاد ملی نخبگان و مجمع خیران نخبه پرور فارس، برای اولین بار در کشور، خیران نیک اندیش از پژوهشگران دوره‌های پسادکتری حمایت می کنند.

او، اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه متقاضیان دوره پسادکتری شهید دکتر چمران بنیاد ملی نخبگان، در صورت کسب امتیازات لازم برای گذراندن دوره مذکور و در صورت تمایل به فعالیت در دانشگاه‌های دولتی پهنه جنوب کشور، برای دریافت تسهیلات دوره پسادکتری امید به مجمع معرفی می شوند.

حبیب شریف، اظهار کرد: در قالب این تفاهم نامه به ۱۰ نفر از پژوهشگران منتخب، ماهیانه حقوق و مزایای معادل استادیار پایه یک دانشگاه به عنوان حق الزحمه پرداخت و بر اساس تفاهم نامه مذکور ۵۰ درصد این مبلغ را بنیاد ملی نخبگان و نیم دیگر را مجمع و مؤسسه حامی طرح پژوهشی پژوهشگر تأمین می‌ کند.

او، گفت: علاوه بر این پژوهشگران این دوره، از سایر حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از جمله بیمه تکمیلی درمان، اعتبار ارتباطات علمی، وام مسکن و هدیه ازدواج برخوردار می شوند.

مدیر عامل مجمع خیران نخبه پرور استان فارس بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مجمع shiraz-feca.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استعدادهای درخشان استان فارس مجمع خیران نخبه پرور بنیاد ملی نخبگان تفاهم نامه استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فاطمه هاشمی دانش آموز پایه پنجم ابتدایی پاسارگاد در مسابقات دومیدانی رده استانی عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

این ورزشکار دونده، در ماده ۶۰۰ متر در بین ۱۸ شرکت کننده با دریافت حکم قهرمانی و جام مخصوص نایب قهرمانی به مسابقات کشوری این دوره از مسابقات راه یافت.

این رقابت ها با حضور  ورزشکارانی از ۱۵ شهرستان در شیراز برگزار شد .

شهرستان پاسارگاد در شمال فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها