Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

هزاران معترض در شهر پورتلند ایالت اورگن روز شنبه در مقابل دادگاه فدرال این ایالت به تظاهرات پرداختند.

اخبار بین الملل- به گزارش پایگاه خبری هیل، این مکان طی چند هفته گذشته به مکانی برای اعتراضات مردم این شهر تبدیل شده که در این بین درگیری‌های خشونت آمیزی نیز میان معترضان و ماموران فدرال روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه گروهی از معترضان بامداد یکشنبه اقدام به سرنگون کردن حصار بیرونی دادگاه فدرال شهر پورتلند کردند، اداره پلیس این شهر، اعلام وضعیت بروز آشوب در این شهر کرد.

بر اساس گفته شاهدان عینی، حدود ساعت 1 بامداد یکشنبه، تعدادی از معترضان با نصب کردن یک زنجیر به حصاری که بیرون دادگاه فدرال قرار داشت اقدام به کَندن حصار و پرتاب آن به سمت پیاده رو کردند. پس از آن،‌ افسران پلیس فدرال با خروج از دادگاه و استقرار در اطراف اقدام به شلیک گاز اشک‌آور با هدف متفرق کردن معترضان کردند.

در برهه‌ای، پلیس به صورت عمومی از معترضان خواست تا محل را ترک کنند و هشدار داد کسانی که در محل باقی بمانند با خطر بازداشت یا احضار روبرو خواهند شد.

پلیس پورتلند گفت در حالی که در تلاش برای متفرق کردن مردم بود، معترضان اقدام به پرتاب بطری کرده و شعارهایی علیه پلیس سر دادند.

اعتراضات در پورتلند برای پنجاه‌ونهمین روز پیاپی پس از قتل «جورج فلوید» توسط افسر پلیس شهر مینیاپولیس برگزار می‌شود. این اعتراضات پس از آن تشدید یافت که اوایل ماه جاری میلادی، دولت ترامپ تصمیم گرفت تا پلیس فدرال را در این شهر مستقر کند. پلیس فدرال طی روزهای اخیر بارها از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پورتلند ترامپ پلیس آمریکا اعتراضات دونالد ترامپ پورتلند آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • گسترش اعتراضات حامیان فلسطین در اروپا