Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@01:27:55 GMT

جایگاه نهم استان فارس در راه‌اندازی کسب‌وکار

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۷۹۳۳

جایگاه نهم استان فارس در راه‌اندازی کسب‌وکار

استاندار فارس با بیان اینکه این استان در راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور در جایگاه نهم است، گفت: کوتاه سازی فرآیند اداری ثبت شرکت‌ها با همکاری تمام دستگاه ها از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش یافته است که باید باز هم کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌اله رحیمی امروز در آیین رونمایی و آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در شیراز که از طریق ویدیو کنفرانس توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد، اظهار داشت: فارس به عنوان دومین استان کشور از پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در شیراز رونمایی می کند و این پیشنهاد، از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فارس را در راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور در جایگاه نهم عنوان  و  بیان کرد: استان فارس پیش از این، جایگاه ۲۳ کشور را داشت، افزود: کوتاه‌سازی فرآیند اداری ثبت شرکت‌ها با همکاری تمام دستگاه‌ها از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش‌یافته است که باید بازهم کاهش یابد.

استاندار فارس با ابراز امیدواری از اینکه به‌زودی شاهد تسهیل در زمینه تجارب به‌ویژه تجارت خارجی به‌عنوان یکی از شاخص‌ها، جابه‌جایی پول و ارز، کاهش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری در کشور و رفتن به سمت تثبیت اقتصاد باشیم، ادامه داد: باوجوداینکه کشور از سوی استکبار تحت‌فشار و تحریم قرار دارد، اما تحقق این اهداف دور از دسترس نیست.

رحیمی مزیت‎های پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار را زمینه‌ساز این رونق در استان و کشور دانست و گفت: با راه‌اندازی این پنجره، موضوع به شکل شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد و می‌توانند به‌گونه‌ای شفاف بر این فرآیند نظارت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار برای اولین بار در شهرهای شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان راه‌اندازی شد که با این کار، مدت‌زمان لازم برای شروع کسب‌وکار از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت کاهش می‌یابد و متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار می‌توانند ظرف مدت سه روز، مجوزهای لازم را اخذ و فعالیت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار فارس فارس پنجره واحد فیزیکی شروع کسب راه اندازی کسب وکار شروع کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم فرخ‌زاد، شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صاحبان کسب‌وکار علاوه بر این‌که می‌توانند با ورود به درگاه ملی مجوزها نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند، از امروز تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، می‌توانند در ساعات اداری با مراجعه به اتاق اصناف شمیرانات و بخشداری‌های لواسانات و رودبارقصران، از خدمات میز خدمت نیز در این زمینه بهرمند شوند.‌

براساس این گزارش‌، شناسه یکتا پروانه کسب کدی منحصر به فرد است که برای مجوز فعالیت کسب و کارها و فعالان صنفی صادر می شود.

هدف از ارائه این کد، حذف مجوزهای کاغذی و الکترونیکی شدن صدور جواز کسب است. بنابراین تمامی فعالان اقتصادی که در رسته‌های شغلی و حوزه‌های مختلف صنعتی، خدماتی، سیاحتی و غیره فعالیت دارند، باید در اسرع وقت این کد را دریافت و استعلام شناسه یکتا جواز کسب را انجام دهند.

کد خبر 6093654

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد