Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا،  آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات رئیسه مجلس یازدهم که در محل شورای نگهبان برگزار شد، گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان کارایی و کارآمدی لازم را نداشت و در مقطع گذشته به بسیاری از سوء رفتارها و تخلفات نمایندگان به درستی رسیدگی نکرد؛ همان‌طور که رهبر عزیز انقلاب فرمودند خوب بودن یک چیز و خوب ماندن یک مسئول تا آخر، امری مهم‌تر است؛ از این‌رو امیدوارم نقاط ضعف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، اصلاح و به هیئتی کارآمد تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تاکید آیت‌الله جنتی بر اصلاح این هیات گفت: ما پیشنهادات خود را می‌دهیم اما بستگی به مصوبه مجلس دارد به این صورت که باید دو متن در دو مرکز مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است کمیسیون آیین‌نامه پیشنهاد بدهد که شیوه‌ها به چه کیفیتی باشد و یا پیشنهاداتی در مورد تغییرات در خود قانون مطرح شود که آن را هم باید کمیسیون قضایی بررسی کند.

غضنفرآبادی با اشاره به امکان شکل‌گیری کمیسیون مشترک ادامه داد: همچنین ممکن است موارد مشترک مربوط به دو کمیسیون، پیشنهاد داده شود که قبلا مواد قانونی مربوط به آن را کمیته کمیسیون مشترکی تصویب کرده باشد. لذا این امکان وجود دارد در صورت لزوم کمیسیون مشترکی برای بررسی پیشنهادات شکل بگیرد که پیشنهادات بعد از نظر این کمیسیون در صحن علنی به رأی گذاشته شود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه موانعی بر سر راه این هیات وجود دارد؟ اظهار کرد: در حال حاضر ممکن است مواردی باشد که بنده متوجه نباشم و یا مواردی در ذهن آقای جنتی باشد که باید از ایشان بگیریم. همچنین ممکن است دوستان دیگر برای اصلاح قوانین هیات نظارت پیشنهاداتی داشته باشند لذا این پیشنهادات را جمع‌بندی می‌کنیم تا ببینیم چه مواردی در قانون وجود دارد و به چه مواردی نیاز است.

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا شما برای اصلاح سازوکار هیات نظارت پیشنهاداتی دارید؟ خاطرنشان کرد: در این سازوکار جای اصلاح برخی از موارد وجود دارد به عنوان مثال بهتر است این هیات کمیته‌های تحقیقاتی مربوط به خود را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته نظرات متفاوت است برخی معتقدند که از سایر نهادهای نظارتی استفاده شود اما به نظر می‌رسد که اگر اینجا حداقل کمیته نظارتی شکل بگیرد بهتر است چراکه اعضا فرصت رسیدگی ندارند بنابراین لازم است که یک کمیته نظارتی برای ارتباط با سایر نهادهای نظارتی شکل بگیرد و بیشتر وقت بگذارد و اعضا را در جریان موضوعات قرار دهد.

کد خبر 534405 برچسب‌ها احمد جنتي مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: احمد جنتي مجلس شورای اسلامی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است