Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران- کُنا کراس اوور جمع و جور کمپانی هیوندای است که از سال 2017 تا کنون روی خط تولید قرار دارد. کنا در زمان معرفی یکی از متفاوت ترین محصولات بازار جهانی خودرو از منظر طراحی بود؛ بویژه چراغ های اصلی جلوی آن که با الگوی نامتعارف خود به شدت جلب توجه می کرد.

این محصول طی تکامل خود در سال های اخیر با پیشرانه های متنوعی شامل 1 لیتری 4 سیلندر، 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 لیتری 4 سیلندر، 1.6 لیتری هیبرید و همچنین الکتریکی کامل عرضه شده است.

تصاویری از مدل های مختلف کنا

کنا از منظر ابعاد برابر با 4165 میلیمتر در طول توسعه یافته که این شاخص برای مدل الکتریکی آن برابر با 4180 میلیمتر و در نسخه ویژه بازار چین برابر با 4195 میلیمتر است. عرض خودرو برابر با 1800 میلیمتر و فاصله بین محورها 2600 میلیمتر است. اما برای ارتفاع بازهم آمار متفاوتی وجود دارد که در نمونه استاندارد 1565 میلیمتر، در مدل الکتریکی 1555 میلیمتر و در نسخه ویژه بازار چین 1575 میلیمتر است.

در سال 97 نیز مدیرعامل کرمان موتور از همکاری با هیوندای و هدفگذاری تولید و همچنین ارائه محصولات جدید مانند کنا و آزرا در کشورمان خبر داد تا جایئکه ایران تبدیل به هاب منطقه ای تولید هیوندای شود اما متاسفانه به دلیل تحریم های اقتصادی این تصمیم محقق نشد.

 با کم رنگ شدن حضور محصولات هیوندای در ایران و توقف همکاری خودروسازان ایرانی با کره ای ها؛  امروز شاهد هستیم که جدیدترین محصولات هیوندای با قیمت رقابتی در امارات عرضه می شوند و عجیب نیست اگر در آینده شاهد تولید جدیدترین های هیوندای در امارات هم باشیم!

نایت ادیشن/ یک نسخه ویژه با جزئیات مشکی!

اما اخیرا تصاویری رسمی از نسخه ویژه کنا توسط هیوندای منتشر شده که مربوط به مدل نایت ادیشن می شود. همانطور که از این نامگذاری مشخص است با یک کراس اوور مجهز به المان های مشکی در نمای خارجی و داخل کابین سر و کار داریم که در مدل های استاندارد کنا غالبا کرومی و یا رنگی بوده است.

گریل(جلوپنجره)، آینه های جانبی، رینگ های پره ای آلومینیومی، بخش هایی در ستون آخر، نمای عقب و ... همگی با تم مشکی ارائه شده اند. داخل کابین نیز مشکی جایگزین تمامی تزئینات کرومی شده است.

این نمونه از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با 175 اسب بخار خروجی استفاده می کند که با یک جعبه دنده 7 سرعته دی سی تی هماهنگ شده است. هیوندای هنوز در مورد حضور سامانه تمام چرخ محرک بصورت پیش فرض یا آپشن در نایت ادیشن اطلاعاتی ارائه نکرده است.

این خودرو در 3 رنگ قابل سفارش خواهد بود که شامل اولترا بلک، خاکستری کهکشانی(که تصاویر آنرا در مطلب حاضر مشاهده می کنید) و سفید گچی می شود. اینجا منظور از رنگ تیره در نامگذاری فقط به تریم تیره اشاره دارد بنابراین جای تعجب ندارد که محصول جدید در رنگی مانند سفید گچی با المان های مکمل(تریم) مشکی نیز ارائه شود.

فروش محدود نایت ادیشن از سپتامبر و به میزان محدود آغاز می شود اما قیمت آن هنوز مشخص نشده است.

مازیار دانیالی بیشتر بخوانید:

*بررسی سدان اسپرت جنسیس2019(+تصاویر)

*بررسی ویژه هیوندای سوناتا مدل 2020 (+فیلم و تصاویر)

*23 هزار دلار برای "کوچکترین" کراس اوور هیوندای (+تصاویر)

*رونمایی از هیوندای آزرا 2020/ گرانترین مدل 38 هزار دلار (+فیلم و تصاویر)

 

لینک کوتاه: asriran.com/0036M3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کنا کونا هیوندای کراس اوور خودرو عصرایران نسخه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ‌پاسدار اسماعیل تاجیک بعد از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع معرفی شهید شاخص سال ۱۴۰۳ استان بوشهر گفت: سال گذشته در گفت‌وگو با خانواده و همرزمان شهید فرهنگی قنبر قنبری توانستیم مستندات کاملی از سیره زندگی این معلم جوان را آماده و نظر مثبت کمیته معرفی شهید شاخص استان بوشهر را جلب کنیم تا برای اولین بار یک شهید از شهرستان عسلویه در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان شهید شاخص استان بوشهر معرفی شود.

فرمانده سپاه عسلویه افزود: شهید قنبری از دانش‌آموزان شاخص این شهرستان در رشته علوم تجربی بود که در همان دوران دانش‌آموزی به فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای نشان می‌داد.

وی گفت: شهید قنبر قنبری با شروع جنگ تحمیلی و از ۱۸ مهرماه ۱۳۶۳ تا چهارم دی‌ماه ۱۳۶۴ که اندکی پس از ازدواجش در عملیات کربلای ۴ در جزیره مینو آسمانی شد، بارها در دفاع مقدس شرکت فعال داشت و پیکرش چهل روز بعد از شهادت به بیدخون بازگشت و در گلزار شهدا این شهر آرام گرفت.

سرهنگ‌پاسدار تاجیک ادامه داد: چهار کمیته فرهنگی‌هنری، علمی‌پژوهشی، پشتیبانی و رسانه و فضای مجازی برای معرفی این شهید به هم‌استانی‌ها تشکیل شده است که نشست‌های جداگانه و تخصصی خواهند داشت و برنامه‌های متعددی با استفاده از ظرفیت‌های مناسبتی، یادواره‌های شهدا و رسانه‌های شهرستان و استان با هدف معرفی این معلم شهید در طول سال برگزار می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و شهید شاخص استان بوشهر در این سال هم معلم بودند، همایش ویژه‌ای با حضور جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و همرزمان آن شهید، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بیدخون زادگاه این شهید برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه عسلویه همچنین از رونمایی تصویر این شهید شاخص در این همایش خبر داد و اظهار داشت: عسلویه ظرفیت مناسبی دارد تا این شهید و حتی شهرستان را به همه کشور معرفی کنیم و فرهنگ شهادت را به نسل نوجوان و جوان، به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تزریق کنیم.

کد خبر 6092313

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • مایباخ نایت سریز 2024 را اینجوری آنباکس می کنند! (فیلم)
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟