Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@04:18:29 GMT

جهان از آن انسان‌های خلاق است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۹۵۳۰

جهان از آن انسان‌های خلاق است

این روزها به شکلی محبوس شده‌ایم، محبوس در فضای خانه، محبوس در ماسک و... با کمترین امکان ارتباطات اجتماعی و فیزیکی. ارتباطاتمان وابسته شده به فضای مجازی و باز هم چارچوب و قاب‌های موبایل و تلویزیون. اما تنها چیزی که محبوس نیست ذهن ماست و تخیل‌مان. ذهن ما سفر می‌کند، به یاد می‌آورد و مرور می‌کند و از چارچوب ها بیرون می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصه می‌سازد. شخصیت قصه می‌شود یا با شخصیت قصه همذات پنداری می‌کند. نمایشی ذهنی. انسان همیشه با خلاقیت خودش قصه‌ها و نمایش‌ها را ساخته اما در این روزگار این قصه و نمایش است که آدم‌ها را می‌سازد و این کنش متقابل قصه و نمایش و انسان از ازل تا ابد بوده و خواهد بود. اگر به دور و بر نگاه کنیم در همین روز‌های سخت، خلاقیت موهبتی است که بدون آن زندگی بیهوده و یکنواخت می‌شود. افراد خلاق زنده هستند و جسارت به خرج می‌دهند، راهکار پیدا می‌کنند برای تجربه کردن. این روزها اگر با بچه‌ها سرو کار دارید به خاطر یکنواختی و محدودیت‌ها حتماً مجبور شده‌اید دست به خلاقیت‌هایی بزنید تا آنها را سرگرم کنید. آشپزی کنید. کاردستی بسازید. نقاشی بکشید و قصه بگویید. اما آیا قصه هم شنیده‌اید؟ آیا فرصت کرده‌اید در نقش شنونده قرار بگیرید یا در نقش شخصیتی از یک قصه خلاق؟ آیا سعی کرده‌اید در خانه با اعضای خانواده نمایش خلاق اجرا کنید؟ بله نمایش خلاق. در نمایش خلاق نه نیاز به متن از پیش تعیین شده است نه صحنه‌پردازی و وسایل صحنه، نه نیاز به تمرین و گریم و لباس. نمایش خلاق یک مشارکت است که نیاز به همکاری دارد و باعث درک مشترک و ایجاد ارتباط می‌شود.
در نمایش خلاق می‌توان امیدوار بود که: تقویت زبان و ارتباط و مهارت‌های حل مسأله، آگاهی اجتماعی و مشارکت و همدلی، فکری خلاق و شناخت برسیم. امروزه برای حل مشکلات ارتباطی و رفتاری کودکان از نمایش خلاق استفاده می‌شود. حالا که در خانه هستیم و به‌واسطه محدودیت‌های ناخواسته شرایط اضطراب زا برای بچه‌ها بیشتر شده – حجم خبرها، گفت‌و‌گو‌های خانوادگی، وضعیت معیشت خانواده، نا امیدی اعضای خانواده و...- باید بیشتر به حال آنها دقت کنیم. این موارد بر روح بچه‌ها اثر می‌گذارد و همه این موارد در ذهن آنها باقی می‌ماند و می‌تواند سال‌ها بعد آثار خودش را نشان بدهد بنا براین نیاز به برون‌ریزی دارد. نمایش و قصه‌گویی خلاق یکی از راه‌های این برون‌ریزی است.
در اینگونه فعالیت، فرد فرصت می‌کند آنچه به دغدغه ذهنی تبدیل شده را بیرون بریزد و اعضا با ارائه راهکار و شنیدن مشکل می‌توانند آن را تعدیل یا حل کنند. نمایش خلاق راهی است برای تعدیل فشارها و اضطراب و تنش که می‌تواند راه گفت‌و‌گو را باز کند و اعضای یک مجموعه را به هم نزدیک کند. کتاب نمایش خلاق نوشته یدالله آقا عباسی و تجربیات او در اجرای نمایش خلاق در بم، می‌تواند به شما که با بچه‌ها سرو کار دارید کمک کند.




 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نمایش خلاق بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط اداره کل هنر‌های نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا باید انسان‌ در «عکس‌های منظره‌» باشد؟
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • معلم خلاق، دانش‌آموز هنر آفرین
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود