Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید مشکینی در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و معارفه اش به عنوان مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت‌های امنای استانی که عصر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: در طول 93 هفته حضور در معاونت توسعه مدیریت و منابع با همراهی همکارانم، موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم، اما هنوز اول راه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشگاه از ابتدای تأسیس با یک سیاست و استراتژی حرکت می‌کرد و نتوانسته بود انعطافی از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه بزرگترین اتفاق در دو سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی، تغییر رویکرد و پوست اندازی دانشگاه و نگاه آن بر آینده بود، گفت: این تغییر رویکرد با شناخت صحیح و دقیق دکتر طهرانچی از نکات قوت و ضعف عملکرد دانشگاه و برنامه‌ریزی و اصلاح صورت گرفت و تغییر وضعیت در قطب‌نمای دانشگاه آزاد اسلامی براساس اهداف آیین‌نامه تأسیس مؤسسات آموزش عالی کشور مصوبه جلسه 41 شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام شده است.

مشکینی خاطرنشان کرد: در این مدت تغییر رویکرد در همه حوزه ها انجام شد تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند از فرصت ها استفاده بیشتر و بهتری داشته باشد. معاونت توسعه مدیریت و منابع در این تغییر رویکرد به عنوان تسهیل‌گر وارد عمل شد و در همان ماه های ابتدایی، با دستور دکتر طهرانچی تمرکزگرایی کنار گذاشته شد و بسیاری از اختیارات به هیأت های امنای استانی تفویض شد. این اقدام باعث شد 1200 مورد مناقصه و مزایده با اختیار هیأت‌های امنای استانی برگزار شود. با این کار، رویکرد این معاونت از تصدی‌گری به سیاست‌گذاری تغییر یافت.

وی اصلاح بی‌انضباطی مالی دانشگاه و حرکت به سمت سامانه‌سپاری و یکپارچه‌سازی را از دیگر اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع شمرد و افزود: در طول این مدت توانستیم درآمدها، هزینه‌ها، وضعیت صندوق رفاه، صندوق مازاد درمان کارکنان و اعضای هیأت علمی و... را ساماندهی و یکپارچه کنیم.

مشکینی به برخی اقدامات این معاونت در دوره مدیریتش پرداخت و گفت: اعطای تسهیلات بانکی به اعضای هیأت علمی و کارکنان، مستندسازی و اخذ سند برای بیش از 2 میلیون و 500 متر مربع از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اخذ مجوز کانون ارزیابی مدیران از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، رسیدگی به وضعیت مراکز رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی و... از جمله مهمترین اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی طی یک سال و نیم فعالیتم در این معاونت بود.

انتهای پیام/

167 / 167 اصلاح بی‌انضباطی مالی مجید مشکینی نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت‌های امنای استانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اصلاح بی انضباطی مالی معاونت توسعه مدیریت و منابع هیأت های امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر رویکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه حمیدی‌فر رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع مدیران گروه رشته‌های علوم تربیتی، تکنولوژی آموزشی، آموزش مجازی کشور که در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد، دانشگاه مطلوب در نسل چهارم را دانشگاه جامعه‌محور و تمدن‌ساز توصیف کرد.

وی عنوان کرد: جامعه دانشگاه آزاد اسلامی سراسر از نظراتی است که اتفاقات ویژه‌ای را رقم خواهد زد و این نشست‌ها به نظارت و بازبینی شرایط محیطی و ارائه نظرات موثر کمک خواهد کرد.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امام راحل توجه بسیاری به بحث تربیت و آموزش همراه با تربیت در جامعه داشتند و افرادی در مقام معلمی و استادی باید باشند که در کنار آموزش، مسائل اعتقادی و ارزشی را به نسل جوان ما انتقال دهند.

حمیدی‌فر ادامه داد: ما در جامعه‌ای که دچار شرایط بین نسلی و سیاسی و اطلاعاتی است، قرار داریم و با خانواده‌هایی نوین و مدرن مواجه هستیم که نسبت به گذشته تغییرات بنیادین داشته زیرا جایگاه پدر و مادر به مهد کودک‌ها داده شده است و در این مقطع باید نهادهای آموزشی رویکرد قوی‌تر و محکم‌تری داشته باشند.

وی بیان کرد: نظام‌های ما در دانشگاه آزاد از قبیل نظام‌های علمی، فرهنگی و فناوری است که همه حول نظام تربیتی بوده و متصدی جریانات قوه عاقله است و اگر ما هدف‌های دانشگاه را دنبال کنیم، باید بتوانیم جریانی در حوزه علم بسازیم و انتظار می‌رود که این نظام به جامعه کارآمد و دانا منتج شود.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: در نظام فرهنگی ما نیز با توجه به جریانات ارزشی و اعتقادی، جامعه فرهیخته را تربیت کنیم و در نظام فناوری دانایی، متربیان دانشجو و دانش‌آموز را به توانایی آنها در جامعه تبدیل کنیم.

حمیدی‌فر تبیین کرد: راهبردهای اصلی دانشگاه برای تربیت شهروند متخصص، متعهد و خلاق، ایجاد نوآوری‌ها در راستای نیازهای جامعه است و تربیتی را ایجاد کند که دانشجوی فارغ‌التحصیل ما موثر در جامعه باشد و دانشگاه سرآمدی باشد که از انسان‌سازی به جامعه‌پردازی برسد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهی که می‌خواهد محیط تعلیم و تربیت باشد، باید بسترهای این مسئله را بسازد و فرهنگ این جریان را ایجاد کند و از این طریق، پیاده سازی کند و این نیازمند همراهی متولیان امر تربیت از جمله شما مدیران گروه است.

 رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در گذشته با دانشگاه آموزش‌محور همراه بودیم، اما در نسل دوم دانشگاه‌ها، واحد‌ها وارد دانشگاه آموزشی و پژوهشی شدند و در نسل سوم، شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد و دانشگاه در ارتباط با صنعت جریان‌ساز شد که عرضه دانش مهم بود اما در نسل چهارم دانشگاه ها، به دنبال دانشگاه جامعه محور هستیم تا از این جامعه‌پروری به یک جریان تمدن‌ساز و تربیت افراد متعهد و اخلاق مدار و ارزشی برسیم.

حمیدی‌فر عنوان کرد: دانشکده‌های تعلیم و تربیت باید در حوزه‌های آموزش، پژوهش و تربیت در چارچوب‌های اسلامی باشد تا جریانات دانشی و عملیاتی را در زیست بوم ایرانی و اسلامی برده و به همه ذی‌نفعان جهت دهد برای اینکه جریان‌ساز باورهای‌مان باشد.

وی تشریح کرد: ما امروز با چهار چالش در جریان تعلیم و تربیت مواجه هستیم؛ نخست آنکه فقر نگاه جامعه به نظام تعلیم و تربیتی است، چرا که تاکنون تاکید ویژه‌ای بر این مبنا نبوده است و هنوز در رشته‌های تربیتی شاهد کرسی نظریه‌پردازی نیستیم.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: چالش دیگر، ضعف نظام منسجم بومی و اسلامی به مسائل تربیتی و آموزشی است و جنس دروس نظام‌های آموزشی ما در کشور، متناسب با تعلیم و تربیت نیست و سیاست واحدی در این زمینه برای اقدام وجود ندارد.

حمیدی‌فر تشریح کرد: چالش بعدی، نیاز مبرم به ظرفیت‌های کاربردی در تربیت حرفه‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت است و گاهی دانش آموختگان ما تنها به صورت نظری با این حوزه آشنا هستند و فضای آموزش و تربیت را تجربه نکرده اند؛ چالش چهارم هم فقدان مدل‌سازی و شاخص‌سازی برای ارزیابی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است و جریانات آموزشی و پژوهشی هر کدام روال خود را پیش می‌برد و شاخصی برای ارزیابی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: رسالت ما این است که زمینه‌های لازم برای ارتقای دانش، تولید علم و نظریه‌پردازی در حوزه تعلیم و تربیت را فراهم کرده، سپس الگوی مناسب برای تربیت، توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای منابع انسانی مورد نیاز را طراحی و اشاعه دهیم.

 رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسالت دیگر ما، توسعه زمینه پژوهندگی و تقویت روحیه پژوهشی و گسترش دانش، بینش و مهارت‌های منابع انسانی در مدارس و دیگر محیط‌های آموزشی و سپس پایش و رصد مستمر تحولات علمی و فرآیندها در نظام تربیتی و آموزش و پرورش است.

حمیدی‌فر یادآور شد: آخرین رسالت ما، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تولید، گسترش و توسعه فناوری‌ها، نوآوری‌ها و خدمات آموزشی و تربیتی مبتنی بر آموزه‌ها و تعالیم قرآن کریم و اهل بیت(علیهم‌السلام) است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است