Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: زیرساخت‌ها لازم برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی نسبت به سال گذشته آماده‌تر بوده و همکاران خود را برای ارائه آموزش با کیفیت با وجود ویروس کرونا آماده می‌کنند. - اخبار استانها -

محمد اعتدادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در ارتباط با آمادگی زیرساخت‌های الکترونیک آموزشی برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی اظهار داشت: با توجه به تجربه اسفند ماه گذشته تا پایان خرداد تا حدود زیادی ظرفیت برگزاری غیرحضوری کلاس‌ها ایجاد شده است و تصور نمی‌شود که مشکل خاصی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نرم‌افزارهای موجود برای ارتقا سطح آموزش به صورت مجازی بیان کرد: کتابخانه تعاملی (همراه مهربان) جهت استفاده دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و به‌روزرسانی این نرم‌افزار با بارگذاری انیمیشن‌های مهارت‌های زندگی، 400 جلد کتاب داستان، زندگی‌نامه دانشمندان بزرگ، آموزش‌های لازم برای مبارزه با کرونا و مجلات رشد از زیرساخت‌های الکترونیک آموزشی برای سال آینده است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تهیه محتوای آموزشی توسط معلمان و بارگذاری در شبکه شاد و ای آر پی، آموزش از طریق رسانه ملی جهت ارائه محتوای آموزشی به دانش‌آموزان، توانمندسازی نیروی انسانی، بررسی وضعیت دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به آموزش مجازی، تهیه درسنامه و فایل صوتی جهت آموزش و غیره، از دیگر مواردی است که برای زیرساخت‌های الکترونیک آموزش می‌توان به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از شبکه شاد در آموزش‌های مجازی بیان کرد: ادارات و مدارس در سیستم شاد تدابیر لازم را جهت آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان اندیشیده‌اند و همچنین مشکلات این شبکه نسبت به سال قبل به نحو چشم‌گیری کاهش یافته است و امیدواریم بستر اینترنت رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان و نیز پهنای باند جهت استفاده و بهره‌مندی دانش‌آموزان فراهم شود.

اعتدادی با بیان اینکه محتوای آموزشی "قصه‌های شهر من" با رویکرد تقویت مهارت خوانداری دانش‌آموزان پایه اول به مناطق و نواحی مختلف استان ارسال می‌شود، تصریح کرد: این محتوا در راستا اهداف دوره ابتدایی، تحقق هدف فراساحتی در زمینه کسب مهارت‌های نوشتاری، شفاهی، ادراکی و تولیدی زبان و آمیختگی آن با مفاهیم و اصول شهروندی، حل مسائل، تحلیل موقعیت‌های پیچیده و رفع نیاز‌های دانش‌آموزان در زندگی است. همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان پایه اول در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا را نیز مدنظر دارد.

وی افزود: با توجه به نقش اهمیت داستان در زندگی کودکان و تاثیر آن بر رشد مهارت‌های کلامی، پرورش خلاقیت و قوه تخیل و تلطیف عواطف آنان و بهره‌گیری از کلماتی که دانش‌آموزان تا پایان اسفندماه قادر به خواندن و نوشتن آن می‌باشند، محتوای آموزشی الکترونیکی تحت عنوان "قصه‌های شهر من" تولید و در اختیار دانش‌آموزان قرر می‌گیرد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی نسبت به گذشته آماده‌تر است، اظهارداشت: با توجه به اینکه در سال گذشته جشنواره برترین اجرا در فضای مجازی، جشنواره راهبری و کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی و نیز دهمین جشنواره استانی جابرابن‌حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری در فضای مجازی برگزار شد و نظارت بر روند اجرایی فعالیت‌ها در مراکز دبستان و پیش‌دبستان در این بستر صورت گرفت، شرایط جهت انجام بسیاری از فعالیت‌ها فراهم شده و در مجموع می‌توان گفت که نسبت به قبل زیرساخت‌ها و آمادگی لازم جهت این امر مهیا شده است و همکاران خود را برای ارائه آموزش با کیفیت با وجود ویروس کرونا آماده می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات موجود برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی عنوان کرد: عدم دسترسی بعضی روستاها به اینترنت و سرعت پایین آن در برخی نقاط از مهم‌ترین مشکلات است که درحال رایزنی با مخابرات در این باره هستیم و امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه‌ها این مشکل حل شود و همچنین بی‌سوادی برخی از اولیا و عدم آشنایی با سوادرسانه‌ای و عدم آشنایی بعضی از کارکنان با نرم‌افزارهایی که هنوز عمومیت نیافته است از دیگر مسائل مربوط به آموزش‌های مجازی است.

اعتدادی افزود: عدم وجود اعتبارات کافی برای توانمندسازی و ساخت فیلم‎ها و انیمیشن‌های آموزشی متناسب با ویژگی‌های سنی دانش‌آموزان، عدم دسترسی تعدادی از دانش‌آموزان در مناطق محروم و حاشیه‌ای به آموزش مجازی به دلایل مختلف به ویژه نداشتن موبایل، تبلت اندرویدی و رایانه و عدم بضاعت مالی و وضعیت اقتصادی نامناسب تعدادی از دانش‌آموزان با توجه به شرایط موجود برای خرید بسته‌های اینترنت و هزینه‌های مرتبط با آن از دیگر مواردی است که در این حوزه وجود دارد و امیدواریم که توسط خیران یا دولت به گونه‌ای حل شود.

گیلان| تعیین شهریه مدارس غیردولتی توسط شورای نظارت مرکزی آموزش و پرورش؛ برخورد قانونی در انتظار خاطیان استرحمانی‌فضلی: کار برای آموزش و پرورش کار برای همه مردم استنباتی: آموزش قرآن در دوران کرونایی متمرکز شود/ مؤسسات به کمک آموزش و پرورش بیایند

وی در ارتباط با مشکلات آموزشی برای دانش‌آموزان دارای شرایط ویژه بیان کرد: وجود دانش‌آموزان دیرآموز یا با نیاز ویژه در کلاس‌های درس و لزوم برخورداری آنها از آموزش حضوری و اختصاصی از مشکلاتی است که نیازمند برنامه‌ریزی است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اقدامات لازم جهت برگزاری هرجه بهتر کلاس‌ها به صورت مجازی تصریح کرد: توانمندسازی و بهسازی نیروی انسانی اعم از معلمان، کادر اجرایی، اولیا و دانش‌آموزان جهت ارتقا سواد رسانه‌ای، تهیه محتوای آموزشی، تخصیص اعتبار جهت پوشش حداکثری دانش‌آموزان برای آموزش مجازی و حل مشکل دانش‌آموزان و معلمان و همچنین فراهم نمودن امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌مندی از آموزش مجازی در مدارس از راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان به برگزاری هرچه بهتر کلاس‌های مجازی کمک کرد.

انتهای پیام/174/ی

 

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... معاون وزیر آموزش و پرورش: ۸۰۰ هزار نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی از ورود به دوره متوسطه محروم ماندند همراهی وزارت تعاون با آموزش و پرورش برای آموزش کودکان فقیر و بازمانده از تحصیل کمبود نیرو سبب به‌کارگیری بازنشستگان در آموزش و پرورش کاشان شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... معاون وزیر آموزش و پرورش: ۸۰۰ هزار نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی از ورود به دوره متوسطه محروم ماندند همراهی وزارت تعاون با آموزش و پرورش برای آموزش کودکان فقیر و بازمانده از تحصیل کمبود نیرو سبب به‌کارگیری بازنشستگان در آموزش و پرورش کاشان شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۲ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۳ ‌بی‌اخلاقی‌، نزاع و ضرب و شتم در بازی جنجالی بادران ـ گل ریحان / دیداری که ‌"فوتبال" نبود ۴ کمک‌هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ‌پرداخت می‌شود+ فیلم ۵ گرم‌ترین روز سال خوزستان را تا پایان هفته به تعطیلی کشاند ۶ پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر ۷ شناسایی گذرگاه تاریخی ‌هزاره نخست قبل از میلاد در دنا / کشف ۵ گوری مملو از اشیاء قدیمی‌ + فیلم ۸ وزیر اقتصاد: پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب کار در کشور راه‌اندازی می‌شود مهمترین اخبار استانها پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر قطعی‌شدن حکم اعدام ۸ نفر از اغتشاشگران ۹۶ و ۹۸ تکذیب شد وزیر اقتصاد: پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب کار در کشور راه‌اندازی می‌شود قم|مراسمات عزاداری محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم گزارش| ورود ویژه دستگاه قضا به حیاط خلوت کاخ‌نشینان/ لواسان؛ نماد شکل‌گیری طبقه مسئولان نوکیسه بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ موثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان واکنش شیخ قاسم به تهدیدهای صهیونیست‌ها؛ «آمادگی کامل مقاومت؛ شکست دیگری در انتظارتان است» عراقچی: حق مسلم مردم ایران را تسلیم قلدری‌های آمریکا نمی‌کنیم هوک: آمریکا در تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان کلاس ها به صورت مجازی دانش آموزان محتوای آموزشی دوره ابتدایی آموزش مجازی زیرساخت ها برای آموزش ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد



به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، الهام یاوری افزود: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد ۱۶ تا ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان آموزش و پرورش گفت: در این نمایشگاه میزبان دانش آموزان مدارس سمپاد و دانش‌آموزان توانمند سایر مدارس که در جشنواره جوان خوارزمی رتبه کسب کرده‌اند، هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند تا صاحبان صنایع، توانمندی آنها را مشاهده کنند، همچنین دانش آموزان متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلات کشور و پاسخگویی به نیاز‌ها را دارند.

یاوری گفت: از همه دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم تا دانش‌آموزان بتوانند از یکدیگر مطالب خوبی را بیاموزند.

وی همچنین درباره دلایل عدم تحقق تحصیل رایگان ۴ دهک کشور در مدارس سمپاد و تقاضای مدارس از خانواده‌ها برای دریافت شهریه توضیح داد: سازوکار پرداخت هزینه تحصیل ۴ دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است، اما به مدیران مدارس تاکید کردیم که پولی از ۴ دهک اول دریافت نکنند، شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند، سازوکار پرداخت مبلغ تحصیل این دانش‌آموزان به سازمان پرورش ملی استعداد‌های درخشان تسهیل شود.

وی درباره جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی مدارس سمپاد خاطر نشان کرد: ۱۱۸ طرح در گروه دختران و ۱۱۹ طرح در حوزه پسران در حوزه‌های مختلف ژنتیک، هنر، مکانیک و ادبیات فارسی ارائه شده است که دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود با هدف حل مسائل کشور طی کرده‌اند و اکنون دستاورد‌ها را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد آماده هستند تا گام‌های بعدی را برای پژوهش بردارند، همچنین ۲۰۰ نفر از مسئولان کشور برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.

یاوری افزود: طرح‌ها با مشخصات و اسم دانش‌آموزان در دفترچه‌ای معرفی شده است و به مسئولان دولتی ارسال می‌شود، همچنین بخش خصوصی هم می‌تواند این دفترچه را دریافت کند و امکان تماس شرکت‌های دانش بنیان با دانش‌آموزان وجود دارد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این نشست خبری اظهار کرد: برای پیشرفت به امید و برای امیدآفرینی به بازخوانی ومرور جلوه‌های پیشرفت در گذشته نیاز است.

مسعود بهرامی ادامه داد: تلاش براین است تا دانش‌آموزان به تدریس معلم و کلاس درس بازگردند همچنین بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی به تحلیل آن اقدام می‌کنیم، در گزارش مصداقی از عملکرد مدارس نداشتیم و نمی‌دانستیم، آیا کار معلم موثر بوده است یا خیر.

وی گفت: اکنون کلاس به کلاس گزارش وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان را داریم و در برنامه توانمندسازی معلمان به ما کمک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی