Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@22:54:11 GMT

نقره‌داغ شدن اشرار در تازه‌ترین عملیات رنجری ناجا

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۰۳۴۰

نقره‌داغ شدن اشرار در تازه‌ترین عملیات رنجری ناجا

مشرق: فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان روز یکشنبه گذشته گفت: نیرو‌های انتظامی این استان موفق به کشف ۶۳۰ کیلوگرم تریاک در منطقه تگور میرجاوه شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سردار محمد ملاشاهی افزود: در راستای تشدید برخورد با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی "تگور" میرجاوه مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، محل اختفای قاچاقچیان و محموله موادمخدر و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله به عمق کشور مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سوداگران مرگ که در این عملیات هدفمند و در مقابل تاکتیک‌های عملیاتی مرزداران توان مقابله نداشتند از محل متواری و مرزداران موفق شدند در پاکسازی منطقه ۶۳۰ کیلوگرم تریاک به همراه مقادیر قابل توجهی مهمات جنگی که به طرز ماهرانه‌ای در لابه‌لای درختچه‌ها در ارتفاعات کوهستانی مخفی شده بود را کشف کنند. [۲]*جاسازی مواد مخدر و محموله‌های سلاح در داخل خاک ایران یکی از روش‌های پیچیده اشرار مسلح است که مسبوق به سابقه نیز هست.

جاسازی مواد و تسلیحات امکانات عملیاتی بیشتری در اختیار اشرار و مسلحین می‌گذارد و از نظر مقولاتی مثل بارانداز و پشتیبانی تسلیحاتی برای آنان به صرفه‌تر است؛ و از همین رو همواره یکی از تاکتیک‌های عملیاتی مسلحین به شمار می‌رود.

اما اشراف اطلاعاتی و تهوّر عملیاتی نیرو‌های اطلاعاتی و انتظامی کشورمان برای انجام عملیات‌های رنجری در کنار آشنایی حرفه‌ای با عملیات‌های صحرایی و اقلیمی موجب شده؛ باند‌های شرارت و مواد مخدر عملا نتوانند کار خاصی را در این زمینه صورت دهند و روز به روز از میزان قدرت و مانورشان کمتر شده است.

در عین حال باید دانست که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۱ سال گذشته با رشادت شهدا و البته مجاهدت سرداران بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی، شهید شوشتری، شهید حاج‌خداکرم، شهید خالداری و... به امر رهبر معظم انقلاب در مقابل تمام این شرارت‌ها و رذالت‌ها ایستاد تا امنیت مردم خاصّه در جنوبشرق کشور حفظ شود و جان و مال و ناموس مردم از دستبرد اشرار در امان بماند.

این گزاره‌ها به وضوح نشان می‌دهد که "امنیت اتفاقی نیست" و فرد فرد مردم شریف ایران بایستی حافظ و پاسدار امنیت کشور باشند.

در بحث باند‌های شرارت بیان این نکته ضروریست که شغل اصلی عموم این باند‌ها شرارت و کار‌های تروریستی است و مواد مخدر برای آن‌ها صرفاً یک محل درآمد برای گذران امور است.

به دیگر سخن اینکه نباید به بهانه مواد مخدر، از رویکرد شرارت آمیز این باند‌های جنایتکار و خدماتی که به دشمنان ایران ارائه می‌کنند؛ غافل شد.

برخی محافل تحلیلی معتقدند اشراف اطلاعاتی بر باند‌های مذکور بایستی بیشتر شود، زیرا این باند‌ها استعداد این را دارند که در صورت بروز ناآرامی داخلی-که احتمال آن در فتنه اقتصادی وجود دارد- به بازوی مسلح اغتشاشگران و اشرار شهری تبدیل شوند.

اتفاقی که در حوادث تروریستی ابتدای دهه ۶۰ نیز شاهد آن بودیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: اشرار مرزبانی سیستان و بلوچستان مواد مخدر باند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری سبأ اعلام کرد: جاسوسانی که دستگیر شدند، اعتراف کردند که عملیاتی برای رصد پایگاه‌های شلیک موشک و پهپاد و همچنین پایگاه‌های قایق‌های جنگی نیروهای مسلح یمن انجام داده و اطلاعات را به مسئولان بالا دستی خود که به «گروه ۴۰۰» معروف است، داده‌اند تا جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی آن‌ها را هدف قرار دهند.

این منبع تاکید کرد: بر اساس اعترافات، از جمله ماموریت‌های این جاسوسان، انجام عملیات جنایتکارانه و تخریبی و سوزاندن و واژگون کردن تجهیزات وابسته به نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن بود.

منبع امنیتی یمنی اضافه کرد: از دیگر ماموریت‌های این جاسوسان، آمادگی برای انجام عملیات ترور با سلاح کمری و بدون صدا و همچنین مواد منفجره و هدف از آن، ایجاد شکاف میان نیروهای مسلح یمن و ممانعت از مقابله با تجاوزهای آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی است.

وی گفت که این جاسوسان برای انجام عملیات در راستای منافع آمریکا و رژیم اسرائیل به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع یمنی یکشنبه شب از شکست عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی یمنی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی این کشور توانستند عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام بگذارند.

این در حالی است که ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 849671 منبع: ایرنا برچسب‌ها انگلیس جاسوسی خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • برای رفع یبوست این میوه را مصرف کنید
  • نقره داغ هواداران مرد سپاهان و پرسپولیس؛ بازی رفت و برگشت فصل آینده با حضور بانوان تماشاگر
  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه