Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز اعضای هیئت داوری بخش‌های مختلف خود را اعلام کرد و «کیت بلانشت» بازیگر برنده اسکار استرالیایی که پیش از این به عنوان رئیس هیئت داوران این رویداد سینمایی انتخاب شده بود، در کنار «ورونیکا فرانز» کارگردان و فیلمنامه نویس اتریشی، «جوانا هاگ» کارگردان و فیلمنامه نویس انگلیسی، «نیکولا لاجیویا» نویسنده ایتالیایی، «کریستین پتزولد» فیلمساز آلمانی، «کریستی پوییو» کارگردان رومانیایی و «لودیواین سانیه» بازیگر فرانسوی به عنوان سایر داوران بخش رقابتی ونیز ۷۷، به داوری فیلم‌ها و انتخاب برنده شیر طلای بهترین فیلم و سایر جوایز اصلی خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار فرهنگ و هنر - هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز با تمهیدات خاص تحت تاثیر شیوع کرونا، از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود. امسال فیلم ایتالیایی «روابط» ساخته «دنیله لوکه‌تی» در قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان روی پرده می‌رود.

همچنین «تیلدا سوئینتن» بازیگر اسکاتلندی برنده اسکار و «آن هوی» کارگردان سرشناس هنگ کنگی، دریافت کنندگان جایزه افتخاری شیر طلای هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز خواهند بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کارگردان جشنواره فیلم ونیز جشنواره سینمایی جشنواره ونیز جشنواره فیلم ونیز جشنواره سینمایی کیت بلانشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، لوران کانته کارگردان فرانسوی که سال ۲۰۰۸ با فیلم «کلاس» برنده نخل طلای جشنواره کن شد، درگذشت. او ۶۳ ساله بود و صبح پنجشنبه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«کلاس» فیلم موفق کانته که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته فرانسوا بگودو ساخته شده و روایتی تقریباً زندگینامه‌ای از تجربه نویسنده به عنوان معلم در منطقه ۲۰ پاریس است، با بازی خود نویسنده ساخته شد. «کلاس» سال ۲۰۰۸ به اتفاق آرا نخل طلای کن را دریافت کرد و اولین فیلم فرانسوی شد که از سال ۱۹۸۷ تا آن زمان به این جایزه دست می‌یافت. این فیلم همچنین نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان هم شد.

کانته پس از تحصیل در انستیتو هنرهای سینمایی پاریس و کار در تلویزیون، نخستین فیلم بلندش را با عنوان «منابع انسانی» در سال ۱۹۹۹ ساخت. این فیلم درباره یک کارآموز مدیریت بود که در کارخانه پدرش شروع به کار می‌کرد، در جوایز سزار که معادل اسکار فرانسه است، برنده بهترین فیلم بلند شد. فیلم بعدی کانته «تایم اوت» در سال ۲۰۰۱ درباره مردی بود که با پنهان کردن حقیقت از خانواده‌اش طرد شد.

از دیگر آثار کانته می توان به «به سمت جنوب» (۲۰۰۵) درباره گردشگری در هاییتی، «۷ روز در هاوانا»، «فاکس فایر» (۲۰۱۲) اقتباسی از رمان جویس کارول اوتس به همین نام، کمدی درام «بازگشت به ایتاکا» (۲۰۱۴) و «کارگاه» (۲۰۱۷) یاد کرد. جدیدترین فیلم کانته «آرتور رمبو» بود که سال ۲۰۲۱ اکران شد و درباره نوجوانی بود که هویت آنلاینش فاش می‌شود.

کد خبر 6088914

دیگر خبرها

  • فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • «لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد