Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یوونتوس موفق شد نهمین قهرمانی متوالی اش در سری آ را جشن بگیرد. طی 9 فصل اخیر هیچ تیم دیگری موفق به فتح اسکودتو نشده است.
به گزارش آریا، یوونتوس با پیروزی 2-0 مقابل سمپدوریا در هفته سی و ششم سری آ، برای سی و ششمین بار فاتح اسکودتو شد. بازیکنان یوونتوس پس از این دیدار در زمین مسابقه و رختکن به جشن و پایکوبی پرداختند و قهرمانی خود در سری آ را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوونتوس در فصل گذار خود نیز توانست به سلطه خود بر سری آ ادامه دهد و تیم تحت هدایت مائوریتزیو ساری با وجود داشتن فراز و نشیب های زیاد طی فصل 20-2019، توانست قهرمانی خود در سری آ را قطعی کند. یوونتوس با پیروزی 2-0 مقابل سمپدوریا در هفته سی و ششم فصل 20-2019 سری آ ایتالیا، 83 امتیازی شد و در دو هفته مانده به پایان مسابقات، فاصله خود با اینتر، تیم دوم جدول که 76 امتیاز دارد را به 7 امتیاز رساند. به این ترتیب در صورتی که یوونتوس در دو بازی بعدی خود شکست بخورد و اینتر نیز در دو بازی بعدی خود پیروز شود، بازهم یوونتوس یک امتیاز بیشتر نسبت به اینتر خواهد داشت و قهرمانی بیانکونری در فصل 20-2019 قطعی شد. این نهمین قهرمانی متوالی یوونتوس در سری آ بود و آن ها رکورد قهرمانی های پیاپی خود از فصل 12-2011 را حفظ کردند. این همچنین سی و ششمین قهرمانی رسمی یوونتوس در سری آ بود.
یوونتوس بازی را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 2 بازی، روی پاس پائولو دیبالا، رونالدو دروازه حریف را باز کند اما حضور به موقع تونلی، دروازه میهمان را نجات داد. برتری یوونتوس ادامه داشت و در دقیقه 11، روی یک ضدحمله سریع، رونالدو بار دیگر صاحب موقعیت شد ولی شابو با بلوکه کرده ضربه ستاره پرتغالی، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در ادامه باز هم این بازیکنان یوونتوس بودند که بازی را در اختیار داشتند اما در ایجاد موقعیت توفیقی نداشتند.
در دقیقه 36، این سمپدوریا بود که می توانست برخلاف جریان بازی به گل برسد اما فابیو کوالیارلا نتوانست از موقعیتی که یانکتو برایش ایجاد کرده بود، استفاده کند و ضربه نه چندان محکمش دقیقا به جایی رفت که شزنی حضور داشت. در دقایق پایانی نیمه اول، باز هم این یوونتوس بود که عملکرد بهتری داشت و در دقیقه 44، روی توپ ربایی پیانیچ و پاس رونالدو، این برناردسکی بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او هم نتوانست قفل دروازه سمپدوریا را باز کند.
در حالی که به نظر می رسید نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان خواهید رسید، در هفتمین دقیقه از وقت های اضافه، رونالدو دروازه سمپدوریا را باز کرد. روی یک ضربه آزاد بود که پاس هوشمندانه و کار شده پیانیچ به رونالدو رسید و او هم با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه سمپدوریا فرستاد تا نیمه اول با برتری 1-0 یووه به پایان برسد.
نیمه دوم را سمپدوریا بهتر آغاز کرد و در دقیقه 52، چیزی نمانده بود که این تیم به گل تساوی برسد اما لِریس که روی پاس یانتکو صاحب موقعیت شده بود، ضربه ای زد که راهی به چهارچوب دروازه یووه نداشت. سه دقیقه بعد، روی یک ضربه کرنر، تونلی صاحب موقعیت شد اما ضربه سر او هم نتوانست دروازه میزبان را باز کند. پس از آن نوبت یوونتوسی ها بود که حملات شان را آغاز کنند و در دقیقه 61، رونالدو در حالی که می توانست ایگواین را صاحب موقعیت کند، خودش ضربه نهایی را زد که توسط دروازه بان سمپدوریا دفع شد. حملات یووه ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام در دقیقه 67، این تیم به گل دوم رسید. شوت محکم رونالدو از پشت محوطه جریمه را اودرو دفع کرد اما توپ برگشتی را برناردسکی به راحتی تبدیل به گل کرد تا اختلاف به دو گل افزایش پیدا کند.
تیم میهمان خیلی زود می توانست یکی از گل های خورده را جبران کند اما واکنش عالی شزنی، مانع از گل شدن ضربه سر کوالیارلا شد. در دقیقه 77 شرایط برای سمپدوریا دشوارتر شد. تورزبی که یک کارت زرد داشت، با خطا روی پیانیچ، کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد. یوونتوسی ها از این برتری نفری استفاده کردند و در دقایق پایانی فشار بیشتری روی دروازه سمپدوریا وارد کردند و سرانجام در دقیقه 88 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. الکس ساندرو در تلاش برای ورود به محوطه جریمه حریف، توسط دی پائولی سرنگون شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. رونالدو پشت توپ قرار گرفت اما ضربه محکم او به تیر دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت. در دقایق پایانی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت بازی با نتیجه 2-0 به پایان رسید تا یوونتوس در فاصله دو هفته تا پایان رقابت های این فصل سری آ، قهرمانی اش در این رقابت ها را قطعی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یوونتوس سمپدوریا بیانکونری سری آ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 

ایسنا/فارس فجرسپاسی شیراز با وجود برخورداری از حمایت کم نظیر تماشاگرانش، مغلوب تیم پرستاره و لیگ برتری استان کرمان شد و از جام حذفی کنار رفت. 

از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور امشب، ۷ اردیبهشت یک دیدار در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد و دو تیم فجرشهید سپاسی شیراز و گل گهر سیرجان در حضور ۱٠ هزار تماشاگر شیرازی به مصاف هم رفتند. 

ترکیب فجرسپاسی را احمد محرابی، میثم مرادی، آرام عباسی، شاهین طاهرخانی، علی فتحی، علی نجفی، سعید زارع، حمید ملکی، محمدرضا فلاحیان، محسن سیفی و عباس بوعذار تشکیل داده بودند و محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، علیرضا علیزاده، بهنام برزای، علیرضا کوشکی، مهدی تیکدری، سعید سحرخیزان، روبرتو تورس، سامان فلاح، قائو اسلامی‌خواه و  اریک باگناما نیز از ابتدا در ترکیب تیم سیرجانی به میدان آمدند. 

حسین زمانی داور این مسابقه بود و مهدی شفیعی به‌همراه سجاد ایران‌پور او را در امر قضاوت یاری می‌کردند.

اولین گل مسابقه را آبی پوشان گل گهر در دقیقه ۱۴ به ثمر رساندند. ارسال روبرتو تورس از  جناح راست با ضربه سر سعید سحرخیزان همراه شد و توپ در میان غافلگیری احمد مهرابی به تور دروازه میزبان چسبید. در نهایت نیمه اول با یک گل به سود میهمان مسابقه به پایان رسید. 

در نیمه دوم فجر با فشار بیش از ۱٠ هزار تماشاگر، سعی در جبران نتیجه داشت و در دقیقه ۶۷ به گلی رسید که مردود شد. ارسال حمید ملکی با ضربه بهنام برزای، کاپیتان گل گهر می توانست به یک گل به خودی تبدیل شود که محمدرضا اخباری به سختی توپ را دفع کرد. در برگشت محمدرضا فلاحیان بازیکن فجر با ضربه آرنج خود دروازه را گشود که داور به درستی این گل را مردود کرد و یک کارت زرد هم به فلاحیان نشان داد. 
این تصمیم داور البته با واکنش تماشاگران و پرتاب اشیا به زمین مواجه شد. 

گل گهر در دقیقه ۷۸ به گل دوم هم دست یافت. ارسال زمینی مهدی تیکدری نژاد از سمت راسا با ضربه روبرتو تورس درون دروازه مهرابی قرار گرفت. 

در دقیقه ۸۶ تیم لیگ برتری تیر خلاص را به پیکر زردپوشان شیرازی شلیک کرد. پاس در عمق روبرتو تورس با ضربه مسعود زائر کاظمین به گوشه دروازه فجری‌ها چسبید تا تماشاگران شیرازی خیلی زودتر از سوت پایان، شروع به ترک ورزشگاه کنند. 

در نهایت این مسابقه با پیروزی سه بر صفر تیم گل گهر سیرجان به پایان رسید. 

به گزارش ایسنا، تیم فجر شهید سپاسی شیراز که مسابقات حساسی را در لیگ دست اول فوتبال کشور پیش رو دارد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در ورزشگاه حافظیه میزبان خیبر خرم آباد صدر نشین جام آزادگان است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو
  • سعید عزت‌اللهی فینالیست آسیا را شکست داد!
  • لورکوزن 2-2 اشتوتگارت: تیم آلونسو بباز نیست!
  • یوونتوس 0-0 میلان: روسونری دو دستی به نایب قهرمانی چسبید
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!
  • ملاثانی 1 - سپاهان 2 : این جام را سفت بچسب
  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • جام حذفی؛ شکست فجر در حضور ۱٠ هزار تماشاگر 
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود