Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: معاون پارلمانی رابط مجلس نسبت به دولت است و لازم است این رابطه اصلاح شود. - اخبار سیاسی -

سید سلمان ذاکر نمانیده ارومیه در مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،ضمن تاکید بر تقویت بعد نظارتی مجلس، گفت:ابزارهای نظارتی مجلس مانند دیوان محاسبات باید تقویت و دیگر ابزارهای نظارتی مانند تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص نیز باید کارآمد شوند تا بعد نظارتی مجلس تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

14 طرح اقتصادی و معیشتی در اولویت نمایندگان مجلس یازدهمانتظار مردم از این مجلس شفافیت و کمک به حل مشکلات استراهکار یک نماینده مجلس برای جایگزینی درآمدهای نفتی

وی با بیان اینکه باید در زمینه ضعف نظارتی مجلس آسیب شناسی انجام شود، افزود:برای مثال زمانی که یک نماینده سوالی را از وزیری مطرح می کند اولین شخصی که از طرف وزیر این موضوع را پیگیری می کند معاون پارلمانی آن وزارتخانه است که بعضا ممکن است با برگزاری جلسات و رایزنی هایی سوال اصلا به کمیسیون نرسد که با این کار به عبارتی نظارت نماینده به جای نمی رسد.

نماینده مردم ارومیه در همین راستا ادامه داد:اشکال کار اینجا است که معاون پارلمانی که رابط مجلس و وزارتخانه است از سوی دولت انتخاب شده طبیعی است که در جهت منافع وزارتخانه نهاد متبوعش فعالیت کند و متاسفانه مجلس و نماینده در اینجا خلع ابزار است و آن طور که باید و شاید نمی تواند از این طریق بر عملکرد آن وزارتخانه نظارت کند.

ذاکر اضافه کرد:اما اگر به این مسئله به این گونه نگاه کنیم که معاون پارلمانی رابط مجلس نسبت به دولت است و این رابطه را اصلاح کنیم و به عبارتی معاونان پارلمانی از سوی مجلس انتخاب شوند تا این معاونین نیز مانند دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس باشند، بسیاری از مشکلات در حوزه نظارتی حل می شود.

وی بیان داشت:اشکال دیگری که وجود دارد این است که بعضا نمایندگان این معاونین پارلمانی را نمی شناسند و یا اتاقی ندارند که بتوان با آنها ارتباط بر قرار کرد و بعضا در طول یک دوره یک وزارتخانه چندین معاون پارلمانی عوض می کند که این نیز خود باعث بروز مشکلاتی می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه بنده و برخی از نمایندگان پیشنهادی داریم که معاون پارلمانی وزارتخانه ها از سوی مجلس انتخاب شوند و آن را هم به هیئت رئیسه ارائه کرده ایم، گفت:اگر معاونین پارلمانی از سوی مجلس انتخاب شوند بسیاری از این آسیب ها برطرف شده، شفاف سازی در عملکرد ها ایجاد می شود، دور زدن نماینده و غیره اتفاق نمی افتد و در نهایت نظارت مجلس تقویت می شود و از طرف دیگر با توجه به اینکه معاون پارلمانی اعتبار خود را از مجلس گرفته، اگر کمکاری کند از سوی نمایندگان مواخذه می شود.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... ۱۴ طرح اقتصادی و معیشتی در اولویت نمایندگان مجلس یازدهم انتظار مردم از این مجلس شفافیت و کمک به حل مشکلات است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۴ طرح اقتصادی و معیشتی در اولویت نمایندگان مجلس یازدهم انتظار مردم از این مجلس شفافیت و کمک به حل مشکلات است واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ گزارش| ورود ویژه دستگاه قضا به حیاط خلوت کاخ‌نشینان/ لواسان؛ نماد شکل‌گیری طبقه مسئولان نوکیسه ۲ بیانیه سپاه| دربرابر پروژه نفوذ دشمنان باید هوشیار بود/ منافقین پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند ۳ اعطای وام خود اشتغالی۵۰ میلیونی به فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح ۴ حکم انتصاب قالیباف برای امیرعبداللهیان ۵ گفتگو| از تجربیات مجاهدین خلق در تشکیل داعش استفاده شد/ منافقین سالهاست که از «سازمان» به «فرقه» تبدیل شدند ۶ مجلس مشمولان جامانده سهام عدالت را مشخص کرد ۷ نامه سرگشاه اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد به روحانی: دولت مطالبات ۲ هزار میلیاردی دانشگاه آزاد را پرداخت کند ۸ روحانی: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقض قانون محسوب می‌شود مهمترین اخبار سیاسی گزارش| ورود ویژه دستگاه قضا به حیاط خلوت کاخ‌نشینان/ لواسان؛ نماد شکل‌گیری طبقه مسئولان نوکیسه گفتگو| از تجربیات مجاهدین خلق در تشکیل داعش استفاده شد/ منافقین سالهاست که از «سازمان» به «فرقه» تبدیل شدند بزک دموکرات‌ها توسط سازندگی/ بی‌عقلی سیاسی علیه منافع ملی بیانیه سپاه| دربرابر پروژه نفوذ دشمنان باید هوشیار بود/ منافقین پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند مهمترین اخبار تسنیم بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد منافقین را زمین‌گیر کرد/ ۴ هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل نماز/ انس با نماز چه نقشی در زندگی مشترک دارد؟ کمین واسطه‌گران برای غارت دسترنج شالیکاران و برنجکاران / کشور به واردات اندکی برنج خارجی نیاز دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس معاون پارلمانی نظارتی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد

جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۷۸ تاکنون به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه نشده است و با توجه به شاخص‌های جمعیت و پراکندگی در حوزه جغرافیایی یک نابرابری در حوزه‌های انتخابیه ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: ۵ طرح در مجلس یازدهم در این زمینه به کمیسیون رسید و در هم ادغام که در نهایت مقرر شد با توجه به اینکه ۲۴ سال است نماینده‌ای به تعداد نمایندگان مجلس شورای اضافه نشده، ۴۰ نفر نماینده به تعداد کلی نمایندگان مجلس اضافه شوند ونهایتا باید ۲۰ نفر متعلق به حوزه‌های جدید و مستقل و ۲۰ نفر هم به حوزه فعلی افزوده شوند. 

نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق این قانون باید در استان یزد در حوزه یزد، اشکذر و زارچ یک نماینده و در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست یک نماینده دیگر اضافه می‌شدند که شاخص ما محرومیت، جمعیت و بحث‌های امنیتی و ... بود که براساس اصل ۶۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ بود. در سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب مطرح کردند "تعیین حوزه‌های انتخابیه بر اساس جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و شناخت مردم از نامزد‌ها فراهم گردد یک اصل است.

جوکار خاطرنشان کرد: تعیین حوزه انتخابیه بر مبنای جمعیت و مقتضیات مطرح بود و نکته اساسی اینکه خیلی از حوزه‌ها سهمی در این مقوله نداشتند و براساس این شاخص‌ها نماینده‌ای به آنها تعلق نمی‌گرفت و قرار شد کلیات مطرح شود که کلیات رای نیاورد و دولت هم مخالفت کرد و اصل ۷۵ که هزینه برای دولت دارد را د ر این زمینه مطرح کردند و این طرح مصوب نشد؛ و‌ی ابراز امیدواری کرد: در مجلس دوازدهم این طرح مطرح و این بی عدالتی‌ها رفع شود. 

نمایندگان مجلس با ۹۴ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع، با کلیات طرح دوشوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد