Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجموعه «ابر آروان» با دسترسی به ۱۳ دیتاسنتر پرترافیک کشور تنها مرجع داخلی درباره‌ی وضعیت اینترنت کشور است و بر مبنای اطلاعاتی که از این دیتاسنترها به دست می‌آید، سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه‌ رادار» را طراحی کرده است. در آخرین به‌روزرسانی این سامانه امکان دسترسی به آرشیو اختلالات، افزایش سرعت نمایش اطلاعات و بهبود عملکرد و رابط کاربری فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه‌ «رادار» که از دی ماه سال گذشته و در راستای شفافیت اطلاعات راه‌اندازی شده است، تاکنون بیش از ۱۰۰هزار بازدید داشته و در زمان‌های اختلال با پیک چهار هزار بازدید در یک روز نیز همراه بوده است.

با انتشار نسخه‌ دوم این سامانه، از این پس اطلاعات وضعیت اینترنت کشور نه تنها به‌شکل لحظه‌ای در اختیار کاربران خواهد بود بلکه کاربران می‌توانند به آرشیو اطلاعات در چند ساعت یا چند روز گذشته دسترسی داشته باشند. با توجه به ذخیره‌سازی دیتا از ابتدای مرداد ماه، این سابقه از این تاریخ در قالب آرشیو در اختیار کاربران است.

قابلیت جدید دیگر رادار در جابه‌جایی ردیف دیتاسنترها، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا دیتاسنترهایی که برای‌شان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است را در ردیف‌های متفاوتی قرار دهند که امکان گزارش‌گیری را برای آن‌ها بهبود می‌بخشد.

اطلاعات سامانه‌ رادار شامل وضعیت ارتباطات اینترنتی ۱۳دیتاسنتر پرترافیک شامل آسیاتک، ایرانسل، همراه اول، های‌وب، رسپینا، افرانت و مبین‌نت در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و تبریز است که به‌کمک پروتکل HTTPS دسترسی به هشت سایت پربازدید خارجی و داخلی شامل توییچ، ویکی‌پدیا، اینستاگرام، گوگل، گیت‌هاب، آپارات، ورزش سه و دیجی‌کالا را رصد می‌کند.

ابرآروان که گسترده‌ترین زیرساخت ابری کشور را در اختیار دارد، با حضور در ۲۰دیتاسنتر از سرویس‌دهندگان مختلف اینترنت کشور و ۲۰ نقطه حضور در نقاط مهم جهان، می‌تواند کامل‌ترین اطلاعات از وضعیت زیرساخت اینترنت داخلی و اتصالات آن را در اختیار قرار دهد.

کد خبر 534645 برچسب‌ها اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند

کارشناسان مرکز Solar AURA که در زمینه امنیت اطلاعات تخصص دارد، نسبت به وجود وب سایت‌های مشکوکی که برای هک کردن حساب‌های تلگرام و سرقت داده‌های آن ها استفاده می‌شود، هشدار دادند.

کارشناسان این مرکز اعلام کردند که توانسته‌اند بیش از ۳۰۰ وب‌سایت مشکوک را که برای هک حساب‌های کاربران در تلگرام استفاده می‌شوند، کشف کنند و این سایت‌ها معمولاً برای آپلود تصاویر از طریق اینترنت استفاده می‌شوند.

به گفته کارشناسان، اکثر سایت‌های فوق در دسامبر سال گذشته ایجاد شده اند و شبیه به برخی از وب سایت‌های معروفی هستند که برای آپلود تصاویر استفاده می‌شوند و حاوی صد‌ها هزار تصویر مرتبط با موضوعات مختلف مانند انیمیشن، طبیعت، آشپزی و چیز‌های دیگر هستند.

به گفته متخصصان، آنچه در مورد سایت‌های فوق، خطرناک است این که داده‌ها یا تصاویر موجود در آن به نرم افزار‌های مخرب مرتبط می‌شوند به محض این که کاربر برای دیدن آن یا یافتن منبع اصلی آن بر روی آن کلیک کند، لینکی ظاهر می‌شود که او را به یک سایت کلاهبرداری تبدیل می‌کند و می‌توان از طریق اکانت تلگرام به آن دسترسی پیدا کرد. اگر کاربر کد امنیتی حساب را وارد کند، هکر‌ها می‌توانند به اطلاعات پروفایل موجود در آن دسترسی داشته باشند و حتی به تنظیمات بسته شدن حساب دسترسی پیدا کنند.

منبع: نووستی

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد