Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:37:52 GMT

مهارت کارآفرینی معادل با موفقیت کسب و کار است 

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۰۸۴۳

مهارت کارآفرینی معادل با موفقیت کسب و کار است 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: جامعه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه، حرکت روبه جلو داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند تا آن‌ها با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه، هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشین رحیمی گل‌خندان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: کارآفرینی همان فرآیند ایجاد یا توسعه کسب و کار، بر مبنای یک فکر و ایده نو است، در دنیای در حال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمان‌هایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت‌های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی‌داری برقرار کرده است.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر جامعه‌ای می‌تواند در مسیر توسعه، حرکت روبه جلو داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند تا آن‌ها با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه، هدایت کنند. می‌توان گفت مهارت کارآفرینی معادل با موفقیت کسب و کار است. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: علاوه بر مهارت‌های فنی در رشته‌ای مشخص که متناسب با سرمایه‌گذاری کارآفرین است، مهارت‌های تکمیلی غیر فنی که بخشی از آن ذاتی و بخشی اکتسابی است، می‌تواند در موقعیت فرد نقش اساسی داشته باشد. طراحی ایده‌ها، به اشتراک گذاری تجارب کاری، ارتباط برقرار کردن با مخاطبان، داشتن مهارت فروش، صداقت در کار و همدل بودن با همکاران از مهم‌ترین مهارت‌های کسب و کار است. 

وی بیان کرد: اشتغال نتیجه بدیهی کسب و کار کارآفرینانه است، بنابراین هر قدر این‌گونه کسب و کارها که مبتنی بر ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید و فروش است، توسعه‌یابد به تناسب آن اشتغال افزایش می‌یابد. برای اینکه فرهنگ کارآفرینی را ترویج دهیم نیازمند انجام فعالیت‌هایی هستیم چراکه بدون توجه کافی به مقوله توسعه فرهنگ کارآفرینی نمی‌توانیم به شاخص‌های رشد و توسعه که از طریق تغییر در روند تولید بهره‌وری و توان‌افزایی فنی و صنعتی در عرصه اقتصاد حاصل می‌شود، دست یابیم. 

رحیمی گل‌خندان عنوان کرد: گسترش کارآفرینی در کشور و بهبود شاخص‌های آن به بسترهای متنوع فرهنگی، اجتماعی و... وابسته است، بدین معنا که برای رشد این مهم در کشور باید هماهنگی فوق‌العاده‌ای میان نهادهای متنوع فرهنگی، رسانه‌ای، علمی، دانشگاهی و سیاسی کشور وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: عوامل و مؤلفه‌های موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی شامل مواردی مانند تحریک و پرورش انگیزه‌ها، آموزش مهارت‌ها، فرهنگ درک و تغییر و کشف فرصت مشارکت، فرهنگ خلاقیت، فرهنگ استقلال‌طلبی و قبول مسئولیت، فرهنگ مخاطره‌پذیری و... است که برای ترویج فرهنگ کارآفرینی نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای مؤلفه‌ای فوق الذکر است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در خصوص شعار سال فنی و حرفه‌ای، خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، تمرکز بر اجرای آموزش‌های مهارتی غیر فنی و مهارت‌های کسب و کار و اخلاق حرفه‌ای، به عنوان آموزش‌های مهارتی تکمیلی دوره‌های آموزش فنی است. در این راستا و به منظور تحقق شعار سال، در سال جاری مرکز تخصصی آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در مشهد با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد. امیدواریم برنامه‌های اجرایی آن با مشارکت و حمایت دستگاه‌های ذیربط از جمله  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان، پارک علم و فناوری خراسان رضوی و تشکل‌های غیر دولتی ذیربط به توسعه کسب و کارهای کارآفرینانه استان کمک شایانی کند.

رحیمی گل‌خندان در خصوص وضعیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دوران کرونا گفت: بدیهی است، مواجهه با بیماری کرونا بر کیفیت و کمیت آموزش‌های مهارتی در استان تاثیر داشته است اما به جهت ضرورت پاسخگویی به نیاز مخاطبان، آموزش‌های مهارتی تعطیل نشده و با استفاده از بستر فضای مجازی، ارائه آموزش‌ استمرار یافته است. همچنین در اولین فرصتی که ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان، مجوز تشکیل کارگاه‌های عملی را صادر کند، با برنامه‌ریزی منظمی اجرای بخش عملی آموزش‌ها نیز محقق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فنی وحرفه ای سازمان فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای اشتغال مهارت آموزی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کل آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی مهارت کارآفرینی فرهنگ کارآفرینی خراسان رضوی کسب و کار مهارت ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود