Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:50:57 GMT

چین: کنسولگری آمریکا در چنگدو تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۱۰۲۳

چین: کنسولگری آمریکا در چنگدو تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین رسماً از تعطیلی کنسولگری آمریکا در شهر «چنگدو» واقع در جنوب غرب این کشور خبر داد.

به گفته این وزارتخانه، تعطیلی کنسولگری آمریکا در چنگدو، در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی اتفاق افتاده است.

پیشتر، به دستور مقامات پکن و در اقدامی تلافی جویانه نسبت به تعطیلی کنسولگری چین در شهر «هیوستن» تگزاس، پرچم ملی آمریکا از ساختمان کنسولگری این کشور در شهر «چنگدو» پایین کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات چین اعلام کردند که تعطیلی کنسولگری آمریکا در چنگدو، «پاسخی قانونی و لازم» به «اقدامات نابخردانه» واشنگتن در خصوص اماکن دیپلماتیک چین در هیوستن تگزاس است.

کنسولگری چنگدو از آن بابت که دسترسی آمریکایی‌ها به منطقه مورد مناقشه تبت را تسهیل می‌کرد؛ حائز اهمیت بود.

 آمریکا چندی پیش با طرح اتهامات حقوق بشری، مدعی شد که چین در روند رفت و آمد اتباع بیگانه به منطقه خودمختار تبت کارشکنی می‌کند و به همین دلیل تحریم‌هایی را علیه برخی مقامات چینی اعمال کرد.

کد خبر 4983977 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین کنسولگری آمریکا در چنگدو ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا ایران عربستان سعودی دونالد ترامپ فلسطین سوریه روسیه ترکیه لیبی امارات متحده عربی افغانستان کنسولگری آمریکا تعطیلی کنسولگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین المللی را تهدید کردند.

الجزیره بامداد سه شنبه به نقل از پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است.

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

گفتنی است که نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به پایان نزدیک می‌شود
  • تعطیلی موزه‌های دفینه در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد