Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:04:14 GMT

چاپ دوم مجموعه شعر دهکردی به‌دنبال استقبال مخاطبان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۱۷۲۹

چاپ دوم مجموعه شعر دهکردی به‌دنبال استقبال مخاطبان

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال استقبال مخاطبان از مجموعه شعری با گویش محلی دهکردی، این کتاب به چاپ دوم رسید.

قاسم اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از چاپ دوم مجموعه شعر«قوطی بیگیر بینشون» خبر داد و گفت: این مجموعه شعر سروده اسفندیار ساکنیان است که در سال ۱۳۸۶  به چاپ رسید و با سرمایه‌گذاری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و  همکاری انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: «قوطی بیگیر بینشون» مجموعه شعری با گویش محلی دهکردی است که به دنبال استقبال مخاطبان در همان سال‌های نخست چاپ کمیاب شد و با توجه به درخواست مکرر عموم و علاقمندان در سال جاری چاپ مجدد در دستورکار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این کتاب شامل چهار بخش غزل‌ها، دوبیتی‌ها، شعرهای سپید و سایر سروده‌های اسفندیار ساکنیان دهکردی است که  در گویش محاوره و فرهنگ عامه( فولکلور) منتشر شده است.

اسماعیلی با اشاره به تغییر طرح جلد و صفحه‌آرایی کتاب در چاپ جدید، افزود: این مجموعه شعر در یک‌هزار و 250 نسخه به چاپ رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجازی انتشارات سوره مهر در کشور و یا حوزه هنری استان این اثر را تهیه کنند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حفظ و پاس‌داشت فرهنگ ملی ایرانی اسلامی در کشور و جامعه از ضرورت‌هاست، عنوان کرد: با توجه به سبک زندگی جدید و مواجهه تمدنی فرهنگ ایرانی اسلامی با سایر تمدن و فرهنگ‌ها باید عناصر خرده فرهنگ‌های بومی و محلی را زنده نگه داشت.

وی اضافه کرد: هدف حوزه هنری استان از انتشار این مجموعه و دیگر مجموعه‌های محلی حفظ و معرفی این خرده فرهنگ‌ها و انتقال آن به نسل جوان در راستای تحکیم بنیان‌های هویت ملی است.

انتهای پیام/68023/م
 

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه هنری چاپ دوم مجموعه شعر قاسم اسماعیلی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مجموعه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری