Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، مدعی شده که در صورت برچیده شدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نزاع در سوریه و جاهای دیگر شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هوک  با بیان این مطلب افزود که جمهوری اسلامی ایران مرتباً تحریم تسلیحاتی را نقض کرده و به این کار ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برایان هوک همچنین مدعی شده که اگر کشورها اجازه دهند مهلت تحریم تسلیحاتی علیه ایران به پایان برسد، این امر به شدت به صلح و امنیت در خاورمیانه ضربه خواهد زد.

هوک همچنین گفت: «هیچ‌کس معتقد نیست که ایران باید بتواند سلاح‌های متعارف بخرد و بفروشد.»

هوک که برای رایزنی با کشور‌های عرب خلیج فارس درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به منطقه سفر کرده است، به خبرنگاران گفت: "با رهبران کشور‌های خلیج فارس و کشور‌های اطراف دنیا صحبت کرده ام. هیچ کس موافق نیست که ایران اجازه پیدا کند آزادانه تسلیحات متعارف مانند جت‌های جنگنده و انواع موشک را خرید و فروش کند. "

همچنین هوک که در قطر به صورت آنلاین به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

آمریکا خواستار تمدید این تحریم به وسیله شورای امنیت است، ولی چین و روسیه تاکنون با این خواسته مخالفت کرده اند.

هوک گفت: "اگر شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تا ۱۸ اکتبر تمدید نکند، آن‌ها قادر خواهند بود آزادانه به خرید و فروش تسلیحات بپردازند. "

او ادامه داد: تصور کنید منطقه به چه صورتی در خواهد آمد. مناقشات در جا‌هایی مانند سوریه و یمن قطعا تشدید خواهند شد.   موضوع دیگری که برایان هوک در سفر منطقه‌ای خود مطرح کرد طولانی شدن اختلافات در خلیج فارس بود. او گفت: اختلافات میان قطر و برخی دیگر از متحدان عربی حوزه خلیج فارس بیش از حد طولانی شده و واشنگتن این اختلافات را تهدیدی برای تلاش آمریکا در جهت مهار ایران در منطقه می‌داند.

هوک روز یکشنبه ۶ مرداد (۲۶ ژوئیه) قطر و چهار کشور عربی (عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین) را فراخواند اختلافات خود را کنار بگذارند وهرچه زودتر به همبستگی و اتحاد برسند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هوک تحریم تسلیحاتی تحریم های امریکا مناقشه آمریکا و ایران تحریم ایران تحریم تسلیحاتی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استانهای فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رییس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‌‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟