Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:27:23 GMT

وضعیت بحرانی در آمل/ آمل را دریابیم

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۲۰۸۰

وضعیت بحرانی در آمل/ آمل را دریابیم

ایسنا/مازندران وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمل از بحران به فرابحران تبدیل شده است،

مشکل آملی‌ها را باید آملی‌ها حل کنند، موضوعی که ایرج حریرچی در سفر به مازندران و بازدید از بیمارستان‌های آمل، آن را مطرح کرده بود، مسئله بسیار مهمی که نشان می‌دهد اوضاع شیوع کرونا در آمل بسیار جدی‌تر از آن چیزی است که مسئولان مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال در حالیکه مسئولان، از نبود هرگونه مشکل تامین اکسیژن برای بیماران کووید 19 در آمل مطرح می‌کردند، با حضور حریرچی سه دستگاه تامین اکسیژن در سه بیمارستان امام علی(ع)، امام رضا(ع) و امام خمینی(ره)، نصب و به بهره‌برداری رسید، موضوعی که در فضای مجازی به ویژه در آمل، بسیار به بحث گذاشته شد و مردم این شهرستان معتقد هستند که اگر مشکلی وجود نداشت، چرا بلافاصله پس از انتشار این اخبار، این اقدام صورت پذیرفت.

یک کسبه آملی در گفت‌وگو با ایسنا به این موضوع اشاره کرد که، به نظر می‌رسد مشکل در آمل از حالت بحرانی به فرابحرانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد که، از یک سو، روسای اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف خواستار تعطیلی داوطلبانه بازار هستند و به نظر می‌رسد کار درستی هم باشد اما زمانی که حمایتی از کسبه نشود و چک‌های‌مان به دلیل تعطیل نبودن ادارات و به ویژه بانک‌ها، برگشت بخورد، ناچار به حضور در محل کسب خود هستیم.

کارمند یکی از بانک‌های آمل نیز به ایسنا گفته که، با وجود تاکید چندباره شعبه‌های بانکی در آمل مبنی بر حضور نیافتن مردم در شعبات و انجام اینترنتی کارهای بانکی بسیاری از مردم در شعبات بانک‌ها حضور می‌یابند.

وی به این نکته اشاره می‌کند که، البته مردم نیز مقصر نیستند، هنوز بانکداری الکترونیکی برای بسیاری از مردم جا نیفتاده و نمی‌توان از آنها خرده‌ای گرفت اما مسئولان باید به فکر کارمندان باشند چرا که به دلیل مراجعه زیاد مردم، به شدت در معرض خطر قرار داریم.

یکی از فروشندگان صنف پوشاک در آمل نیز به ایسنا می‌گوید رئیس جمهور اعمال تعطیلی و محدودیت‌ها را به مسئولان استانی و شهرستانی تفویض کرده است، اما مسئولان موضوع دوگانه معیشت سلامت را در نظر قرار می‌دهند و اقدام به تعطیلی نمی‌کنند در حالیکه بسیاری از مردم در بیمارستان‌ها، عزیزان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، برگزاری مراسم عروسی و سر و صدای آنها در خیابان‌ها نیز در نوع خود جالب است، علی زمانی یکی از اهالی منطقه سیکاپل آمل به ایسنا می‌گوید جای تعجب دارد که امکانات مقابله با این بیماری در این شهرستان مطلوب نیست اما مردم همچنان بر برگزاری مراسم عزا و عروسی اصرار می‌کنند.

وی ضعف نظارت بر این گونه مراسم از سوی مسئولان را دلیل اصلی پافشاری مردم بر این موضوعات می‌داند و می‌گوید، نظارت بر ماشین عروسی که در وسط خیابان با گل و بوق و سر و صدای فراوان در حال حرکت است چه کاری سختی است که مسئولان انجام نمی‌دهند و زحمات کادر درمانی و پزشکانی که در مقابله با این ویروس، جان خود را به خطر انداخته‌اند نادیده گرفته شود.

زمانی ادامه می‌دهد که، هر چه مسئولان نظارت ضعیف‌تری داشته باشند، تعداد بیماران در بیمارستان‌ها نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه امکانات بیمارستانی نیز زودتر به پایان می‌رسد و طبیعتا شاهد افزایش میزان فوتی در آمل هستیم.

وی همچنین با درخواست از نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید، نماینده مجلس، از این مردم رای گرفته است و باید در مقابل این ضعف نظارت، اقدام جدی به عمل آورد، کادر درمانی و مردمی که گرفتار برخی بی مبالاتی دیگران شده‌اند، چه گناهی کرده‌اند که خانواده‌هایشان سیاهپوش شوند در حالی که با یک تصمیم درست می‌توان میزان شیوع این ویروس در این شهرستان را پایین آورد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که استاندار مازندران، روز گذشته در جلسه استانی مقابله با کرونا در شهرستان آمل نقش نیروهای مردمی، جهادی و بسیج، سمن ها و تشکل های مردم نهاد، دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را برای مدیریت ویروس کرونا لازم می‌داند.

وی در این جلسه به این نکته اشاره کرد که، موج دوم کرونا در تمام کشور آغاز شده، برخی استان ها زودتر و برخی دیرتر و این ابتلا در موج دوم بسته به نحوه و شکل ابتلا در موج نخست با هم تفاوت دارد؛ اما با همه اینها؛ یک چیز به عنوان اصلی ثابت پذیرفته شده است و آن این که فعلا باید با رعایت تمامی دستورالعمل ها با کرونا زندگی کنیم.

استاندار مازندران نیز هدف از تشکیل جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در شهرستان آمل را ابلاغ این پیام عنوان کرد که هیچ کس نمی تواند جز خود مردم بحران کرونا را آن هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کنترل کند بنابراین لا وقتی ماسک نزنیم و به اماکن پرتجمع برویم و بهداشت فردی و جمعی را رعایت نکنیم، مطمئنا مبتلا می شویم.

حسین زادگان با اشاره به این که ما نمی خواهیم بازار تعطیل و اقتصاد مردم نابود شود بلکه می گوییم بازاری تعطیل می شود که رعایت نکند، افزود: به همین دلیل امروز تاکید کردیم هر صنفی، ابتدا اتحادیه بر فعالیت آن ها نظارت کند و اخطار بدهد، بنابراین با هر کسی که در سامانه تعهد داده و اکنون پروتکل ها را رعایت نمی کند به عنوان کسی که سلامت و جان مردم را به مخاطره می اندازد، برخورد جدی می شود.

استاندار با اشاره به این که براساس بررسی هایی که صورت گرفته است برخی مکان ها و اصناف در معرض آلودگی بیشتر قرار دارند، ابراز داشت که برای این گونه اماکن که لیست آن ها تهیه و مشخص شده است مقرر شد نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.

وی افزود: برای نظارت بیشتر بر روند مدیریت بر مقابله با کرونا در شهرستان آمل معاون استاندار و برخی از مدیران استانی مربوطه بعنوان مدیران معین در این شهرستان انتخاب شدند، با اصنافی که رعایت دستور العمل ها را ننمایند برخورد جدی می شود، بدون اینکه بازار تعطیل و اقتصاد و اشتغال مردم مورد تهدید قرار گیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که حفظ سلامت و معیشت مردم شعار و برنامه محوری در مقابله با کرونا بوده و همواره خواهد بود و کلیدواژه تحقق این دو اصل؛ رعایت دستورالعمل هاست، خاطرنشان کرد: بازار، ادارات، مطب ها، پاساژ ها و غیره موظف به اجرای دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی می باشند و زدن ماسک الزامی است.

تجهیز پیش از موعد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور آمل

ساختمان جدید اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور آمل به علت افزایش پذیریش و بستری بیماران کرونا پیش از موعد مقرر تجهیز و راه اندازی شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رئیس بیمارستان ۱۷ شهریور آمل گفت: ساختمان جدید اورژانس این بیمارستان که قرار بود هفته دولت امسال بهره برداری شود، با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان زودتر از موعد مقرر تجهیز شد.

دکتر شهرام کاشانی به کمبود تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: دو بخش بیمارستان ۱۷ شهریور آمل به ظرفیت ۶۰ بیمار به ارائه خدمات درمانی بیماران کرونایی اختصاص یافت.

وی گفت: بیمارستان ۱۷ شهریورآمل یکی از ۵ بیمارستان این شهرستان است که حدود ۶۵ بیمار کرونایی تحت درمان ویژه قرار دارند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد در برخی شهرهای مازندران مانند آمل، باید دوگانه معیشت سلامت ب اعمال محدودیت و تعطیلی دو هفته‌ای همانند گذشته تغییر کند، چرا که روز به روز بر میزان افراد مبتلا به ویروس کرونا افزوده می‌شود و مقابله با این ویروس سخت‌تر از گذشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مقابله با کرونا دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!