Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@16:19:38 GMT

مستند پایان غرور بنی‌صدر امشب پخش می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۲۱۲۱

مستند پایان غرور بنی‌صدر امشب پخش می‌شود

مستند "پایان غرور" روایتی متفاوت از دوران ریاست جمهوری بنی صدر و عزل او، امروز از تلویزیون پخش می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین دوره مجلس شورای اسلامی خرداد سال 1359 تشکیل شد، مهم‎ترین اتفاق برای نمایندگان این مجلس یک سال پس از تشکیل به وقوع پیوست. جلساتی برای بررسی بی‎کفایتی سیاسی اولین رئیس جمهور انقلاب اسلامی‌ برگزار شد، مجموعه مذاکرات این چند روز آیینه‎ای شفاف، برای درک بهتر زندگی و افکار ابوالحسن بنی صدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی صدر یک سال پس از انقلاب سال 1357، به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران انتخاب شد؛ او در ابتدای امر به سمت فرماندهی کل قوا و ریاست شورای انقلاب رسید اما دوران ریاست جمهوری بسیار پرتنشی داشت که سرانجام به عزل او انجامید.

بعد از آن بود که بنی صدر از ایران خارج و به فرانسه پناهنده شد و از آن زمان به دشمنی با نظام جمهوری اسلامی‌پرداخت. مستند "پایان غرور" روایتی است از سال‎هایی که بنی صدر رئیس جمهور ایران بود، اتفاقاتی که در پی عملکرد او رخ داد و سرانجام با رأی قاطع نمایندگان مجلس مبنی بر بی‎کفایتی سیاسی او، حکم عزلش صادر شد.

این مستند امروز دوشنبه 6 مرداد ساعت 21 و تکرار آن ساعت 11:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

"کابوس در بیداری" در جمعه سیاه 66

«کابوس در بیداری» عنوان مستندی است درباره حج خونین سال 1366، سالی که عمال سعودی به علت برگزاری مراسم برائت از مشرکین، به روی حاجیان بیت الله الحرم آتش گشودند و تعداد زیادی از آن‎ها را به شهادت رساندند. در این مستند ضمن ارائه و بیان اسناد و خاطرات افراد، ابعاد حضور جاسوسان اسرائیلی و منافقین هم در این ماجرا روایت می‌شود.

جمعه سیاه مرداد 1366، بخش مهمی از تاریخ معاصر به شمار می‌رود چرا که این واقعه تأثیر مستقیمی هم بر چگونگی پایان جنگ تحمیلی داشت.

محمد حسین میری تهیه‌کننده و محمدرضا رضاییان کارگردان «کابوس در بیداری» هستند که با اجرای علی صدری‌نیا، دوشنبه 6 مرداد روی آنتن شبکه افق می‎رود. این مستند ساعت 18 پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 7:30 روز بعد روی آنتن می‎رود.

اخبار تلویزیون| برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون کدامند؟/ "فرمول یک" خودش را به آنتن رساندماجرای اختلاس‌گرها در "طلاق" ابوالقاسم طالبی/ قطب‌الدین صادقی: چرا تلویزیون سریال ماندگار نمی‌سازد؟

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شبکه افق رسانه ملی تلویزیون بیشتر بخوانید... چرا "دخترم نرگس" سریال‌های تهرانی را پشت سر گذاشت؟/ داستان‌گویی روان و معماهای بجا بازیگران حاشیه‌خو و مدیران حاشیه‌‌جو!/ بازگشت یک سلبریتی با سریال عدالت‌خواه؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... چرا "دخترم نرگس" سریال‌های تهرانی را پشت سر گذاشت؟/ داستان‌گویی روان و معماهای بجا بازیگران حاشیه‌خو و مدیران حاشیه‌‌جو!/ بازگشت یک سلبریتی با سریال عدالت‌خواه؟ واژه های کاربردی مرتبط شبکه افق رسانه ملی تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ هنرپیشه «اژدها وارد میشود» درگذشت ۲ آخرین بازمانده «برباد رفته» در ۱۰۴ سالگی درگذشت ۳ ماجرای وقف کوه دماوند چه بود؟ ۴ سفر ابدی و حتمی در بیان آیت‌الله بهجت/ چگونه خداوند در وجود مؤمن رغبت به مرگ را ایجاد می‌کند؟ ۵ معیارهای اسلامی در ازدواج از منظر رهبر انقلاب+ عکس ۶ خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل‌نماز/ انس با نماز چه‌نقشی در زندگی مشترک دارد؟ ۷ هنجارشکنان فرهنگی چگونه از فیلتر وزارت ارشاد عبور می کنند؟/ شاخ اینستاگرام با مجوز سازمان سینمایی ۸ عملیات مرصاد به روایت مسئول اطلاعات ارتش بعث عراق مهمترین اخبار فرهنگی هنجارشکنان فرهنگی چگونه از فیلتر وزارت ارشاد عبور می کنند؟/ شاخ اینستاگرام با مجوز سازمان سینمایی خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل‌نماز/ انس با نماز چه‌نقشی در زندگی مشترک دارد؟ عملیات مرصاد به روایت مسئول اطلاعات ارتش بعث عراق ماجرای وقف کوه دماوند چه بود؟ مهمترین اخبار تسنیم توافق راهبردی ایران-چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره / افتتاح پروژه دو خطه‌‌ راه‌آهن زنجان ـ قزوین تا پایان سال‌ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه افق رسانه ملی تلویزیون شبکه افق رسانه ملی تلویزیون پخش می شود شبکه افق بنی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»

پیگیری‌های رسانه‌ای درباره سرانجام «پایتخت۷» با دو اتفاق سرزبان‌ها افتاد؛ یکی خبر حذف از کنداکتور آی‌فیلم سرو صدایی به پا کرد و دیگری خبری از تولید فصل جدید که نه پایتختی‌ها و نه تلویزیونی‌ها آن را تأیید نکرده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم پیش از آغاز سال 1403 به ساخت فصل‌های جدید سریال‌های «پایتخت» و «گاندو» اشاره کرد. 

او در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم به این نکته اشاره کرد: فیلمنامه «گاندو» که فیلمنامه‌اش مراحل تأیید در داخل صداوسیما انجام می‌شود ان‌شاءالله در سال جدید وارد مراحل پیش‌تولید و تولید می‌شود. اگر مشکلی هم پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در 1403 می‌بینیم.

اما در طول سال گذشته و سالِ جاری، حواشی دست از سرِ «پایتخت» برنداشت. به طوری‌که چندی پیش در دیدار هنرمندان با پیمان جبلی، سؤالی که از سیروس مقدم کارگردان این سریال هم پرسیده شد همین بود؛ «پایتخت» چه زمانی ساخته می‌شود؟ به نوروز 1404 می‌رسد؟ او هم همچون مدیرانِ‌تلویزیون خیلی صریح و قطعی درباره سرانجام تولید سریال صحبت نکرد و به عبارتِ «تولید سریال در حال پیگیری و مذاکره است» اشاره کرد. 

همان نکته‌ای که بارها مدیران سیمافیلم به آن اشاره کرده‌اند که روالِ معمول ساخت سریال‌ها خصوصاً مجموعه‌های چند فصله به همین صورت است. نکته‌ای که سیدسلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما به آن اشاره کرد؛ "«پایتخت» در حال گفت‌وگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روزها دفتر فیلمنامه کارهای جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند."

اما دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت7» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز 1404 آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است. 

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. 

البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند. 

«موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت5» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد. 

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز 1399 هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال 1400 روانه آنتن کرد.

باید دید بالأخره سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخِ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در 1403، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز 1404 می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»