Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:09:49 GMT

تغییر در نحوه پرداخت حقوق مستمری بگیران

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۳۵۶۵

تغییر در نحوه پرداخت حقوق مستمری بگیران

به گزارش اقتصادآنلاین، مهرداد قریب افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس بند "ب" ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه به اجرا گذاشته شده و همه مستمری‌بگیران بازنشسته،  از کار افتادگی و بازماندگان مشمول این قانون هستند.

وی تصریح کرد: شاخص‌های موثر بر متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران شامل مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب، تفاوت تطبیق و کمک هزینه معیشت و مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این زمینه بخوانید:

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه محاسبه مبلغ متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران نیز گفت: این مبلغ از طریق ضرب مبلغ پایه در تفاوت ضریب مستمری زمان اجرای متناسب‌سازی با ضریب مستمری در زمان برقراری بعلاوه یک بدست می‌آید.

قریب افزود: ضریب مستمری در زمان برقراری نیز با تقسیم مستمری قابل پرداخت در زمان برقراری بر حداقل مستمری سال برقراری بدست می‌آید. ضریب مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی نیز با تقسیم مبلغ مستمری در زمان اجرای متناسب سازی بر حداقل مستمری در زمان اجرای متناسب‌سازی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: مبلغ پایه به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه از ۱۵۰ هزار تومان برای مستمری‌بگیران دارای سابقه۱۰ سال و کمتر بیمه‌پردازی شروع می‌شود و برای افراد داری ۳۵ سال و بیشتر بیمه‌پردازی به ۴۶۵ هزار تومان می‌رسد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: ضریب ترغیب در فرمول اجرایی متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران به منظور برقراری عدالت طراحی شده است تا برخی از از مستمری‌بگیران که در زمان اشتغال حق بیمه خود را به صورت منظم و مستمر پرداخت کرده‌اند، از طریق اعمال این ضریب دریافتی بیشتری داشته باشند.

قریب اظهار داشت: ضریب ترغیب در واقع حاصل ضرب حداقل دستمزد در زمان اجرای متناسب‌سازی در ضریب متناسب با میزان سابقه است؛ این ضریب برای افراد دارای بیش از ۲۵ سال سابقه بیمه پردازی اعمال شده است.

قریب در ادامه درباره تفاوت تطبیق اعمال شده در فرمول متناسب‌سازی نیز عنوان کرد: مبلغ مستمری و مزایای جانبی مستمری‌بگیران پس از اجرای متناسب‌سازی برای سوابق ۳۰ لغایت ۳۴ سال از مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و برای سوابق ۳۵ سال و بالاتر از مبلغ ۳ میلیون تومان نباید کمتر باشد و کسری احتمالی تا مبلغ مذکور تحت عنوان تفاوت تطبیق به مستمری‌بگیران مربوطه پرداخت می‌شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی افزایش مجدد کمک هزینه معیشت و کمک هزینه مسکن را آخرین بخش از فرمول اجرایی متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران برشمرد و گفت: کمک هزینه معیشت از ۴۸ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان و کمک هزینه مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسیده است که در مجموع نسبت به سال ۹۸ از شد ۱۷۲ درصدی برخوردار شده است.

پربیننده ترین جزییات افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر نرخ سودبانکی چقدر و چگونه افزایش یابـد؟ ۱۰۸شرکت ارز صادراتی را به چرخه اقتصاد برگرداندند/ مشوق‌های ویژه برای صادرکنندگان خوش حساب پافشاری آموزش و پرورش برای دریافت حق‌بیمه حوادث از دانش‌آموزان در منزل! بانک ملت نمادی شاخص‌ساز در بازار سرمایه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق حقوق مستمری بگیران حقوق دستمزد بازنشستگان افزایش حقوق حقوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگان مستمری بگیران هزینه معیشتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت متناسب سازی حقوق مستمری بگیران مستمری در زمان ضریب مستمری هزار تومان کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار‌های یک نفره ۱۰ میلیون ریال، ۲ نفره ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰ میلیون ریال، چهار نفره ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

به گفته مرادی پویانی هم اکنون تعداد ۶۱۸۰۸ نفر در قالب ۲۷۵۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران