Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:52:37 GMT

نفت و گاز محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و چین

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۳۶۰۵

نفت و گاز محور گفت‌وگوی مقامات ازبکستان و چین

نمایندگان سفارت ازبکستان در «پکن» و رئیس کرپراسیون ملی نفت و گاز چین طی گفت‌وگوی ویدئویی چشم انداز همکاری دوجانبه در زمینه نفت و گاز را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان سفارت ازبکستان در شهر «پکن» و «لی فان جون» رئیس کرپراسیون ملی نفت و گاز (CNPC)، معاون رئیس شورای مدیران «PetroChina» طی گفت‌وگوی ویدئویی چشم انداز همکاری‌ دوجانبه در زمینه نفت و گاز را در شرایط پاندمی «کووید-19» بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین در چارچوب این گفت‌وگوی ویدئویی ضمن بررسی همکاری‌های متقابل در زمینه نفت و گاز برنامه‌هایی را برای تحکیم بیش از پیش همکاری‌های متقابلا سودمند در حوزه یادشده تعیین کردند.

بر اساس این گزارش، همکاری‌ دوجانبه در زمینه نفت و گاز در روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه‌گذاری بین ازبکستان و چین از جایگاه خاص برخوردار است.

کرپراسیون نفت و گاز ملی چین (CNPC) همکار کلیدی شرکت‌های ازبکستان در اجرایی طرح‌های سرمایه‌گذاری در زمینه انجام کارهای زمین شناسی اکتشافاتی، استخراج و انتقال هیدروکربورها و همچنین تجارت گاز طبیعی است.

کرپراسیون نفت و گاز ملی چین (CNPC) بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده نفت و گاز در چین است. بر اساس گزارش نشریه معروف «Fortune Global 500»، کرپراسیون نفت و گاز ملی چین از لحاظ درآمد سالانه، چهارمین کرپراسیون جهان است.

هم اکنون چین بزرگترین همکار اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و چین در سال 2019 میلادی با 18.1 درصد افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 7 میلیارد و 600 میلیون دلار قرار گرفته است. حجم سرمایه‌گذاری‌ها و وام‌های چینی جذب شده به اقتصاد ازبکستان از سطح 8 میلیارد دلار فراتر رفته است.

در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه‌گذاری چین در زمینه‌های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می‌کنند. 

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان چین توسعه روابط نفت و گاز زمینه نفت و گاز سرمایه گذاری گفت وگوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها