Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل با بیان این که کره جنوبی تحت نفوذ آمریکا پول‌های ایران را بلوکه کرده است گفت‌: هنوز پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی برقرار است و کره جنوبی در جبهه آمریکا قرار دارد.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «فریدون مجلسی»، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدام کره جنوبی در بلوکه کردن پول‌های ایران گفت: مشخص است کره تحت نفوذ آمریکا این کار را انجام می دهد، کره یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست که پیشرفت خود را مدیون آمریکا می‌داند و بدون آمریکا کره جنوبی گداخانه‌ای مثل کره شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز بعد از 65 سال صلحی انجام نشده و در شرایط جنگ هستند، پادگان و پایگاه‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی برقرار است و سربازان آمریکایی آنجا حضور دارند، حتی ارتش کره جنوبی بدون مجوز آمریکا کاری انجام نمی‌دهد. در مقابل شاهد هستیم که توسعه اقتصادی دارند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین بیان کرد: پول‌های ما علاوه بر کره در انگلیس یا آمریکا هم بلوکه هستند و آنها به ویژه آمریکا هر چند وقت یکبار به بهانه‌ای از این پول برداشت می‌کنند مثلا در جایی یکی به سفارت خانه هایشان آسیب می زند خسارت می‌گیرند به هر حال طوری است که آسیب رساندن به ایران به هنر تبدیل شده است.‌

مجلسی خاطرنشان کرد: در هر حال آنچه کره جنوبی در قالب دارویی پرداخت کرده با اجازه خزانه داری آمریکا بوده است، در واقع میان آمریکا و ایران جنگی است که کره جنوبی در جبهه آمریکا قرار دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که تحریم‌های یک جانبه آمریکا نبود منافع ایجاب می‌کرد چیزهایی را بفروشند اما الان نه نفت می خرند نه پولی پرداخت می کنند با این کار آمریکا را خوشحال می‌کنند و رضایت آمریکا را دارند. به هر حال اشتباه را کسانی کردند که آن موقع نفت را فروختند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره این که تا چه اندازه امکان پیگیری حقوقی و دیپلماتیک وجود دارد، گفت: در شرایط متعارف ایران می‌توانست کارهای زیادی انجام دهد اما اکنون ایران در شرایطی که تمام مراجع توسط کشورهای غرب ایجادشده‌اند مانند لاهه و... همه تحت تاثیر قواعد حقوقی خود هستند، سخت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره جنوبی آمریکا کره شمالی ایران کارشناس مسائل بین الملل کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • دفاع تاریخی چهره مطرح عمانی از ایران و تحقیر عرب‌ها
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد