Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@15:25:56 GMT

برج کنترل و مراقبت سیار فرودگاهی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۳۸۵۹

برج کنترل و مراقبت سیار فرودگاهی رونمایی شد

سامانه پیشرفته برج کنترل و مراقبت پرواز سیار فرودگاهی ساخت متخصصین وزارت دفاع رونمایی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر راه و شهرسازی وامیر سرتیپ شاهرخ شهرام مدیر عامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع ، سامانه پیشرفته برج کنترل و مراقبت پرواز سیار فرودگاهی ساخت متخصصین وزارت دفاع رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام "جهش تولید" توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اظهار داشت: در تمامی این سال ها وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مدیریت جهادی و بهره گیری از طرفیت دانشمندان ایرانی تمام تلاش خود را در محقق کردن و اجرای شعار" ما میتوانیم" معطوف داشته و همواره پیشگام و در خط مقدم تولید بوده است.

وزیر دفاع تحریم ها و ایجاد محدودیت ها توسط دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی را نقطه عطف آغاز پیشرفت های خیره کننده دفاعی عنوان کرد وافزود: وزارت دفاع از پیروزی انقلاب تاکنون با اتکا به ظرفیت های داخلی و همت و تلاش خستگی ناپذیر متخصصان و دانشمندان متعهد عرصه دفاعی کشور روندی رو به رشد داشته و توانسته است با تولید انواع تسلیحات،محصولات و دستارودهای قدرت آفرین و کمک به حوزه علم و فناوری کشور، اقتدارو عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و در رأس آن شیطان بزرگ و ازنابش، امکان اینکه فرودگاه های کشور با مشکلات اساسی تأمین تجهیزات حساس ناوبری و ارتباطی پیشرفته کنترل و مراقبت پرواز روبرو شود، وجود داشت که با اقدامات به هنگام و هماهنگی صنایع الکترونیک وزارت دفاع و سازمان فرودگاه های کشوری، تأمین و ساخت این تجهیزات پیشرفته و بومی در جهت استقلال و بی نیازی از این سامانه دردستور کار قرار گرفت و وزارت دفاع با استفاده از سرزیر دانش دفاعی خود در حوزه تولید انواع تجهیزات مخابراتی، الکترونیکی و ناوبری این پروژه ی مهم و مورد نیاز سازمان فرودگاهی کشور را به صورت بومی و ظرف یکسال تولید و به مرحله بهره برداری رساند و از این طریق از خروج میلیون ها دلار ارزجلوگیری کرد.

وزیر دفاع در تشریح برج کنترل و مراقبت پرواز سیار فرودگاهی (mobile air traffic control tower) گفت: این محصول یک سامانه کاملا بومی است که برای هدایت کلیه پروازهای فرودگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

امیر سرتیپ حاتمی برقراری این سامانه در فرودگاه های فاقد برج مراقبت ثابت و یا فرودگاه های با کاربری موقت، استفاده در فرودگاه ها در شرایط بحران ناشی از سیل، زلزله، آتش سوزی، جنگ و استفاده از این سامانه در هنگام آسیب دیدن زیر ساخت ها و از کار افتادن برج ثابت را از مهمترین کاربرد های برج کنترل و مراقب پرواز سیار فرودگاهی بر شمرد.

وزیر دفاع همچنین نصب و راه اندازی این سامانه در مدت زمان کوتاه را یکی از ویژگی های این سامانه برشمرد و تصریح کرد: نصب سامانه مراقبت پرواز در شرایط اضطرار تاثیر بسزایی در جلوگیری از هرگونه اختلال در ترافیک هوایی دارد.

امیر سرتیپ حاتمی تجهیز برج کنترل و مراقب پرواز سیار فرودگاهی به رادیوهای باند VHF بومی جهت برقراری ارتباط با هواپیما، سیستم ضبط مکالمات تلفنی و رادیویی، امکان گیرندگی تعیین موقعیت ماهواره‌ای (GPS)، سیستم سوئیچینگ رادیویی، توانایی حرکت در جاده های خاکی و نا هموار، سهولت در تعمیر و نگهداری و امکان جابه جا جایی، نصب و راه اندازی سامانه در حداقل زمان ممکن را ازمهمترین قابلیت های این سامانه برشمرد.

انتهای پیام/

R1429/P/S1,11/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ گزارش| ورود ویژه دستگاه قضا به حیاط خلوت کاخ‌نشینان/ لواسان؛ نماد شکل‌گیری طبقه مسئولان نوکیسه ۲ واعظی در گفت‌و‌گو با یک مقام آذربایجانی: حمایت از حق حاکمیت کشورها موضع رسمی ایران در مناقشات است ۳ بیانیه سپاه| دربرابر پروژه نفوذ دشمنان باید هوشیار بود/ منافقین پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند ۴ اعطای وام خود اشتغالی۵۰ میلیونی به فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح ۵ مراسم معارفه رئیس جدید دیوان محاسبات برگزار شد ۶ حکم انتصاب قالیباف برای امیرعبداللهیان ۷ مجلس مشمولان جامانده سهام عدالت را مشخص کرد ۸ گفتگو| از تجربیات مجاهدین خلق در تشکیل داعش استفاده شد/ منافقین سالهاست که از «سازمان» به «فرقه» تبدیل شدند مهمترین اخبار سیاسی قالیباف: فرآیند انتخاب رئیس دیوان محاسبات براساس قانون پیش رفت دادستان دیوان محاسبات: نباید اجازه دهیم رانت‌خواران به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند محرم‌زاده: شفاف بودن نظر یک نماینده درباره مسائل ملی ضروری است بذرپاش: کسی حق ندارد خدشه‌ای به دیوان محاسبات وارد کند مهمترین اخبار تسنیم توافق راهبردی ایران ــ چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا ادامه سانسور آمارهای اقتصادی/ دولت اجازه انتشار آمار عملکرد بودجه را نمی‌دهد بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء جزئیات ساخت مسکن ارزان‌قیمت توسط بنیاد مستضعفان؛ از تامین زمین رایگان تا وام بلاعوض درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنترل و مراقبت پرواز پرواز سیار فرودگاهی برج کنترل و مراقبت امیر سرتیپ حاتمی دیوان محاسبات فرودگاه ها وزارت دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی

مطابق اظهارات وزیرکار سامانه جامع بازار کار به زودی راه اندازی می شود تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند؛ در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار یکی از بندهای سیاست‌های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری بود که در سال 90 ابلاغ شد. می‌توان گفت طی مدت 12 سالی که از ابلاغ این سیاست‌ها می‌گذرد هنوز هم نظام جامع اطلاعاتی دقیق از بازار کار وجود ندارد و پیشتر معاون اشتغال وزارت کار خبر از رونمایی سامانه نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار  تا پایان سال 1402 داده بود. کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند این‌که تمام مشاغل دارای شناسنامه شغلی و اطلاعات جمع‌آوری‌شده باشند می‌تواند برای سیاست‌گذاری بهتر و دقیق‌تر در مسیر اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری مؤثر باشد.

آبان ماه 1402 کریمی بیرانوند هدف از راه‌اندازی سامانه جامع بازار کار را ثبت‌مبنا کردن تمام بازار کار دانست و گفت: پس از راه‌اندازی سامانه جامع بازار تمام مردم با داشتن کد ملی دارای پروفایل شغلی مهارتی خواهند بود، این فقط در کشورهای پیشرفته هست. شناسایی بیکاران با الگوریتم‌های دقیق قابل انجام است.

 وی گفت: کمیته محتوایی برای نظام بازار کار ایران را با بیش از 8 هزار نفرساعت کاری که روی این موضوع شده است، تشکیل داده‌ایم, تشکیل کمیته اخذ دیتای نظام اطلاعات بازار کار را با کارکرد حدود 3هزار نفرساعت داشته‌ایم, پایش اطلاعات اخذشده از دستگاه‌های مختلف کشور را داشته‌ایم, ایجاد چارت تشکیلاتی از طریق سازمان امور استخدامی داشته‌ایم, پیشرفت 80درصدی در بخش نرم‌افزار سامانه داشته‌ایم, تلاش بر این است که تا پایان سال این اطلاعات را اخذ کنیم و تا پایان سال سامانه را راه‌اندازی کنیم.

طی روزهای اخیر نیز کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار گفت: برنامه ویژه امسال این است که بتوانیم کد ملی بیکاران را شناسایی کنیم و سپس آنها را طبقه بندی و به دستگاهی که متولی به کارگماری آنهاست معرفی کنیم.

وی گفت: یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.

 بیرانوند افزود: ویژه امسال داریم این است که  که بتوانیم کد ملی بیکاران را شناسایی کنیم بعد اینها را طبقه بندی کنیم؛ مثلاً بیکارانی که فارغ التحصیل رشته‌های الف هستند یا بیکارانی که فارغ التحصیل رشته‌های ب هستند. بعد اینها را در یک فرایندی و در یک تعاملی با دستگاه‌هایی که باید متولی به کارگماری اینها باشند انجام بدهیم. این اتفاق هیچ وقت در کشور نیفتاده که ما برویم سراغ بیکار بعد دستگاه متولی را پیدا کنیم و بگوییم که وظیفه شما است که ایشان بالاخره مشغول به کار شود، چون رشته‌اش به شما می‌خورد، چون مجوزش از شما است، چون تسهیلات را شما باید بهش بدهید.

 بیرانوند گفت: خوب این خیلی اقدام پیچیده‌ای است به لحاظ محتوایی یعنی اقدام سختی است ولی من خوشحال هستم که بگویم که تقریباً 80 درصد کار را ما انجام داده‌ایم و برای امسال برنامه ویژه داریم که این را انجام بدهیم.

 به گزارش تسنیم؛‌از سوی دیگر سید صولت مرتضوی, وزیرکار نیز روز گذشته درباره لایحه جامع اشتغال بیان کرد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند؛ در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به‌ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه