Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@01:08:43 GMT

نظرسنجی «گالوپ» | آمریکا در جهان محبوبیتی ندارد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۴۵۵۸

نظرسنجی «گالوپ» | آمریکا در جهان محبوبیتی ندارد

موسسه معتبر «گالوپ» در گزارشی اعلام کرد، نظر کشورهای جهان در قبال آمریکا منفی است و آمریکا بین کشورهای جهان محبوبیتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که بازار نظرسنجی‌ها در آمریکا درباره وضعیت دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور داغ است، موسسه معتبر گالوپ گزارشی درباره نظر جهانی در قبال «رهبری آمریکا» منتشر و اذعان کرده که آمریکا در جهان محبوبیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه نظرسنجی معتبر آمریکایی امروز دوشنبه گزارشی تحت این عنوان منتشر کرد: «رهبری ایالات متحده در سطح جهان همچنان نامحبوب است».

در گزارش گالوپ آمده است: «در سومین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، گزارش جدید گالوپ نشان می‌دهد که به رغم برخی تغییرات جزئی، همچنان تصویری که از رهبری (کنونی) ایالات متحده در سطح جهان در قیاس با دو رئیس‌جمهور قبلی وجود دارد، یک تصویر از نظر جهانی در موقعیتی ضعیف‌تر است».

طبق این گزارش، در اولین سال ریاست جمهوری ترامپ، نظر مساعد از رهبری آمریکا به یک رکورد از منظر افت جهانی رسید و تنها ۳۰ درصد درباره رهبری آمریکا نظر مساعد داشتند.

بنا بر گزارش گالوپ، در سال سوم ریاست جمهوری ترامپ هم وضعیت «چندان بهتر نشده» و به طور میانگین در سال ۲۰۱۹ فقط ۳۳ درصد از ۱۳۵ کشور جهان درباره رهبری آمریکا نظر مساعد دارند.


نمودار گالوپ درباره محبوبیت جهانی آمریکا

 

بنا بر اعلام این موسسه، هر چند میزان محبوبیت آمریکا در جهان در سال ۲۰۱۹ در قیاس با سال ۲۰۱۷ قدری بهبود یافته اما در قیاس با آخرین سال ریاست جمهوری جورج بوش پسر در سال ۲۰۰۸ یک درصد عقب است (در آن سال میزان محبوبیت آمریکا ۳۴ درصد بود). 

طبق گزارش گالوپ، در پنج کشور لبنان، عراق، ایتالیا، سیرالئون و زامبیا عدم محبوبیت آمریکا کاهش ۱۰ درصدی و بیشتر را تجربه کرده است.

از جمله نکات قابل تأمل در گزارش گالوپ، افزایش ۳۲ درصدی محبوبیت آمریکا در ترکمنستان است به طوری که این میزان محبوبیت از ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۶۲ درصد در سال ۲۰۱۹ رسید.

بیشترین میزان افت محبوبیت آمریکا در جهان، در اروپا و آسیا صورت گرفته و کاهش محبوبیت آمریکا در این دو قاره یک رکورد تازه زده است.

گالوپ گزارش داد: «بدترین تصویر از رهبری ایالات متحده در اروپا ترسیم شده و در انجا مردم از رهبری ایالات متحده سرخورده هستند همانطور که در سال ۲۰۱۷ هم سرخورده بودند. به طور متوسط محبوبیت (آمریکا) در سال ۲۰۱۹ در قیاس با سال ۲۰۱۸ تغییری نکرده و  همان ۲۵ درصدی که در سال ۲۰۱۷ بوده، باقی مانده است اما نارضایتی از رهبری ایالات متحده به طور میانگین به ۶۱ درصد رسیده و رکورد تازه‌ای از عدم محبوبیت ثبت شده است».

بنا بر اعلام این موسسه، میزان محبوبیت آمریکا در آسیا همچنان پایین است و به طور میانگین در سال ۲۰۱۹ همانند سال ۲۰۱۸ سی و دو درصد بود. در سال ۲۰۱۷ میزان محبوبیت آمریکا در آسیا ۳۰ درصد بود.

بیشترین میزان محبوبیت آمریکا در آسیا به ترتیب در رژیم صهیونیستی (۶۴ درصد)، مغولستان (۶۲ درصد)، ترکمنستان (۶۲ درصد)، فیلیپین (۵۸ درصد)، نپال (۵۴ درصد) و میانمار (۵۳ درصد) بوده است.

وضعیت محبوبیت آمریکا در آفریقا در سال ۲۰۱۹ در قیاس با سال قبل تغییری نکرده و به طور میانگین، ۵۲ درصد از ۲۱ کشور آفریقایی نظر مساعدی درباره رهبری این کشور دارند. البته نظر منفی به آمریکا در کشورهای واقع در شمال افریقا بیشتر از دیگر نقاط آفریقا است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا نظرسنجی رئیس جمهور آمریکا افکار عمومی آسیا آفریقا اروپا میزان محبوبیت آمریکا رهبری ایالات متحده طور میانگین آمریکا در جهان ریاست جمهوری رهبری آمریکا گزارش گالوپ سال ۲۰۱۹ سال ۲۰۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک

به گزارش قدس آنلاین،‌ دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده چهار طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، چهار روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند.

طبق گزارش ایسنا، یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

دیگر خبرها

  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟