Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود احمدی افرادی مدیر شبکه هفت (آموزش) سیما طی نشستی که پیش از ظهر امروز دوشنبه ششم مرداد برگزار شد، با اشاره به تدارک برنامه‌های مهارت محور در این شبکه عنوان کرد: از سال ۹۷ در حوزه‌های ماموریتی، توجه به مردم، آموزش و مهارت در دستور کار قرار گرفت و اینکه شبکه باید دیدنی تر و جذاب‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه آموزش باید به بحث عدالت آموزشی بپردازد و بحث مهارت به عنوان نتیجه آموزش مطرح شود.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به برخی برنامه‌های شبکه تاکید کرد: برنامه‌های چون «ماهر باش»، «میز مهارت»، و «فوت و فن» و برنامه مطالبه‌گرانه به اسم «به وقت ایران» در حوزه مهارت به معنای کسب و کار و ارتقای شغلی راه‌اندازی شده‌اند. در میان بحث‌های مهارتی کسب و کار و مهارت‌های فردی و شغلی اولویت است. رویکرد ما در تولید، تولید موثر، کم هزینه و کوتاه مدت است که با نیازمندی‌های جامعه هم سنخیت داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و مهارتی تصریح کرد: این نوع از برنامه‌سازی هم سبک تلقی می‌شود هم تاثیرگذار است و هم قابلیت برودکست و کار در فضای مجازی دارد.

احمدی‌افزادی درباره برنامه‌های مطالبه‌گرانه در حوزه مهارت هم گفت: باید به موضوع مهارت به صورت چالشی و مهارت گرایانه پرداخت. پرداخت مناظره‌ای و چالشی اهمیت ویژه‌ای در این حوزه دارد و به همین دلیل برنامه «به وقت ایران» طراحی شد و یک میز از آن به یک نماینده مجلس اختصاص یافت تا او فرصت داشته باشد مسایل اجتماعی در حوزه مهارت را مطرح کند.. کشوری که مهارت داشته باشد می‌تواند به جهش تولید بیندیشد.

وی با اشاره به مسابقات جهانی مهارت «کازان» که سال گذشته از این شبکه پوشش داده شد، یادآور شد: تیم ایران با ۹ شرکت کننده وارد مسابقات جهانی کازان شد که البته جوایزی هم دریافت کرد. ده هزار نفر از مردم و مقامات کشورهای مختلف در این مسابقه حضور داشتند. با این حال باید گفت ما هنوز این مسابقه را نمی‌شناختیم و اگر این شناخت به اندازه کافی باشد بهتر می‌توان بیشتر روی آن کار کرد و سازمان فنی و حرفه‌ای حرکت خوبی را در این زمینه شروع کرده است.

مدیر شبکه آموزش در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: امروز هر کاری که انجام می‌شود باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد و زمانیکه رویدادی طراحی می‌شود باید این پیوست رسانه‌ای هم آغاز شود نه اینکه فقط بعد از پایان رویداد آن را پوشش دهیم. برای تمدن ساز شدن باید اهالی فرهنگ و هنر و مشخصاً اهالی رسانه را دخیل کرد. ما اکنون دو مسابقه جذاب را در دستور کار داریم که «۷۷ ساعت» به تهیه‌کنندگی سعید ابوطالب در حال ضبط و تصویربرداری است. جوانان رقابتی را در حوزه مهارت‌های فنی و کسب و کار، زندگی و شخصی آغاز کرده‌اند. این مسابقه با پروتکل‌های بهداشتی تولید می‌شود که امیدوارم از پاییز پخش آن آغاز شود.

وی ادامه داد: مسابقه دیگری هم با محوریت صندوق کارآفرینی کشور در حال آماده سازی است و محور آن جوان-ماهران هستند و پیش تولید این مسابقه در حال انجام است.

مسعودی افزادی در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای به مدرسه تلویزیونی ایران هم اشاره و عنوان کرد: «مدرسه ایران» را با ۱۰ کلاس در سال گذشته آغاز کردیم و در اردیبهشت امسال به ۳۶ کلاس در روز رساندیم. این رویداد بسیار مهم بود چون با تعطیلی مدارس دانش آموزان دچار نوعی سرگردانی شده بودند. تا الان بیش از چهار هزار کلاس برگزاری کرده‌ایم. تا بیستم خرداد مرحله اول مدرسه تلویزیونی بود و بعد از آن مدرسه تابستانی آغاز شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر استودیوی جدیدی را برای مدرسه تلویزیونی آماده کرده‌ایم. برنامه‌ای هم برای ناشنوایان داریم که دستیاری باشد که متناسب با آن‌ها هم فعالیت کند.

مدیر شبکه آموزش تأکید کرد: واقعیت این است که ایده «مدرسه تلویزیونی» ایده‌ای موفق بود که آغازگر عصر جدید آموزشی در آموزش و پرورش کشور شد؛ آموزش مبتنی بر رسانه که رسانه ملی موجب آن شد و باعث شد ۱۵ میلیون نفر افراد جامعه از یک بی هدفی و خانواده‌هایشان از یک نگرانی نجات یابند.

وی افزود: برای اولین بار عدالت آموزشی معنا شد یعنی یک معلم برای تمام کشور به شکلی واحد تدریس کرد. همچنین سرفصل‌های مدارس در سراسر کشور به شیوه‌های مختلف تدریس می‌شد و در این زمینه هم شکلی واحد از تدریس ارایه شد.

کد خبر 4984259 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه آموزش مدرسه تلویزیونی ایران سازمان صداوسیما ویروس کرونا فیلم سینمایی تئاتر ایران برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی شبکه یک سیما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبکه سه سیما فیلم مستند موسیقی نواحی سریال ایرانی شبکه پنج سیما مدرسه تلویزیونی حوزه مهارت شبکه آموزش مدیر شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته معلم فرصتی است برای تقدیر از همکارانی که مجاهدانه در راه علم و تربیت می‌کوشند تا نسلی پرتوان را تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به اینکه «همه مدیون توایم» شعار امسال هفته معلم است گفت: ایران قوی و مدرسه‌ای قوی از شاخصه‌های اصلی هفته معلم است.

امیریان ادامه داد: زمانی ایران قوی داریم که مدرسه قوی داشته باشیم و مدرسه قوی زمانی پیش می‌آید که معلم قوی داشته باشیم.

وی با اذعان بر اینکه معلمان این استان جز بهترین معلمان در سطح کشور هستند گفت: یکی از اتفاقات مثبت در چند وقت اخیر معرفی دو معلم نمونه کشوری «جعفر عالی پور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار ابتدایی» بوده است که افتخاری بالا برای این استان است.

امیریان به بحث استخدامی نیروهای آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری طی برگزاری ۸ آزمون تعداد یک هزار و ۵۸۳ نیرو جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد و مشکل کمبود نیرو حل می‌شود.

وی یادآور شد: کمبودهای در حوزه آموزش و پرورش جدی است اما حرکت دولت به سمت تجهیز کردن امکانات در مدارس بسیار جدی‌تر است.

کد خبر 6095007

دیگر خبرها

  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود
  • ایران قوی نیازمند معلم قوی است
  • جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • هنرنمایی قایدی مورد توجه شبکه تلویزیونی امارات (فیلم)