Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی با هدف همکاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان هواشناسی کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی با هدف همکاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر تفاهمنامه همکاری امضا کردند. بر اساس این تفاهم‌نامه که روز دوشنبه به امضای «سحر تاجبخش»، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی و محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رسید، دو طرف بر انجام همکاری در زمینه طرح‌های پژوهشی و عملیاتی مشترک در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، مخاطرات جوی و اثرات تغییر اقلیم بر فعالیت‌ها و نواحی صنعتی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری در ارائه داده‌ها و اطلاعات آماری موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اخذ تایید مطالعات هواشناسی و اقلیم‌شناسی پروژه‌های اجرایی و همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی، از جمله تعهدات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این تفاهم‌نامه است.

از جمله تعهدات سازمان هواشناسی در این تفاهم‌نامه نیز می‌توان به همکاری در زمینه انجام مطالعات و پژوهش‌های مورد نیاز، شناسایی مناطق با پتانسیل انرژی خورشیدی برای بهره‌برداری در صنایع کوچک و شهرک‌های و نواحی صنعتی و مناطق پیرامون آن و طراحی سامانه‌های هشدار سریع و مخاطرات جوی مبتنی بر فناوری‌های نوین اشاره کرد.

سحر تاجبخش رییس سازمان هواشناسی کشور  بعد از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به خدمات فرابخشی سازمان هواشناسی کشور،  گفت: این سازمان همکاری مستقیمی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف نظیر وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت بهداشت و ... دارد و امیدواریم از امروز نیز بتوانیم خدمات مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه هواشناسی را به بخش‌های مختلف این وزارتخانه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تغییرات اقلیمی بر تمام ابعاد زندگی بشر اثر گذاشته است، افزود: تبعات مصرف سوخت‌های فسیلی، بسیاری از دولت‌ها را بر آن داشته است تا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار دهند.  /

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: استفاده از انرژی تجدیدپذیر نیروگاه انرژی تجدیدپذیر انرژی تجدیدپذیر سازمان هواشناسی کشور صنایع کوچک و شهرک انرژی های تجدیدپذیر سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیر اعتباری (پیمانکاری - قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سقف ضمانت‌نامه‌ها تاکید کرد: افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معناداری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تأمین مالی از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی و سکوهای تأمین مالی زنجیره تأمین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیر اعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.

مقیسه در پایان خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

کد خبر 6096958

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم