Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اردبیل و استاندار به بمناسبت روز ملی شیخ صفی الدین اردبیلی بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش برنا،متن بیانیه بشرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آن عارف بزرگ، تأثیرگذار و صاحب‌مکتب، سیمای درخشنده‌ای است که نام بلندش پس از سال‌های طولانی، همچنان بر تارک عرفان ایران، می‌درخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیت عملگرایانه‌ این عالم عابد تأثیر عمیقی بر بخشی از فرهنگ معرفت‌گرای این سر‌زمین گذاشت و این رسالت خطیر را فرزندان و نوادگانش، چونان بار امانتی بر شانه‌های استوار خویش کشیدند و آن را به دوران باشکوه شکل‌گیری سلسله‌ی صفویه، انتقال دادند و به این گونه، پایه‌های حکومت صفویه، بر اساس اندیشه‌های روشن و آمیخته به معرفت ناب شیخ، پایه‌گذاری شد و از دل همین سلسله، شکوفایی تاریخی در حوزه‌های دینی، معرفتی و دنیای علم، آغازیدن گرفت. 

چهارم مرداد به گواهی اسناد تاریخی، روز استقرار حکومت صفویه و زادروز شاه اسماعیل صفوی، بنیانگذار سلسله‌ی بزرگ ایرانی است که در شکل‌گیری ایران یکپارچه، اتحاد مناطق مختلف آن و گسترش مذهب غنی تشیع، نقش فوق‌العاده‌ای ایفا نمود. بی‌تردید، وی معمار تمامیت جغرافیایی ایران عصر خویش است و دوست و دشمن، خدمات او به تاریخ، فرهنگ و مذهب کشورمان را به زبان و به دل، اقرار می‌کنند.

امروز خداوند منان را شاکریم که با همت دوستداران مکتب شیخ صفی‌الدین و تلاش‌های پایای اردبیلیان فرهنگ‌پرور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارم مرداد را به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی نامگذاری و این مناسبت افتخارآفرین، وارد تقویم ملی شد.

این‌جانبان با نهایت مسرت قلبی، این رخداد مبارک را به ملت بزرگ ایران، اهالی ولایی استان مقدس اردبیل و علاقه‌مندان مکتب شیخ صفی الدین در کشورهای مسلمان منطقه، تبریک می‌گوییم و امیدواریم با عزم مردم و یاری اندیشمندان استان اردبیل، این روز، هر ساله گرامی داشته شود تا هویت، تاریخ و فرهنگ دیار کهن دارالارشاد و به تعبیر رهبر فرهنگ‌دوست انقلاب، سرزمین عرفای مجاهد، در هفته نامگذاری شده به نام استان اردبیل، بیش از پیش، بازیابی و در تحکیم و اقتدار روزافزون آن گام‌های موثرتری برداشته شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه اردبیل آیت الله عاملی بهنام جو نماینده ی ولی فقیه و استاندار اردبیل شیخ صفی الدین اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ حجت الاسلامی علیی مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران، این نهاد ارزشی را برگرفته از نهضت عاشورا و پرچمدار جهاد تبیین دانست و افزود: امروز سپاه پاسداران در خنثی کردن توطئه‌های شناختی دشمنان در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد.
وی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل عملیات تنبیهی وعده صادق را نمونه‌ای از ابتکار و توانمندی سپاه در مقابله با دشمنان دانست و گفت: با این عملیات دنیا به عظمت و توانمندی سپاه پی برد و دشمنان هم در برابر این قدرت و توانمندی، چاره‌ای جز عقب نشینی نیافتند. 

حجت الاسلام علیی افزود: جامعه بزرگ بسیج در برابر استکبار جهانی ایستاده و رمز این مقاومت همانا اعتقاد به مکتب اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه است. 
وی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی بر ضرورت تقویت ایمان و باور‌های دینی نیرو‌های سپاهی و بسیجی در کنار افزایش قدرت و توان نظامی تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی