Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز اکبری، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳ تهران در گفتگو با همشهری آنلاین، با اعلام این خبر گفت: به دنبال تفاهم‌نامه‌ای که برای احداث مخزن آب اضطراری با سازمان آب امضا کردیم، مقرر شد زمین از سوی شهرداری تامین شود و سازمان آب نیز نسبت به تعبیه مخزن ۱۰۰ هزار لیتری آب اضطراری اقدام کند. عملیات اجرای این طرح رو به پایان است و پیش‌بینی می‌شود این مخزن آب اضطراری تا دو هفته دیگر افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملکرد این مخزن طوری است که به محض اینکه زلزله بیاید، ورودی و خروجی مخزن بسته می‌شود و از ۳ تا ۵ روز آب تازه برای شرب خواهیم داشت. این مخزن مجهز به شیر برق است و می‌توان آب را در شرایط اضطراری به صورت گالنی بین شهروندان توزیع کرد.

اکبری ادامه داد: این مخزن آب اضطراری اولین مخزن در منطقه ۱۳ تهران است که در اتوبان دوران جنب CNG جانمایی شده است و این مخزن برای یک ناحیه از منطقه جواب می‌دهد. بنابراین نیاز است سه تا چهار مخزن آب اضطراری دیگر در سطح منطقه ۱۳ شهرداری تهران احداث شود. 

وی همچنین از احداث مجموعه اسکان اضطراری در پارک سرخه‌حصار خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: دو زون اسکان اضطراری در پارک سرخه حصار داریم که یکی دارای ۱۷۰ جایگاه و دیگری ۲۳۰ جایگاه اسکان به همراه سرویس بهداشتی، حمام، پمپ آب و روشنایی کامل است که آمادگی لازم برای چادر زدن و اسکان را دارند. ضمن اینکه پتانسیل بهره‌گیری از سرویس بهداشتی اضافه و نانوایی سیار در این دو زون اسکان اضطراری وجود دارد.

اکبری همچنین از جانمایی و تهیه نقشه زون سوم اسکان اضطراری در پارک سرخه حصار به ظرفیت ۲۰۰ خبر داد و گفت: ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای سال ۹۹ جهت احداث این محل اسکان اضطراری خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه در اتوبان دوران از میدان کلاهدوز تا پل بابایی در مجموع دو پل ماشین‌رو برای تغییر مسیر از یک سمت اتوبان به سمت دیگر وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مواقع بحران از جمله وقوع زلزله، در صورتی که این پل‌ها دچار آسیب شوند، هیچ راهی برای امدادرسانی نداریم. بنابراین در دو قسمت پل، فضای وسط را برای احداث راهبند خالی کردیم که قفل می‌خورد و بسته است و فقط در زمان بحران باز می‌شود. در مواقع بحران، از جنوب به شمال یاسینی مسیر باز می‌شود تا امکان انتقال به دو طرف را داشته باشیم.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۳ تهران افزود: برای ایجاد این راهبندها، تاییدیه پلیس راهور را اخذ کرده و درختان و درختچه‌هایش را هم انتقال دادیم. فقط احداث راهبند و آسفالت باقی می‌ماند که تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان به اتمام برسد. همین اتفاق برای انتهاب شرقی زین‌الدین ورودی یاسینی لازم است رخ دهد که احداث دو راهبند در آنجا را طرح را به حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری برای اجرا ارائه کرده‌ایم.

اکبری در پایان در تشریح اقدام دیگر در شهرداری منطقه ۱۳ تهران برای آمادگی در زمان بحران، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، هر ناحیه در کل تهران باید یک پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران داشته باشد. در این راستا برای ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۳ تهران چند ملک شخصی خریداری و تخریب شد. در حال حاضر زمین برای احداث پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در ناحیه یک آماده شده و تاییدیه‌ها را از شهرسازی و مدیریت بحران گرفته‌ایم؛ بنابراین این کار در مرحله انتخاب پیمانکار ساخت و کلنگ‌زنی قرار دارد.

کد خبر 534819 برچسب‌ها زلزله شهرداری منطقه ۱۳ مدیریت بحران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله شهرداری منطقه ۱۳ مدیریت بحران تهران مخزن آب اضطراری منطقه ۱۳ تهران مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا دکتر محمدحسن بازیار رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، امروز در نشست خبری که در محل پژوهشگاه برگزار شد با بیان اینکه زمین دائماً در حال تغییر و تحول است و این فرآیند، از گذشته وجود داشته، گفت: اخیرا زمین لرزه‌های با بزرگی بیش از ۴ در مناطقی مانند فاریاب کرمان و خراسان رضوی رخ داد.

وی با اشاره به موضوع دوره‌های بازگشت زلزله در تهران عنوان کرد: این دوره ابتدا ۱۲۰ سال، سپس ۱۵۰ سال و در نهایت به دلیل عدم وقوع زلزله بزرگ در تهران، ۱۷۵ سال عنوان شده است.

بازیار با تاکید بر پیچیدگی پدیده زلزله اظهار کرد: در بم زلزله در جایی به وقوع پیوست که ۲ هزار سال زلزله در آن رخ نداده بود. از این رو زلزله یک پدیده پیچیده است که باید همه موارد آن مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی که توسط پژوهشگاه برگزار می‌شود، گفت:این کنفرانس  از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. در این کنفرانس، ۲۱۱ مقاله به صورت شفاهی و ۲۰۴ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تصریح کرد: زلزله‌شناسی، پیشگیری و ایمن‌سازی سازه‌ها و مدیریت بحران، محور‌های اصلی این مقالات را تشکیل می‌دهند. سخنرانان خارجی از ۱۵ کشور شامل آلمان، نروژ، یونان، امارات متحده عربی، آمریکا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ترکیه، ژاپن، سوئد، فرانسه، نیوزیلند و هند در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

بازیار با اشاره به تمرکز این کنفرانس بر حل مسائل زلزله‌خیزی کلانشهر‌های ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد، گفت: در حاشیه این کنفرانس، ۱۶ کارگاه تخصصی در زمینه‌هایی نظیر ساخت و ساز بر روی گسل، زلزله تهران و طراحی و ساخت بیمارستان‌های مقاوم برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش داریم بر اساس یافته‌ها و بحث‌های این کارگاه‌ها، در پایان کنفرانس قطعنامه‌ای در حوزه ارتقای تاب‌آوری، مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن برای مسئولان و سیاستگذاران تدوین کنیم.

در ادامه عبدالرضا سروقدمقدم؛ عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی گفت: ما مخاطرات زیادی از جمله فرونشست، آتش‌سوزی و سیل داریم و ازطرفی تعداد کشته‌ها در تصادفات رانندگی و آلودگی هوا از زلزله بیشتر است و سؤال اینجاست که چرا ما باید این مقدار به بحث زلزله توجه کنیم؟!

سروقدمقدم ادامه داد: امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال اگر تعداد کشته‌ها در سیل ممکن است زیاد باشد، اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارند که با ملاک جدید یعنی تا‌ب‌آوری، کشور را به هم بریزند که آن هم جنگ و زلزله است.

عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس علمی، علاوه بر بحث درباره یافته‌های جدید علمی، برطرف کردن دغدغه مدیران شهری نیز است. شعار این کنفرانس «زلزله و کلان‌شهر‌ها با تمرکز بر تهران» است چراکه دغدغه مسئولان را در موضوع زلزله تهران کامل شاهد بودیم.

سروقدمقدم تصریح کرد: ایجاد یک اجماعی در این موضوع برای مدیران شهری از اهداف  این کنفرانس است.

وی با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری کشور‌ها در برابر مخاطرات، اظهار کرد: بعد از زلزله بزرگ سرپل ذهاب کرمانشاه جامعه مهندسی به این نتیجه رسید که اگر ۴۰ درصد از آیین‌نامه‌ها را در ساخت سازه‌ها رعایت کنند، می‌توانند جلوی بسیاری از تلفات را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان