Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش سیاسی قبرس به مسئله مسجد شدن «ایاصوفیه»، بازگشایی ۳۰۰ مسجد قطر در سومین مرحله از کاهش محدودیت‌های کرونایی و مقابله با تبلیغات مسموم یکی از فعالیت‌های مسجد فالیهو کالیفرنیا ازجمله آخرین اخبار مساجد جهان در 6 مرداد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار مساجد جهان در ششمین روز از مرداد ماه:

 

واکنش سیاسی قبرس به مسئله مسجد شدن «ایاصوفیه»

 

به نقل از «cyprus-mail»،سخنگوی دولت قبرس در ادامه مخالفت های متعصبانه با تبدیل «ایاصوفیه» به مسجد گفت: پاسخ به رفتارهای تحریک آمیز غیرقابل قبول و بسیار خطرناک ترکیه که ثبات و صلح را در حوزه شرقی مدیترانه تهدید می کند تنها از سوی یک اروپای متحد امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«کیوریاکاس کوشوس» در این باره گفت: ما امروز با تهدیدهای گسترده ای از سوی ترکیه مواجه هستیم و تبدیل ایاصوفیه به مسجد از نمونه های بارز این تهدیدها است.

 

وی مدعی شد: نمونه ای از بی احترامی های سیاسی که تایید کننده ناشایست بودن رفتار استبدادی ترکیه است تبدیل بنای تاریخی ایاصوفیه به مسجد است.

 

«ایانیس کاروسوس»،وزیر حمل و نقل قبرس نیز در اظهارات جداگانه ای ناشی از عصبانیت به وجود آمده از مسجد شدن ایاصوفیه به دستور رئیس جمهوری ترکیه گفت: اقدامات غیرقانونی ترکیه در خشکی و دریا که جمهوری قبرس طبق قوانین بین المللی بر آنها حاکمیت دارد باید متوقف شود.

 

وی افزود: کشور ما دوران سختی را پشت سر می گذارد و متاسفانه ما هر روز شاهد تلاش های ترکیه برای ایجاد مشکلات جدید هستیم.

 

این در حالی است که وزیر امور خارجه ترکیه چندی پیش با انتقاد از محکومیت تصمیم این کشور برای تبدیل موزه «ایاصوفیه» به مسجد از سوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این موضوع، مسئله حاكمیت ملی است.

 

«مولود چاووش اوغلو» در واکنش به انتقادهای اتحادیه اروپا در این باره گفت: ما این محکومیت ها را رد می کنیم چرا که موضوع تبدیل ایاصوفیه به مسجد مربوط به حقوق حاکمیت ملی ترکیه است.

 

ممنوعیت اقامه نماز عید قربان در مسجد «مکه» حیدرآباد

 

به نقل از «siasat»،مسئولان شهر «حیدرآباد» هند اعلام کردند که به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا مسلمانان نمی توانند نماز عید قربان امسال را در مسجد «مکه» اقامه کنند.

 

به گفته مسئولان حیدرآباد درهای مسجد «مکه» حتی پس از کاهش محدودیت های مربوط به کرونا بسته باقی خواهند ماند.

 

این تصمیم با توجه به تعداد زیاد نمازگزاران که معمولا برای ادای نماز جمعه ،نمازهای عید و نمازهای یومیه به مسجد مکه می آیند اتخاذ شده است.

 

«مولانا حافظ محمد رضوان قریشی» متولی مسجد مکه در این باره گفت: در حال حاضر تنها پنج نفر اجازه اقامه نماز در این مسجد را دارند.

 

این در حالی است که مسجد مکه ظرفیت پذیرایی از بیش از 10 هزار نمازگزار را دارد.

 

قبل از شیوع ویروس کرونا حدود سه هزار تا پنج هزار نمازگزار برای شرکت در نمازهای جمعه یا در مواقع ویژه در مسجد مکه حضور پیدا می کردند.

 

در سال های قبل مردم از سراسر شهر حیدرآباد برای ادای نماز عید قربان به مسجد مکه می آمدند.

 

«محمد سلیم»،رئیس هیئت وقف ایالت «تلنگانا» که شهر «حیدرآباد» در آن واقع شده است اعلام کرد که مجوز اقامه نماز عید در عیدگاه های این ایالت نیز هنوز صادر نشده است.

 

علمای مذهبی و اعضای هیئت وقف قرار است نشستی را برای تصمیم گیری در این زمینه تشکیل دهند که نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

محکومیت فلسطینی ها در آتش کشیدن مسجد«البر و الاحسان» کرانه باختری

 

به نقل از «العین»، به دنبال حمله امروز شهرک نشینان افراطی به مسجد «البر و الاحسان» در کرانه باختری، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین این حمله را محکوم کرد و این اقدام را نژادپرستانه خواند.

 

«حسام ابوالرب»، معاون وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه ای این حمله را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: این اقدامی نژادپرستانه است و رژیم صهیونیستی مسئول حمایت از این گروه های تروریستی است که برای جلوگیری از حمله به مقدسات اسلامی  و مسلمانان کاری نمی کند.

 

ابوالرب  در ادامه بیانیه از جامعه بین الملل و موسسات بین المللی خواست جلوی اقدامات صهیونیست ها را که به مقدسات اسلامی تعرض می کنند، بگیرند.

 

«عزام اسماعیل»، رئیس و اعضای شهرداری «بیره» در کرانه باختری همچنین آتش کشیدن مسجد «البر و الاحسان» را محکوم کردند.

 

عزام اسماعیل گفت: این اقدامی نژادپرستانه بوده و احساسات مسلمانان را جریحه دار می کند.

 

شهرک نشینان افراطی امروز دوشنبه (7 مرداد ماه) به مسجد «البر و الاحسان» در شهر «بیره» در مرکز کرانه باختری حمله کردند.

 

شاهدان عینی گفتند: شهرک نشینان به مسجد البر و الاحسان حمله کرده و این مسجد را به آتش کشیدند.

 

مقابله با تبلیغات مسموم یکی از فعالیت‌های مسجد فالیهو کالیفرنیا

 

مرکز اسلامی فالیهو (Vallejo) در ایالت کالیفرنیا یکی از مساجد اصلی و شاخص کشور آمریکاست که محل تجمع و برگزاری مراسم مذهبی در این کشور است. مسجد گنجایش همزمان 600 نمازگزار را دارد که یکی از بزرگترین مساجد کشور آمریکاست.

 

انجمن اسلامی مسجد فالیهو مکانی برای گردهمایی داشجویان مسلمان در جهت تبلیغ و گسترش دین اسلام است. در این راستا به رفع نیازهای دانشجویان مسلمان، فراهم کردن زمینه آشنایی آنان با یکدیگر و ایجاد ارتباط و پیوند بین شان و نیز با دانشجویان غیر مسلمان، ارائه خدمات ورزشی و برگزاری کلاس های آموزش قرآن و سخنرانی می پردازد.

 

این انجمن با هدف مقابله با تبلیغات مسموم بر ضد اسلام به ویژه پس از حادثه یازده سپتامبر، به آموزش فرهنگ و ارزش های اسلامی به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشجویان اقدام می کند. این آموزش ها از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و به مطالعة تطبیقی فرهنگ اسلامی با سایر فرهنگ ها می پردازد

 

بازگشایی ۳۰۰ مسجد قطر در سومین مرحله از کاهش محدودیت های کرونایی

 

به نقل از «گالف تایمز»، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از بازگشایی 300 مسجد در بخش های مختلف این کشور در سومین مرحله از کاهش محدودیت های کرونایی خبر داد.

 

درهای این مساجد از نماز صبح روز 28 جولای (سه شنبه 7 مرداد) به روی نمازگزاران بازخواهند شد.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر فهرست این مساجد را منتشر کرده و از نمازگزاران درخواست کرده است تا از دستورالعمل های صادر شده از سوی مقامات برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا پیروی کنند.

 

این وزارتخانه همچنین از افراد بیمار و سالخورده خواست تا نمازهای خود را در خانه اقامه کنند و به مساجد نروند.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت اوقاف آمده است: احتیاط برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا واجب است و تعهد به اقدامات احتیاطی به ما کمک می کند تا در مبارزه با این بیماری همه گیر پیروز شویم.

 

بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی این وزارتخانه نمازگزاران باید هنگام عطسه دهان و بینی خود را بپوشانند ، تا زمانی که در مسجد هستند از ماسک استفاده کنند و حتما در خانه وضو بگیرند زیرا وضوخانه ها در مساجد بسته خواهند بود.


این وزارتخانه از مردم خواسته است كه زودتر از زمان برگزاری نمازهای جماعت به مساجد نروند و هنگامی که برای اقامه نماز در صف می ایستند حداقل دو متر از هم فاصله داشته باشند.

.


 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته خبری مساجد جهان سبک زندگی اسلامی کاهش محدودیت وزارت اوقاف و امور کرانه باختری ویروس کرونا اقامه نماز مسجد مکه نماز عید مسجد شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد

احمد داود اوغلو رئیس حزب آینده ترکیه سه شنبه شب با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در استانبول دیدار و درباره غزه گفت و کو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دو طرف در این دیدار در مورد تحولات سیاسی و میدانی مرتبط با جنگ علیه غزه، نسل‌کشی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و راه‌های کمک‌رسانی به ملت فلسطین گفت و گو کردند.

هنیه و اوغلو همچنین گفتگویی مفصل در مورد اوضاع جاری در کرانه باختری، قدس و مسجد الاقصی و وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به ویژه در سایه تصمیمات جائرانه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی داشتند.

در این دیدار تلاش‌های صورت گرفته برای آتش‌بس در غزه و نتیجه وساطت‌ها بررسی شد.

هنیه ضمن تقدیر از موضع رسمی و مردمی ترکیه در حمایت از فلسطین بر ضرورت ادامه تلاش‌ها در عرصه منطقه و جهان برای تحمیل شکستی سخت و تاریخی بر رژیم اشغالگر تاکید کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه + فیلم
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها