Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: معاونان دانشجویی برای اسکان حداقلی دانشجویان، نکات بهداشتی و برگزاری دروس عملی برای ترم جدید تحصیلی برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی در شصت و ششمین گردهمایی مجازی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها که به‌صورت مجازی و با حضور وزیر علوم برگزار شد؛ با اشاره تجربه دانشگاه‌ها در ارائه دروس به‌صورت مجازی در ایام کرونا گفت: درترم تحصیلی گذشته پتانسیل خوبی در دانشگاه‌ها برای آموزش مجازی ایجاد شد که برای آموزش عالی کشور یک سرمایه است و حتی پس از کرونا نیز می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درترم گذشته شاهد برخی چالش‌ها در بحث ارزیابی پایان‌ترم بودیم که انتظار می‌رود با تکیه‌بر تجربه به‌دست‌آمده، درترم آتی برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی شود و آمادگی قبلی وجود داشته باشد.

معاون وزیر علوم تأکید کرد: ما در هر شرایطی در مقابل نسل جدید و دانشجویان مسئولیت داریم و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که مسائلی مانند کرونا مانع تحصیل و پرورش آنان نشود.

وی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی بلندمدت برای شرایط تحصیل ویژه ایام کرونا گفت: نحوه اسکان خوابگاهی و تغذیه مهم‌ترین دغدغه‌های معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها در ایام کرونا است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در شرایط کنونی ارائه خدمات تغذیه در حد نیاز قابل انجام است و در موارد ضرورت تغذیه به‌صورت بسته‌بندی ارائه می‌شود و استفاده از رستوران‌های مکمل توصیه می‌شود.

 صدیقی تأکید کرد: درمجموع کل ظرفیت خوابگاهی امکان استفاده از 50 درصد ظرفیت وجود دارد ولی در دانشگاه‌ها و خوابگاه بسته به تعداد و بزرگی اتاق‌ها و امکانات مشترک، امکان ارائه خوابگاه متفاوت است.

 وی اظهار داشت: خدمات خوابگاهی به‌صورت چرخشی ارائه می‌شود و باید بازه مشخصی نیز خوابگاه‌ها به نو دانشجویان اختصاص یابد تا با محیط دانشگاه‌ها آشنا شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان به معاونان دانشجویی توصیه کرد بهره‌برداری مناسب از اعتبارات دانشگاه‌ها از فرصت به وجود آمده برای توسعه، بهسازی و تجهیز رستوران‌ها استفاده کنند.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: ترم تحصیلی پیش رو به‌صورت تلفیق حضوری و مجازی برگزار می‌شود به‌صورت که دروس نظری به‌صورت مجازی و دروس عملی به‌صورت حضوری ارائه می‌شود و این امکان پیش‌بینی‌شده است تا دانشجویان دروس عملی را حدالمقدور به‌صورت میهمان در دانشگاه‌های محل سکونت خود بگذرانند.

وی افزود: ثبت‌نام از دانشجویان برای انتخاب دانشگاه برای گذراندن دروس عملی و آزمایشگاهی در سامانه سجاد از امروز 6 مردادماه آغاز می‌شود و از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود حداکثر مساعدت را با درخواست‌ها داشته باشند تا شاهد کاهش تردد دانشجویان در شرایط حاضر باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌ها مراکز بهداشت و درمان را تجهیز و تقویت کنند، با دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه خود همکاری نزدیک داشته باشند و از طریق مراکز مشاوره با دانشجویان در معرض آسیب تعامل داشته باشند چراکه تماس دانشگاه با دانشجویان در یاد و خاطره آن‌ها مانده و موجب همدلی بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص ورزش و تربیت‌بدنی به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های تحت مدیریت معاونان دانشجویی گفت: توسعه فضاهای ورزشی باقدرت ادامه یابد و واحدهای عملی تربیت‌بدنی با پیش‌بینی‌های لازم و با تقسیم‌بندی دانشجویان به چند گروه و نیز استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی برگزار شود.

 صدیقی در خصوص دانشجویان غیر ایرانی گفت: در خصوص این دانشجویان نیز اولویت بر ارائه دروس به شکل غیرحضوری است و حتی دروس فارسی به دانشجویان غیرفارسی‌زبان نیز باید به‌صورت مجازی ارائه شود.

وی تأکید کرد: در مواردی که حضور فیزیکی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه ضرورت دارد باید نسبت به بازگشت آنان به کشور بر اساس ضوابط وزارت بهداشت برنامه‌ریزی شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان تأکید کرد: معاونان دانشجویی در فرصت باقی‌مانده تا آغاز سال تحصیلی برای سناریوهای مختلف حضور دانشجویان در محیط دانشگاه، پذیرش دانشجویان، امتحانات؛ دروس عملی و مواردی از این قبیل برنامه‌ریزی کنند و حداکثر آمادگی را داشته باشند.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی ترم تحصیلی جدید رئیس سازمان امور دانشجویان معاونان دانشجویی صورت مجازی داشته باشند برنامه ریزی دانشگاه ها دروس عملی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه در هر جلسه شورای برنامه ریزی استان ۲ دستگاه اجرایی گزارش برنامه و اجرای کار خود را باید ارائه دهند، اظهار کرد: اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان کردستان و لزوم مشارکت در جلسات آن برای همه‌ی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی، در ادامه جهش تولید را تکلیفی دانست که رهبری بر عهده همه گذاشتند، افزود: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

استاندار کردستان مطالبه تحقق شعار سال از سوی همه را یک وظیفه مهم ذکر کرد و ادامه داد:تحقق شعار سال بی شک جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی افتد لذا باید به این مساله هم توجه اساسی شود.

وی تاکید کرد که جهش تولید فقط یک فرایند کمی نیست، بلکه این مهم شامل کیفیت هم می شود به عنوان مثال در بخش کشاورزی افزایش کیفیت در کشت و تولید محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

 استاندار کردستان، با اشاره به اینکه برنامه های رشد تولید باید براساس شاخص عددی مشخص باشد، خاطرنشان کرد: در امر تولید فرمانداران و بخشداران با توجه به ظرفیت موجود در منطقه و با مشارکت دادن مردم در راستای افزایش تولید و ثروت اقدام کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی