Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان رقابت استرالیا امروز اعلام کرد که شرکت گوگل برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای انجام تبلیغات هدفمند آنها را فریب داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان رقابت استرالیا، ‌مدعی شد شرکت گوگل برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در انجام تبلیغات هدفمند آنها را فریب داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا این سازمان استرالیایی به دنبال دریافت میلیون‌ها دلار جریمه از گوگل است.

مقامات استرالیایی در حالی به فکر بررسی سیاست‌های گوگل افتاده‌اند که در سراسر جهان موجی از تحقیقات برای بررسی چگونگی رفتار شرکت‌های بزرگ با اطلاعات شخصی کاربران به جریان افتاده است.

سازمان رقابت آسیا در گزارش خود به دادگاه مدعی شده است که گوگل در دریافت مجوز از کاربران برای استفاده از اطلاعات شخصی آنها در راستای انجام تبلیغات هدفمند، شفاف عمل نکرده و یا اطلاع رسانی دقیقی به آنها نداشته است.

راد سیمز، مدیر سازمان رقابت استرالیا می‌گویند گوگل از محل این اقدامات درآمد قابل توجهی کسب کرده و ما معتقدیم که این شرکت درآمدش را به صورت غیرقانونی کسب کرده است.

بر اساس تغییر قوانین در سال 2013 گوگل اجازه یافته است تا اطلاعات میلیون‌ها مشتری و کاربر را از جمله نام و هویت آنها را به دست آورده و از این طریق قدرت قابل توجهی در بازار کسب کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گوگل استرالیا جریمه دلار اطلاعات شخصی کاربران سازمان رقابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز

«مصطفی رجبی مشهدی» از قوانین جدید و سختگیرانه برای مقابله با استفاده کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز خبر داد و گفت: این قوانین به منظور حفظ حقوق مشترکان سراسر کشور و پایداری شبکه برق تدوین شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ٨ هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و به مراکز قضایی واگذار شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه برای تأمین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث می‌شد، تصریح کرد: کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینر‌های غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه براساس قوانین جدید ماینر‌های کشف شده، امحا خواهد شد، تاکید کرد: در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت توانیر با توصیه به علاقه‌مندان این کسب و کار برای دریافت مجوز‌های لازم گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی