Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@14:21:48 GMT

شرایط و سایت ثبت نام آزمون وکالت سال 99

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۸۴۳۴

شرایط و سایت ثبت نام آزمون وکالت سال 99

به گزارش افکارنیوز،  ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری عموما در مهر ماه انجام می شود . بنابراین پیش بینی می شود که ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری 99 طبق روال سال های گذشته در اواسط مهر ماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده و آزمون در 28 آذر ماه برگزار می شود .

اخبار اجتماعی-ثبت نام این آزمون تقریبا هر ساله به همین منوال انجام شده و تغییر آنچنانی در بازه زمانی آن صورت نگرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از پرطرفداران گرایش های حوزه علوم انسانی می توان به " رشته حقوق " اشاره کرد . تعداد فارغ التحصیلان و علاقه مندان به این رشته هر ساله در حال افزایش است . از آنجا که این فارغ التحصیلان بعد از اتمام دوران تحصیل تبعا جویای شغل مرتبط با رشته خود هستند ، آزمون هایی برای گزینش آن ها در حوزه های متفاوتی برگزار می شود .

یکی از محبوب ترین زمینه های فعالیت دارندگان مدرک حقوق " وکالت " است . هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون وکالت زیر نظر کانون وکلا دادگستری برگزار می شود و خیل کثیر علاقه مندان به این شغل را به خود جذب می کند .

نحوه ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

ثبت نام آزمون صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org انجام می گیرد . مراحلی که باید برای انجام فرایند مراحل ثبت نام در این سایت انجام دهید به شرح زیر هستند :

مراحل ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

1- مراجعه به سایت سازمان سنجش

2- دانلود دفترچه ثبت نام

3- مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام

4- خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

5- تکمیل و بارگذاری مدارک و اطلاعات

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری

1- بعد از آنکه آدرس سایت را جستجو کردید در سمت راست صفحه اصلی سایت عبارت " سایر آزمون های استخدامی " را انتخاب کنید . بعد از آن بر روی عبارت " ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت " کلیک کنید .

 

 

2- برای آنکه بتوانید مراحل ثبت نام را ادامه دهید باید یک اعتباری خریداری کنید . برای تهیه کارت اعتباری گزینه " خرید کارت اعتباری " را انتخاب کنید .

 

 

3- بعد از انتخاب خرید کارت اعتباری گزینه " سریال ثبت نام آزمون کارورزی وکالت " را فعال کنید و بعد از آن بر روی گزینه " تایید و ادامه " کلیک کنید .

 

 

4- در این صفحه اطلاعات داوطلب را وارد کرده و بعد از انتخاب گزینه " درگاه پرداخت " روی عبارت " تایید و ادامه " کلیک کنید .

 

 

5- حالا باید تیک عبارتی که با فلش برای شما نشان داده شده است را انتخاب کنید تا گزینه ادامه روند پرداخت فعال شود .

 

 

6- بعد از آنکه هزینه ثبت نام را پرداخت کردید ، شماره سریال خرید کارت در اختیار شما قرار داده می شود . در این زمان باید به صفحه اول مراجعه کنید و گزینه را مانند تصویر فعال کرده و بر روی گزینه " تایید ادامه _ گام بعدی " کلیک کنید .

 

 

7- در آخر باید شماره سریال خرید کارت و کد امنیتی را در قسمت خود وارد کنید . بعد از آن می توانید اطلاعات شخصی خود را ثبت کنید . نکته بسیار مهم در مورد ثبت اطلاعات آن است که در ارسال عکس بسیار دقت کنید و عکس اشتباه یا مخدوش ارسال نکنید .

 

  دروس امتحانی آزمون وکالت

 

دروس و مباحثی که در آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری مورد سنجش واقع می شوند به شرح زیر هستند . ضرایب هر درس مطابق با دفترچه آزمون در مقابل آن قرار داده شده است . تعداد کل سوالات آزمون وکالت کانون وکلا 120 سوال و مدت آزمون 135 دقیقه می باشد .

 

دروس ضرایب تعداد سوال حقوق مدنی 3 20 آیین دادرسی مدنی 3 20 حقوق تجارت 2 20 حقوق جزا 2 20 آیین دادرسی کیفری 2 20 اصول فقه 1 20

 


 

کانون وکلای دادگستری

کانون وکلا دادگستری یکی از قدیمی ترین سازمان های مردم نهاد ایران است . این سازمان در سال 1331 به عنوان یک نهاد مستقل شناخته شده است . البته اولین بار در سال 1300 مجمع وکلا رسمی تشکیل شد و با صبر و تلاش وکلا در  سال 1333 لایحه استقلال کانون وکلا تصویب شد .

در ایران 12 کانون مستقل وکلا وجود دارد که کانون وکلا مرکزی در تهران واقع است و سایر کانون ها در شهر های آذربایجان شرقی ، اردبیل ، آذربایجان غربی  ، قزوین ، بوشهر ، کردستان ، مازندران ، خراسان  ، اصفهان ، فارس ، کهکیلویه و بویر احمد و .... قرار دارند . 

این کانون ها اتحادیه ای تحت عنوان ، اتحادیه سراسری کانون های وکلا دادگستری ایران دارند که تحت عنوان اسکودا شناخته می شود . هزاران وکیل و کارآموز زیر نظر این کانون ها فعالیت می کنند .

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رشته حقوق دادگستری سازمان سنجش سازمان سنجش آزمون وکالت سال 99 کارت اعتباری خرید کارت کلیک کنید بعد از آن کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد

رییس کل دادگستری استان یزد با حکم رئیس قوه قضاییه منصوب شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حسین طهماسبی را به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • ملاقات مردمی رییس کل دادگستری مازندران
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری