Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیر محمدخانی در رابطه با معماری موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مصاحبه با «رادیو گفت‌‌وگو» اظهار کرد: موزه‌ها در فضای کرونایی آسیب جدی خوردند چراکه مخاطبین امکان حضور در این فضا‌ها را کمتر داشتند.

وی با اشاره به امکان بازدید مجازی از این موزه‌ها گفت: بازدید کاملا مسدود نیست و ما در دوره قبلی قرنطینه بر اساس پروتکل‌های جهانی، از مردم استقبال می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدخانی موزه‌ها را بعنوان یکی از جدی‌ترین روش‌های آموزش همگانی خواند و افزود: موزه در سبد خانوار سایر کشور‌ها حضور دارد و خانواده‌ها در دنیا به شکل جدی وارد موزه‌ها می‌شوند.

وی در عین حال از عدم استقرار موزه‌های ایرانی در جایگاه اصیل خود سخن گفت و افزود: موزه‌ها به اندازه مدارس در بعد آموزش اجتماعی تدارک دیده می‌شوند و عملا وقتی موزه‌ای تعطیل می‌شود، یک پای آموزش همگانی در دنیا می‌لنگد.

* موزه دفاع مقدس جدی‌ترین سازه در دنیاست

محمدخانی زنده بودن شهر‌ها را به زنده بودن موزه‌ها گره زد و افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشرفته‌ترین موزه غرب آسیاست و نزدیک ۲۴ هکتار فضای این موزه بوده و یکی از جدی‌ترین ساختار‌های موزه‌ای دنیا را در تهران داریم.

وی ادامه داد: شهر اساسا کالبدی بی جان است و المان‌ها به شهر هویت می‌بخشند و حوزه طراحی شهری آن را بعنوان خاطرات جمعی نام می‌برند. در این راستا در شهر محل‌هایی برای ایجاد خاطرات جمعی وجود دارد که نقاط هویت ساز شهر بوده و به کالبد بی جان شهر روح می‌دمد.

محمدخانی خاطرنشان کرد: در شهر‌های مختلف دنیا برای دمیدن این روح از گذشته و افتخارات خود استفاده می‌کنند و خاطرات جمعی پدید می‌آورند. در این راستا در فرانسه که همواره ارتشی متجاوز بوده، موزه‌ای وجود دارد که کاملا ارتش این کشور را تطهیر می‌کند که قبر ناپلئون را در بر دارد. فرانسه به مردم خود می‌گوید اگر این کار‌ها را نمی‌کردیم، یکسری آدم خور ما را تهدید می‌کردند.

وی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال از این موزه دیدن می‌کنند که عموما فرانسوی زبان هستند و می‌آیند تا به گذشته غیر قابل افتخار خود که سرشار از قتل و غارت است، افتخار کنند.

محمدخانی با اشاره به اینکه این موزه تاریخ را تحریف کرده، گفت: امروز هر اتوبوس یا تاکسی در مسکو سوار شوید، پرچم پیروزی مسکو را برابر آلمان نازی نسب کرده است و هنوز نسل امروز مردم مسکو به این گذشته افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/

104 / 361 موزه دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامی امیر محمدخانی دفاع مقدس انقلاب اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: موزه دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس انقلاب اسلامی موزه دفاع مقدس انقلاب اسلامی موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "سید علاءالدین اسدپور" امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال خانواده شهدا و مردم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند