Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:56:24 GMT

۵۰۰۰ دانشجوی علوم پزشکی داوطلب مبارزه با کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۰۱۹۹

۵۰۰۰ دانشجوی علوم پزشکی داوطلب مبارزه با کرونا شدند

مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان علوم پزشکی در ایام کرونا گفت: بیش از ۵۰۰۰ دانشجوی علوم پزشکی در این ایام کار‌های داوطلبانه انجام دادند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مفدا حسن زائری لطف درباره فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایام شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور گفت: از بهمن و اسفند ماه که موضوع کرونا در کشور جدی شد، دو پویش دانشجویی بزرگ برای مقابله با کرونا راه اندازی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این پویش‌ها با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم راه اندازی شد و در آن اعلام کردیم که دانشجویانی که مایل به کارهای داوطلبانه درباره کرونا هستند می‌توانند به این پویش‌ها بپیوندند. یکی از این پویش‌ها «زندگی دست یاری‌گر توست» بود که در چهار حوزه مقابله، پیشگیری، مستند سازی و آموزش راه اندازی شد و بیش از 5 هزار دانشجوی علوم پزشکی به این پویش پیوستند.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت بهداشت یادآور شد: این 5 هزار دانشجو علاوه بر دانشجویانی که عضو هیچ تشکلی نبودند، شامل دانشجویان عضو کانون‌های سلامت، گروه‌های جهادی، تشکل‌های سیاسی و انجمن‌های علمی نیز بودند.

وی افزود: بر اساس این پویش 5 هزار و 500 دانشجوی علوم پزشکی بر اساس استان محل سکونت خود به دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه کردند و در بخش‌های مورد نیاز همکاری کردند.

زائری لطف با اشاره به نوع همکاری‌های دانشجویان علوم پزشکی در ایام کرونا گفت: دانشجویان در سامانه 4030 معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی و اورژانس 115 همکاری خوبی داشتند. همچنین در تولید ماسک و شیلد و مواد ضدعفونی کننده فعالیت میدانی داشتند.

نامه 32 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به وزیر بهداشت برای یاری رسانی به کادر درمانزمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی از جمله ساخت کلیپ، نمآهنگ، پادکست، نشریات صوتی و اطلاع رسانی فعالیت‌هایی در این بخش داشتند.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: در هر دانشگاه یک دانشجو به عنوان دبیر پویش در ستاد دانشگاه‌ها عضو بودند و در حوزه‌های خیریه هم خرید اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند هم فعالیت کامل داشته باشند.

وی گفت: وزارت بهداشت به زودی با تکمیل فهرستی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود از دانشجویان فعال در ایام کرونا که در فعالیت‌های داوطلبانه شرکت داشته‌اند، تقدیر می‌کند.

زائری لطف اضافه کرد: در همین زمینه بانک اطلاعاتی قوی از دانشجویانی که مایل به فعالیت در حوزه‌های داوطلبانه و مداخله در بحران هستند تهیه کرده‌ایم.

وی گفت: تجربه فعالیت در ایام کرونا موجب شد که با دانشجویان رایزنی کنیم و نتیجه رایزنی با دانشجویان دکتری تخصصی رشته مدیریت بحران در سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این بود که به زودی «هندبوک» مداخله دانشجویی در بحران را ویژه دانشجویان علوم پزشکی می‌نویسیم.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: در این هندبوک متر و معیار فعالیت، نحوه فعالیت و شرایط فعالیت و میزان مداخله در بحران از سوی دانشجو مشخص باشد و معاونان فرهنگی و دانشجویی هم بدانند با یک برنامه منسجم در یک منطقه بحران کار را به پیش ببرند.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بیشتر بخوانید... نامه ۳۲ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به وزیر بهداشت برای یاری رسانی به کادر درمان افزایش ۱۰۰ درصدی وام های اعطایی به دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۹ زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نامه ۳۲ بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به وزیر بهداشت برای یاری رسانی به کادر درمان افزایش ۱۰۰ درصدی وام های اعطایی به دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۹ زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ سخنگوی دولت به کرونا مبتلا شد ۲ اختصاصی| گفتگو با عضو دربار پهلوی: چرا دولت آمریکا اجازه تکمیل درمان به محمدرضا پهلوی نداد؟ ۳ واعظی در گفت‌و‌گو با یک مقام آذربایجانی: حمایت از حق حاکمیت کشورها موضع رسمی ایران در مناقشات است ۴ بیانیه سپاه| دربرابر پروژه نفوذ دشمنان باید هوشیار بود/ منافقین پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند ۵ اعطای وام خود اشتغالی۵۰ میلیونی به فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح ۶ گزارش| ورود ویژه دستگاه قضا به حیاط خلوت کاخ‌نشینان/ لواسان؛ نماد شکل‌گیری طبقه مسئولان نوکیسه ۷ بیانیه ارتش به مناسبت سالروز عملیات مرصاد و حماسه شهدای سایت سوباشی ۸ جوابیه سلیمی‌نمین در واکنش به اظهارات اخیر زیباکلام درباره حضرت امام (ره) مهمترین اخبار سیاسی سخنگوی دولت به کرونا مبتلا شد اختصاصی| گفتگو با عضو دربار پهلوی: چرا دولت آمریکا اجازه تکمیل درمان به محمدرضا پهلوی نداد؟ داوطلبین کنکور دکتری و سردرگمی بر سر محل آزمون/ تهران بیاییم جایی برای ماندن نداریم! روحانی: امروز در بخش اعظمی از محصولات پتروشیمی بی‌نیاز هستیم مهمترین اخبار تسنیم درگیری در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی/ المیادین: مقاومت یک خودروی زرهی صهیونیستی را هدف قرار داد روحانی: امروز در بخش اعظمی از محصولات پتروشیمی بی‌نیاز هستیم افشاگری هنیه درباره پیشنهاد ۱۵میلیارددلاری رژیم‌های عربی برای توقف مقاومت جزییات ارزهای برنگشته به چرخه اقتصادی کشور/ کدام صادرکنندگان ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند؟ ۱۲۰۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز فقط در ۴ روستا/ ۸۰ میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی سند ندارند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجوی علوم پزشکی ایام کرونا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیئ‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ 10 بهمن 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت‌های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقا و سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی