Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@22:14:13 GMT

روحانی: میزان تولید پتروشیمی دوبرابر شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۰۲۰۱

روحانی: میزان تولید پتروشیمی دوبرابر شد

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در نشست تولیدکنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشور به عنوان فعالان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور و صادرات مهم کشور گفت: همه تولیدات برای ما بسیار ارزشمند است و سال هم جهش تولید است و اساسا پایه اصلی حرکت جامعه و تامین نیاز جامعه، اشتغال در جامعه، صادرات به دست آوردن بازارهای هدف و یافتن جایگاه تولیدی در منطقه و جهان تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی اظهارداشت: مهمترین شرکت‌های پتروشیمی و فولادی هم بار سنگین تولید و هم صادرات غیرنفتی را بر دوش دارند و تامین ارز مورد نیاز در بازار نیما و هم ایجاد اشتغال لازم برای نسل جوان و تحصیلکرده در این دو بخش صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که هر دو صنعت جزو صنایع پیشرفته دنیا است، گفت: محصولات ما می‌تواند از نظر کیفیت با محصولات سطح جهان رقابت کند. طبیعی است که از لحاظ کیفیت اگر نتوانیم رقابت کنیم نمی‌توانیم بازار پایداری را در اختیار داشته باشیم.

رییس جمهور گفت: خوشبختانه زنجیره ما در فولاد یک قدم جلوتر است اما زنجیره در پتروشیمی باید یک قدم فراتر از آنچه تا امروز بوده بردارد. البته آن تقسیم بندی که در محصولات اصلی پتروشیمی انجام می‌گیرد و اسم برده می‌شود آن محصولات را امروز بدست می آوریم اما باید محصولات تا مصرف نهایی برای مصرف کننده تولید شود.

روحانی افزود: الان بخشی از محصولات پتروشیمی، بخشی دیگری از پتروشیمی را تامین می‌کند و آن بخش هم بخش دیگر را تامین می کند. ما این زنجیره را تا مصرف نهایی کامل کنیم. در بعضی بخش‌ها رسیدیم و این زنجیره تا آخر هست بعضی جاها زنجیره پایین دستی را باید کامل کنیم.

وی اضافه کرد: در فولاد البته غیر از شرکت‌های فولادی بخش های صنعتی هستند که فولاد یا ورق یا میلگرد یا هر محصولی که محصول نهایی فولاد است را در بخش‌های پایین دستی خود این زنجیره مصرف را کامل می کنند.

در پتروشیمی و فولاد وارد مرحله ارزش افزوده شدیم

رییس جمهوری یادآورشد: هم در پتروشیمی و هم در فولاد، ما از خام فروشی جدا شدیم و وارد مرحله ارزش افزوده و زنجیره‌های بعدی شده‌ایم. اگر فرض کنید، معدن سنگ آهن را کشف می‌کردیم، بعد آن سنگ آهن را حمل کرده و به بندر می‌بردیم و به مقصدی صادر می‌کردیم. ارزش آن سنگ چقدر بود و ارزش فولاد چقدر است؟ این موضوع مهمی است که ثروت جامعه را بالا برده، موجب ایجاد اشتغال و ظرفیت جدیدی برای کشور می‌شود.

روحانی با بیان اینکه در صنعت فولاد، در هر کدام از محصولات زنجیره آن، تولیدات ایران تقریبا دو برابر شده است، اظهار داشت: در کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد، محصولات ایران در این هفت سال دو برابر شده که کار بسیار بزرگی است. سرمایه زیادی هم برای این کار مصرف شده است.

وی اظهارداشت: اینکه گفته شد، یک طرح در سال‌های گذشته در گل گهر افتتاح شد که هشت هزار میلیارد تومان ارزش این طرح بود، میلیاردها تومان و دلار مصرف می‌شود تا زنجیره‌های صنعتی‌مان را ایجاد کرده و این حرکت را تکمیل کنیم.

میزان تولید پتروشیمی از سال ۹۲ دوبرابر شده است

روحانی با بیان اینکه محصولات پتروشیمی هم در هفت سال گذشته دو برابر شده است، تصریح کرد: میزان تولیدات پتروشیمی از سال ۹۲ تا پایان امسال، دو برابر شده است. اینکه تولید دو برابر شده، هنر بسیار بزرگی است یعنی هرچه تولید در قبل و بعد از انقلاب و در دولت‌های گذشته بوده، در این هفت معادل تولیدات آنها تولید و کار شده است که ارزشمند است.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رییس جمهور حسن روحانی پتروشیمی فولاد برابر شده دو برابر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 

سید عباس عباس پور کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برات الکترونیکی هم مانند اوراق گام و... یک ابزار زیر خط ترازنامه است که از طریق آن امکان تامین مالی زنجیره تولید بدون مشکلات سایر ابزار‌ها فراهم می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: برات الکترونیکی ابزاری است که مسیر انحراف در مصرف اعتبارات پرداختی حوزه تولید را مسدود می‌کند، قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی، امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره، تامین مالی زنجیره تولید بدون دشواری و امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ درصد فروش سال گذشته بنگاه خریدار از دیگر مزایای این ابزار است در نهایت برات الکترونیک ابزاری برای تسهیل تامین مالی است.

او همچنین گفت: هر کدام از ابزار‌های زنجیره تأمین مالی دارای مزیت‌های مختلف هستند که متقاضیان با توجه به نیاز‌های خود می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند و توسعه این ابزار‌ها بسیار ضروری است.

گفتنی است، شنبه ۸ اردیبهشت ماه از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی رونمایی شد برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات