Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:06:09 GMT

چهار خانه حمایت از کار آفرینی در اندیمشک فعال شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۰۲۲۰

چهار خانه حمایت از کار آفرینی در اندیمشک فعال شد

سید ناصر حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تاکنون چهار خانه فرهنگ کار و تلاش در شهرستان اندیمشک توسط سد کرخه ، سد دز ، صنایع فولاد و تراورس بتونی راه اندازی  شده است.

وی افزود:هدف مهم این خانه های کار و فرهنگ حمایت از فرهنگ کار و تلاش و توانمند سازی نیروی کار است.

حسینی افزود:ترویج استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از آن ، ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی از دیگر اهداف اساسی این خانه های فرهنگ کار و تلاش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از آسیب‌های حوزه کار و اشتغال را بی‌توجهی به فرهنگ کار در جامعه دانست  و گفت:از راهکارهای مهم ارتقاء بهره وری نیروی کار، توسعه فرهنگ کار در ابعاد متنوع آن است و خانه های فرهنگ کار و تلاش مراکزی هستند که به منظور رصد مولفه های فرهنگ کار و ترویج برنامه های مربوط به آن فعالیت خواهند کرد.

حسینی گفت:«خانه های فرهنگ کارو تلاش»  زمینه را فراهم می کنند که با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش، ابعاد مختلف فرهنگ کار را به جامعه بشناسانند و درجهت ارتقاء آن فعالیت نمایند.

وی تقویت روحیه تعاون و کار را مهم دانست و گفت:تقویت زمینه های ابتکار و خلاقیت نیروی کار و شناسایی کارگران و کارفرمایان نمونه و خلاق ، ارتقای روحیه همکاری و کارتیمی ،تقویت و توسعه مشارکت در فضای کار وتلاش، تقویت فرهنگ دینی در راستای بهبود انجام کار، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، تقویت وجدان کاری در فرهنگ جامعه از طریق تعلیم و تربیت نیروی، بهبود رفتار و روابط انسانی در محیط کار ( اخلاق کاری)و شناسایی قابلیت های فرهنگی و هنری جامعه کار و تلاش و جهت بخشی و تقویت آن از دیگر اهداف این خانه های فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: برای فعال شدن این خانه های کار در سطح شرکت های بزرگ شهرستان برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها کارگر تعاونی اندیمشک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر تعاونی اندیمشک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارگر تعاونی اندیمشک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فرهنگ کار و تلاش خانه های فرهنگ فرهنگ کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود