Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین محمدی‌آهویی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: توسعه مراکز قرآنی مناطق روستایی و محروم استان در بخش آموزش از اولویت‌های اصلی دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین است.

وی اضافه کرد: در این راستا ۹۵ خانه قرآنی در روستاها برای آموزش گروه‌های مختلف فعال شده تا افراد مختلف بتوانند با کتاب آسمانی مأنوس شده و آن را فراگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: نهضت قرآن آموزی و حفظ کردن آیات این کتاب آسمانی به منظور آشنایی با مفاهیم، شناخت و انس با قرآن از اقدامات مؤثر در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

وی یادآور شد: خانه‌های قرآن روستایی نقشی مهمی در آموزش این کتاب آسمانی به بی سوادان دارند و در هر خانه قرآن روستایی سالانه به طور متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر تحت پوشش آموزش‌های رشته‌های مختلف قرار می‌گیرند.

محمدی آهویی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ تشکل قرآنی فعال شده و سالانه ۲۰ هزار نفر را در سطح استان تحت پوشش برنامه‌های قرآنی قرار می‌دهند.

وی گفت: احداث خانه‌های قرآنی نقش مؤثری در آشنایی هرچه بیشتر افراد با مفاهیم و فرهنگ قرآنی دارد و مربیان خانه‌های قرآنی علاوه بر آموزش قرآن کریم، در خصوص اهمیت عمل کردن به دستورات و فرامین این کتاب مقدس نیز آموزش می‌بینند.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی این سازمان به صورت فصلی برگزار می‌شود و در هر دوره ۳۰۰ کلاس در رشته‌های مختلف و در سطوح پایه و تخصصی توسط مؤسسه‌های تحت پوشش تشکیل شده و در هر فصل نیز به طور میانگین پنج هزار نفر در رده‌های سنی ۴ تا ۶۵ سال شرکت می‌کنند.

محمدی آهویی با بیان اینکه کلاس‌های آموزش تابستانی دارالقرآن الکریم استان قزوین در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود اضافه کرد: رشته‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید، حفظ، احکام، نهج البلاغه، تفسیر و مفاهیم و کلاس‌های ویژه کودکان در دوره‌های آموزشی دارالقرآن پیش بینی شده است.

وی گفت: مؤسسات و خانه‌های قرآنی که از سوی دارالقرآن الکریم استان مجوز فعالیت دارند به عنوان مجری طرح‌های آموزشی محسوب می‌شوند و این کلاس‌ها زیر نظر آنها برگزار می‌شود.

آهویی گفت: در رشته حافظان قرآن کریم هیچ محدودیت سنی نداریم ولی بیشتر حافظان بین ۱۶ تا ۳۵ سال سن دارند و در مراکز قرآنی کلاس‌های ویژه خواهران و برادران و در رده‌های سنی مختلف با توجه به نیاز مخاطبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، افزود: بازگشایی تشکل‌های قرآنی در شهرها و مناطقی که وضعیت قرمز دارند ممنوع بوده و پذیرش و آموزش خردسالان زیر هفت سال و مخاطبان بالای ۵۵ سال نیز تا اطلاع ثانوی مجاز نیست.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: در حال حاضر مراکز قرآنی با ۵۰ درصد از ظرفیت خود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت سه ساعت در روز فعالیت می‌کنند.

کد خبر 4983840

منبع: مهر

کلیدواژه: علی محمدی تبلیغات اسلامی قزوین فعالیت های قرآنی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی استانداری قزوین دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی برگزار می شود خانه های قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد