Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@19:23:08 GMT

هشدار به ۱۹ استان و ۵ کلانشهر

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۰۵۷۵

هشدار به ۱۹ استان و ۵ کلانشهر

امروز ۱۴ استان و ۳ کلانشهر در منطقه قرمز و ۵ منطقه و دو کلانشهر در منطقه زرد نقشه مصرف برق قرار گرفتند. به گزارش پول نیوز، هم اکنون ۱۴ استان خراسان رضوی، سمنان، یزد، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان، قزوین، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و کلانشهرهای مشهد، شیراز و اصفهان درمنطقه قرمز نقشه مصرف برق قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشترکان در مناطق یاد شده می‌توانند با کاهش تنها ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و امکان بهره‌مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که درحال‌حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به مداومی به استفاده از وسایل خنک‌کننده دارند، فراهم کنند.

به این منظور رعایت نکات ساده مدیریت مصرفی مانند تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه و استفاده از دور کندکولرهای آبی در ساعت‌های گرم روز که به صورت فوری نیز قابل اجراست، می‌تواند در پیوستن مناطق قرمز به سبز و برخورداری از برق پایدار تاثیربسزایی داشته باشد.
همچنین نقشه برق امروز تا ساعت ۱۲ ظهر نشانگر آن است که استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، منطقه شمال کرمان لرستان و البرز کلانشهرهای تهران و اهواز در منطقه زرد مصرف قرار دارند.
برپایه این گزارش هموطنان ساکن در این مناطق نیز می‌توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.
عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می‌رود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: برق نقشه ساکن پرمصرف مصرف مدیریت مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و اعلام کرد ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر، بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند. هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدارهای لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903103

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است