Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@10:31:24 GMT

دوچرخه وسیله ایمن برای تردد در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۰۸۳۵

دوچرخه وسیله ایمن برای تردد در روزهای کرونایی

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: دوچرخه یک وسیله  ایمن و مطمئن است و در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم می تواند در پیشگیری از ابتلای راکب دوچرخه به کرونا موثر واقع شود. - اخبار اجتماعی -

زهرا صدراعظم نوری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره استفاده شهروندان از دوچرخه برای ترددهای روزانه به عنوان یک حمل و نقل پاک و موثر در حفظ سلامتی در روزهای کرونایی، اظهار کرد: دوچرخه وسیله خوبی برای تردد است اما توپوگرافی و جغرافیای هر شهری تعیین کننده این است که آیا استفاده از دوچرخه میتواند به عنوان یک مد حمل و نقلی در نظر گرفته شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در شهر تهران امکان اینکه از دوچرخه به عنوان یک حمل و نقل کامل استفاده شود نیست یعنی به دلیل شرایطی که دارد نمی توان به طور کامل از مبداء تا مقصد را با دوچرخه طی کرد اما در مسیرهای ممکن، خوب است که استفاده از دوچرخه را فرهنگسازی و مردم را تشویق به استفاده از دوچرخه کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با دوچرخه های اشتراکی که شهرداری راه اندازی کرده می توان شهروندان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کرد، گفت: دوچرخه یک وسیله  Safe (ایمن و مطمئن) است و در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم می تواند در پیشگیری از ابتلای راکب دوچرخه به کرونا موثر واقع شود زیرا دوچرخه سطح تماس کمی دارد و راکب با فرد دیگری تماس ندارد.

وی ادامه داد: علیرغم محدودیت هایی که وجود دارد باید در حد توان از دوچرخه استفاده کرد ولی بیش از هر چیز برای افزایش گرایش مردم به استفاده از شهروندان، به فرهنگسازی نیاز دارد  تا بدانند استفاده از آن وجهه بدی ندارد یا شأن آنها را پایین نمی آورد.

نوری خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید مسیرهای مناسب و ایمن برای تردد دوچرخه سواران به خوبی تعبیه شود تا یک راکب دچار خطر و آسیب نشود اگر مسیر تعریف شده به میزان لازم وجود نداشته باشد، میتواند تهدیدی برای راکبان دوچرخه محسوب شود. 

استفاده از "دوچرخه" چقدر در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است؟!افزایش 22 برابری سفارش اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برای خرید دوچرخه در ایام کرونایی!/ افزایش 2 برابری استفاده از دوچرخه در تهرانارائه پارکینگ رایگان و امن دوچرخه در ساختمان‌های شهرداریتجهیز پل‌های عابر پیاده منطقه 2 تهران به مسیر دوچرخه"مسیر 48کیلومتری دوچرخه" با اتصال چند بزرگراه و بوستان تهران در آستانه افتتاحمسیر دوچرخه‌سواری شهر تهران تا سال 1401 به 550 کیلومتر می‌رسد

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران بیشتر بخوانید... استفاده از "دوچرخه" چقدر در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است؟! افزایش ۲۲ برابری سفارش اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برای خرید دوچرخه در ایام کرونایی!/ افزایش ۲ برابری استفاده از دوچرخه در تهران ارائه پارکینگ رایگان و امن دوچرخه در ساختمان‌های شهرداری قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استفاده از "دوچرخه" چقدر در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است؟! افزایش ۲۲ برابری سفارش اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برای خرید دوچرخه در ایام کرونایی!/ افزایش ۲ برابری استفاده از دوچرخه در تهران ارائه پارکینگ رایگان و امن دوچرخه در ساختمان‌های شهرداری واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید! ۲ "نرگس محمدی "سرانجام به گفت‌وگو با فرزندش رضایت داد ۳ تهدید و مزاحمت تلفنی داماد فراری نعمت‌زاده برای دادگاه از داخل کشور ۴ اعتراض رسمی ایران به پیشنهاد ترکیه برای ثبت «خوشنویسی اسلامی» ۵ آتش‌سوزی در یک مجتمع ۱۰ طبقه‌ای در شمال شرق تهران + تصاویر ۶ "رمدسیویر" ساخت ایران تا آخر هفته با یک چهارم قیمت نمونه وارداتی توزیع می‌شود ۷ نگهداری حدود ۷۰ هزار خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های تهران ۸ واکاوی یک سناریوپردازی؛ چرا "نرگس محمدی" با دختر و پسرش صحبت نمی‌کند؟ مهمترین اخبار اجتماعی فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید! ۱۲۰۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز فقط در ۴ روستا/ ۸۰ میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی سند ندارند آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته/ ۲۵ استان در وضعیت هشدار و قرمز "رمدسیویر" ساخت ایران تا آخر هفته با یک چهارم قیمت نمونه وارداتی توزیع می‌شود مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با احمد نادری| فشار برای برپایی کنکور به دلیل نفع ۸هزار میلیاردی مافیاست/ اگر از تصمیم وزیر بهداشت تبعیت نشود برخورد می‌کنیم درگیری در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی/یک دستگاه تانک «مرکاوا» هدف قرار گرفت روحانی: امروز در بخش اعظمی از محصولات پتروشیمی بی‌نیاز هستیم برگزاری نمایشگاه در پایتخت ممنوع است/ بستری ۶۸۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در تهران افشاگری هنیه درباره پیشنهاد ۱۵میلیارددلاری رژیم‌های عربی برای توقف مقاومت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران استفاده از دوچرخه کرونا موثر شهر تهران تهران شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6092663 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت