Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی عصر دوشنبه در نشست خبری بیان داشت: نخستین نماز جمعه کشور در سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی در پنجم مرداد برگزار شد.

وی افزود: نماز جمعه جایگاه مؤثر و مفیدی دارد ضمن اینکه در این چهار دهه خدمات ارزشمند و مؤثری به انقلاب اسلامی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: در طول برگزاری نماز جمعه‌ها خطبه‌های سرنوشت سازی وجود داشته که می‌توان در رأس آن از شخصیت ممتاز و فرهیخته رهبری نام برد، زیرا خطبه‌های ایشان در بعضی مواقع کشور را نجات داده و مسیر را عوض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیدادی در خصوص تصریح کرد: اختیار انتخاب امام جمعه‌های موقت با امام جمعه است لذا به جای لفظ امام جمعه موقت بهتر است از خطیب جمعه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به نقل و انتقالات ائمه جمعه گفت: فصل نقل و انتقالات معمولاً در تابستان است و کرونا هیچ تأثیری بر نقل و انتقالات ندارد.

علیدادی سلیمانی در خصوص برگزاری نماز جمعه در هفته پیش رو تصریح کرد: نماز جمعه‌ها بعد از انقلاب همیشه برگزار شده اند و تعطیلی نداشته‌اند به غیر از اینکه با عید همراه بوده که یک نماز اقامه شده است. در شرایط فعلی که تجمعات می‌تواند به شیوع کرونا کمک کند به منظور قطع زنجیره کرونا در برخی هفته‌ها تصمیم بر عدم برگزاری گرفته شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه مردم نیازهایی از جمله نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… دارند، ابراز داشت: یکی از نیازهای روحی مردم بحث فرهنگی است و نماز جمعه یک موضوع فرهنگی است.

وی یادآور شد: در هفته اخیر به دلیل موج شدید کرونا و وضعیت قرمز استان تصمیم بر این شد که مجدداً نمازجمعه‌ها تعطیل شود و مساجد هم نماز جماعات را تعطیل کردند.

امام جمعه کرمان در خصوص وضعیت مشارکت مردم در نماز جمعه گفت: در این خصوص ابتدا باید ببینیم چه جمعیتی می‌توانند در نماز جمعه شرکت کنند، اما در مجموع تا رسیدن به نتیجه دلخواه فاصله داریم و باید در این خصوص کار بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اثرگذاری نماز جمعه بر جامعه گفت: خطیب جمعه با دو واقعیت مطالبات مردم و وضعیت کشور و مسئولانی که در هر حوزه‌ای کار می‌کنند، روبروست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه مطالبات مردم به حق و درست است، گفت: از طرفی مسئولان یکسری محدودیت‌هایی دارند که مردم با آن آشنا نیستند بنابراین اگر مطالبات مردم مغفول واقع شده امام جمعه باید آنها را از طریق خطبه‌ها یا دسترسی به مسئولان در جلسات به گوش مسئولان برساند.

وی با اشاره به اینکه اینکه مسئولان به مردم خدمت می‌کنند و گاهی نیاز به حمایت دارند، افزود: خدمات مسئولان باید به صورت منطقی برای مردم بیان شود که امام جمعه می‌تواند این نقش را ایفا کند و می‌توان گفت که نماز جمعه یک رسانه است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در ۵۶ نقطه استان کرمان نماز جمعه برگزار می‌شود ضمن اینکه سطح معلومات ائمه جمعه از مقطع کارشناسی ارشد به بالاست و نسبتاً جوان هستند و قرار است هر چه جلوتر می‌رویم به سوی جوان‌گرایی بیشتر پیش می‌رویم.

وی در ادامه در خصوص برگزاری مراسم محرم و صفر بیان کرد: تصمیم بر این است که مراسم محرم برگزار شود و هیچ منعی نداریم ضمن اینکه جلساتی در خصوص برگزاری محرم و صفر برگزار خواهد شد تا این مراسم را از دست ندهیم.

امام جمعه کرمان گفت: امسال مراسمات محرم و صفر با حفظ اصول و ضوابط بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد ضمن اینکه در این مراسم مبلغ هم می‌تواند حضور داشته باشد اما اطلاعات بیشتر در این خصوص طی روزهای آینده به اطلاع خواهد رسید.

علیدادی سلیمانی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: می‌توانیم پیام نماز جمعه را از طریق فضای مجازی به گوش مردم برسانیم.

کد خبر 4984562

منبع: مهر

کلیدواژه: نماز جمعه کرمان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی وزارت بهداشت علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نماز جمعه جمعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، دسته روی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در امامزاده عبدالله (ع) کلاله، امامزاده سید حسن (ع) روستای کیارام شهرستان گالیکش، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده هارون (ع) روستای الازمن شهرستان علی آباد کتول، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده یحیی بن (زید) گنبد کاووس، امامزادگان نه تن (ع) گرگان، امامزاده نور (ع) گرگان، امامزاده سلیمان (ع) گرگان، امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ شهرستان کردکوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این ویژه برنامه‌ها به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

کوهساریان یادآور شد: این مراسم با حضور سخنرانان برجسته و مداحان به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مکتب تشیع، هدف از این مراسم را تعظیم، احیا و ترویج شعائر دینی اعلام کرد.

کد خبر 6094944

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان