Web Analytics Made Easy - Statcounter


رویداد۲۴  کیمیایی از چهره‌های برجسته سینمای ایران به‌شمار می‌رود. حرفه فیلمسازی را با دستیاری ساموئل خاچیکیان در فیلم «خداحافظ تهران» آغاز کرد. او نخستین تجربه حرفه‌ای خود را در فیلم «بیگانه بیا» آموخت. اکثراً وی را کارگردانی مؤلف و مؤثر دانسته‌اند که در شکل‌گیری بدنه اصلی سینما در ایران نقشی مهم داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او با ساخت فیلم قیصر در سال ۱۳۴۸ دو قطب هنری و تجاری سینما را به هم پیوند داد و همراهِ ناصر تقوایی و بهرام بیضایی و هژیر داریوش و فریدون گله و داریوش مهرجویی و علی حاتمی و چند فیلم‌ساز دیگر از آغازگران دوره‌ای بود که موج نو در سینمای ایران شناخته شد.

او علاوه بر فعالیت‌های سینمایی، نوشتن رمان و شعر را نیز تجربه کرده‌است.بیشتر بخوانید: سال اختلاف و مهاجرت/ چهره‌های پرحاشیه سینمای ایران در سال ۹۸ چه کردند؟تم فیلم‌های مسعود کیمیایی با باور‌ها و ارزش‌های انسانی در جایگاه یک فیلمساز جامعه‌گرا ساخته شده‌اند. تمی که خود او به آن پایبند است، اما با گذشت زمان در نگاه برخی‌ها یا از بین رفته یا کمرنگ شده‌اند. مسعود کیمیایی از جوانمردی، غیرت و رفاقت تا سر حد مرگ قصه می‌گوید و قهرمانانش را با این صفات در بستر جامعهٔ امروزی با مشکلات سیاسی و اجتماعی درگیر می‌کند تا از ارزش‌های خود دفاع کنند. ارزش‌هایی که مردم عامه‌پسند دوستشان دارند. باور به آرمان‌خواهی انسانی و شخصی نیز ویژگی اثر‌های وی به شمار می‌آیند


بخش مهمی از جذابیت فیلم‌های مسعود کیمیایی در آفرینش شخصیت قهرمان است. قهرمانی که در دل اجتماع مبارزه می‌کند تا جهانِ خواستهٔ خود را بسازد. مفهوم کلمات و داستان و روایت هدف شخصی و تیمی در آثار کیمیایی جایگاه ویژه‌ای دارد. از دیگر ویژگی‌های کیمیایی معرفی تعداد زیادی بازیگر به سینمای ایران است. به لحاظ ساختاری سینمای، کیمیایی از سه عنصر عمده موسیقی، دیالوگ‌ها و ارتباط انسانی – عاطفی کاراکتر‌های آن بهره می‌گیرد.
زندگی شخصی مسعود کیمیایی:
مسعود کیمیایی برای اولین بار سال ۱۳۴۲ زمانی که تنها ۲۲ سال سن بیشتر نداشت با دختری به نام مهشید ازدواج کرد، حاصل این ازدواج یک دختر بود، کیمیایی بعد از سه سال از وی جدا شد. گیتی پاشایی/همسر دوم مسعود کیمیایی گیتی پاشایی یکی از خواننده‌های معروف دوران زمان شاه می‌باشد.

حاصل ازدواج مسعود کیمیایی و گیتی پاشایی یک پسر بود، پولاد کیمیایی بازیگر مطرح حال حاضر سینمای ایران دومین فرزند مسعود کیمیایی است. گیتی پاشایی بر اثر بیماری سرطان درگذشت. البته یک مدت طولانی به همراه فرزندش پولاد خارج از کشور زندگی می‌کرد، پولاد کیمیایی به اسرار پدرش برای بازیگری در فیلم تجارت وارد ایران شد و از آن پس ماندگار شد.
گوگوش/همسر سوم مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۶ با فائقه آتشین یا همان گوگوش خواننده مشهور لس آنجلسی ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۲ از وی جدا شد.

گوگوش یکی از خواننده‌های سرشناس زمان شاه همسر سوم مسعود کیمیایی است. پس از اینکه انقلاب شد گوگوش برخلاف دیگر خواننده‌های زمان شاهی خاک کشور را ترک نکرد و در کنار مسعود کیمیایی زندگی عاشقانه‌ای را ادامه داد. البته گوگوش بیشتر از چند سالی دوام نیاورد و خاک ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مسعود کیمیایی فیلم سینمایی مسعود کیمیایی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت ماه، گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقاء سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد. 

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.
حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان سینما آزاد است.

دیگر خبرها

  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • عکس‌| لذت زندگی، با پسر بوکسور معروف!
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • ستار اورکی از علاقه‌اش به موسیقی فیلم گفت/همکاری با مسعود کیمیایی
  • هنرمندی که حاضر است برای دفاع از ایران و مردم جانش را فدا کند