Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:59:12 GMT

هنرمندان برای حل مشکلات معیشتی راهکار ارائه دهند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۲۷۲۶

هنرمندان برای حل مشکلات معیشتی راهکار ارائه دهند

ایسنا/اصفهان نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکلات معیشتی هنرمندان و خبرنگاران باید راهکاری اندیشیده شود.

محمد تقی نقد علی (دوشنبه- ۶ مرداد ماه) در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه های شهرستان خمینی شهر، گستره فرهنگ و هنر را وسیع دانست و اظهار کرد: قرآن در اوج جلوه های هنری است و تمام جلوه های هنر در قرآن دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر هفتم (سینما) در قصه های قرآنی به خوبی جلوه گر است.‌ هنر می تواند قالب و ابزاری برای معرفی منویات الهی و مردمی باشد.

وی افزود: اگرچه مسئله اول جامعه معیشت است، اما نیاز انسان به هنر از هر نیازی بالاتر است. هنر غذای روح است و تامین غذای روح و جان آدمی گاهی بر نیازهای معیشتی اولویت بیشتری دارد.

نقدعلی در مورد ضرورت در نظرگرفتن پیوست فرهنگی برای طرح های عمرانی گفت: هرگاه تحولی در سیمای شهر ایجاد می شود تغییری در روحیه و فرهنگ مردم منطقه نیز ایجاد می شود که قبل از اجرای پروژه باید این موارد در نظر گرفته شود که متاسفانه در پروژه مسکن مهر، نبود پیوست فرهنگی مشهود بود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، افزود: امروز رسانه ها تصمیم ساز و جریان ساز هستند. اداره ارشاد آموزش خبرنویسی را باید در برنامه های رسانه ای شهر قرار دهد. مشکلات معیشتی هنرمندان و خبرنگاران نیز باید بررسی و راهکاری برای حل این مشکلات اندیشیده شود. اگر اهالی رسانه و فرهنگ‌ پیشنهاداتی در رفع این مشکلات دارند به دفتر نماینده ارائه دهند تا از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری شود.

وی در مورد فضای خانه هنرمندان خمینی شهر گفت: شهرداری مجموعه ای را در اختیار هنرمندان قرار داده و آنها باید با تعامل از آن فضا استفاده کنند.

قوانین فرهنگی به روزرسانی شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی شهر نیز در این نشست فعالیت های فرهنگی را نیازمند کار تیمی و تشکیلاتی دانست و اظهار کرد: در اداره امور شهری می توان از ظرفیت و ایده های هنرمندان استفاده کرد. 

محمد حسین محمدی با بیان اینکه بودجه های فرهنگی خمینی شهر اندک است، گفت: شهرستان خمینی شهر از لحاظ بودجه های فرهنگی در شرایط خوبی قرار ندارد. شهرستانی با ظرفیت های عظیم هنری و فرهنگی چیزی کمتر از شهرستان های دیگر ندارد اما هنوز تبدیل به شهرستان ویژه نشده است.

وی افزود: نماینده این ظرفیت را دارد تا مشکلات شهرستان را در کشور دنبال کند تا خمینی شهر به جایگاه اصلی خود دست یابد و آنگاه ظرفیت های فرهنگی، هنری و قرآنی آن بهتر دیده خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی شهر با انتقاد از برخی قوانین فرهنگی گفت: در کشوری که همه مسئولان بر توسعه فرهنگ تاکید دارند قوانین فرهنگی به روز نشده است. قوانینی که در این چند سال تصویب شده نیازمند بازنگری هستند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات