Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:17:22 GMT

چهارمین نشست «سام» در کابل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۲۹۵۱

چهارمین نشست «سام» در کابل برگزار شد

به گزارش  ایرنا، «شمروزخان مسجدی» سخنگوی وزارت دارایی افغانستان در مراسم افتتاحیه نشست  گفت: قرار است سند دوم چارچوب ملی صلح و توسعه دولت افغانستان در این نشست دو روزه ارائه ‌شود.

وی افزود: موضوع هایی مانند پیگیری تعهدات کنفرانس ژنو ،تأثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد افغانستان، صلح و توسعه،  تعهدات متقابل دولت کابل و کشورهای کمک‌کننده از برنامه‌های اصلی این نشست به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی توضیح داد که در روز اول این اجلاس (دوشنبه) دو نشست  برگزار شد که تبعات ویروس کرونا بر اقتصاد و چگونگی برون رفت از آن و صلح و توسعه افغانستان در این رویداد بررسی شد.

وی همچنین گفت: در این گردهمایی دولت افغانستان برنامه‌هایش را در زمینه های مختلف تشریح و افراد و همکاران بین المللی نیز نظریات خود را به اشتراک می گذارند.

بر اساس این گزارش، هدایت این نشست دو روزه را افغانستان، فنلاند و نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد بر عهده خواهند داشت.

سخنگوی وزارت دارایی افغانستان  همچنین افزود: دولت کابل ۸۰ درصد تعهدات خود در قبال کنفرانس ژنو عملی کرده و تا پایان سال جاری ۲۰ درصد تعهدات باقی‌مانده نیز اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، در پایان این نشست دو روزه، کشورهای کمک‌کننده‌ افغانستان پیشنهادها و نظرات خود را در مورد برگزاری کنفرانس بعدی تعهدات مالی که قرار است در ژنو برگزار شود، ارائه می‌کنند.

مسجدی نشست بررسی‌کننده‌ «سام» را برای افغانستان مهم خواند و افزود: دولت کابل آمادگی‌های لازم  برای برگزاری موفقیت آمیز این نشست را دارد.

برچسب‌ها کابل افغانستان توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کابل افغانستان توسعه اقتصادی کابل افغانستان توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان