Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@10:57:17 GMT

زیمبابوه: سفیر آمریکا یک «تبهکار» است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۳۲۰۹

زیمبابوه: سفیر آمریکا یک «تبهکار» است

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حزب حاکم بر زیمبابوه روز دوشنبه سفیر ایالات متحده را «تبهکار» خواند و وی را به ارائه کمک‌های مالی به مخالفان برای سرنگونی دولت متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «پاتریک چیناماسا» سخنگوی حزب حاکم بر زیمبابوه (زانو پی اف) به خبرنگاران گفت که «برایان نیکولز» سفیر ایالات متحده در «هراره» پایتخت زیمبابوه، در اقدامات خرابکارانه برای سرنگونی دولت «امرسون منگانگوا» رئیس جمهور این کشور مشارکت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که «رابرت موگابه» رئیس جمهور پیشین زیمبابوه نیز بار‌ها ایالات متحده و انگلیس را به حمایت‌های مالی از مخالفان و تلاش برای سرنگونی دولت وقت این کشور متهم کرده بود.

سخنگوی حزب حاکم زیمبابوه در سخنان خود اظهار داشت: «نیکولز همچنان به اقدامات ضد دولتی ادامه می‌دهد، اگر او همچنان به تامین بودجه اغتشاشگران و آموزش شورشیان ادامه دهد، رئیس دولت ما واکنش نشان خواهد داد.»

چیناماسا گفت، دیپلمات‌ها نباید مانند تبهکاران رفتار کنند و برایان نیکولز یک تبهکار است.

سفارت آمریکا در هراره تاکنون واکنشی به اظهارات سخنگوی دولت زیمبابوه نشان نداده است.

دولت زیمبابوه چندی نیز سفیر آمریکا را به دلیل اتهام‌زنی‌های اخیر یکی از مقامات آمریکایی احضار کرد. «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» کشور‌هایی نظیر چین و زیمبابوه را «دشمنان خارجی» آمریکا توصیف کرد که با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده و «به‌دنبال تفرقه افکنی» هستند.

در همین راستا «جیمز مانزو» سخنگوی وزارت امور خارجه زیمبابوه گفت، برایان نیکولز، سفیر آمریکا در این کشور فراخوانده شد تا در خصوص اظهارات اوبرایان توضیح دهد.

یکی از مقامات دولت زیمبابوه نیز با رد ادعا‌های اوبرایان گفت: «هر فردی که ریشه اتفاقات اخیر را دنبال کرده باشد، از مرگ دلخراش آقای فلوید تا اعتراضات متعاقب آن، درک می‌کند که متهم کردن زیمبابوه به دخالت در این رویداد‌ها در هر سطحی مضحک است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش حزب الله وام حمایتی مستاجران محمود شایان کمیسیون ماده 100 مهرداد بذرپاش حزب الله وام حمایتی مستاجران محمود شایان کمیسیون ماده 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان

سخنگوی دولت از تأیید اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در هیئت دولت و شورای نگهبان و ابلاغ آن برای اجرای خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی نوشت:

«به‌ منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان